Gå til innhold

Tatt av Vinden ( 1939 )


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lever noen av de folka fra den filmen nå? Vet han lesle ikke gjør tydeligvis siden han måtte ha vært noe med 130 nå



Anonymous poster hash: 3d1f2...b03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Corto Maltese

Å, men generelt så lenge man ser ung ut for alderen kan man lett spille en i 20 åra, bare se på brad pitt og tom cruise for eksempel, kunne lett tatt dem for noen 25 åringer

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Nei ikke 25 åring jeg kan gå med på 35 men ikke 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Lever noen av de folka fra den filmen nå? Vet han lesle ikke gjør tydeligvis siden han måtte ha vært noe med 130 nå

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Ja Olivia de Havilland som spilte Melanie en av hoved rollene lever fremdels og er 98 år. Også Mickey Khun som spilte Beau lever også han er 81. Så vit jeg vet er de to de eneste som fremdels lever

Leslie Howard døde i 1943 da han var 50 født i 1893 og ville vært 121 om han fremdels hadde levd

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Olivia de Havilland som spilte Melanie en av hoved rollene lever fremdels og er 98 år. Også Mickey Khun som spilte Beau lever også han er 81. Så vit jeg vet er de to de eneste som fremdels lever

Må være kjekt å leve i nåtiden og ha alle de minnene fra gamle dager, ble født på den tiden hvor biler og kjøretøy var nytt. Tegnefilmer ikke var oppfunnet enda. Hun er nesten samme alder som oldeforeldrene mine ville vært, rart å tenke på. Dem har jo laget en god del serier som har tatt plass i gamle dager før som broadway empire som eer en stor suksess så med riktige skuespillere kunne de nok laget en ny film: Og kanskje få olivia til å joine casten som oldemor til hoved karakteren

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Må være kjekt å leve i nåtiden og ha alle de minnene fra gamle dager, ble født på den tiden hvor biler og kjøretøy var nytt. Tegnefilmer ikke var oppfunnet enda. Hun er nesten samme alder som oldeforeldrene mine ville vært, rart å tenke på. Dem har jo laget en god del serier som har tatt plass i gamle dager før som broadway empire som eer en stor suksess så med riktige skuespillere kunne de nok laget en ny film: Og kanskje få olivia til å joine casten som oldemor til hoved karakteren

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Tegnefilmer ble oppfunnet før 1916.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnefilmer hadde. Snøhvit kom ut i 37, og før det var det mange kortfilmer. Bilen kom ut på slutten av 1800-tallet.

Det blir sagt en del rart her om 30/40-tallet :P

Anonymous poster hash: 68b01...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tegnefilmer hadde. Snøhvit kom ut i 37, og før det var det mange kortfilmer. Bilen kom ut på slutten av 1800-tallet.

Det blir sagt en del rart her om 30/40-tallet :P

Anonymous poster hash:

68b01...863

Beklager skrivefeil, går litt raskt på mobil.

Anonymous poster hash: 68b01...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnefilmer ble oppfunnet før 1916.

Trodde walt disney fant opp tegnefilmer

Tegnefilmer hadde. Snøhvit kom ut i 37, og før det var det mange kortfilmer. Bilen kom ut på slutten av 1800-tallet.

Det blir sagt en del rart her om 30/40-tallet :P

Anonymous poster hash: 68b01...863

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Tegnefilmer hadde. Snøhvit kom ut i 37, og før det var det mange kortfilmer. Bilen kom ut på slutten av 1800-tallet.

Det blir sagt en del rart her om 30/40-tallet :P

Anonymous poster hash: 68b01...863

Den første tegnefilmen var ikke snøvhit. Det var den Argentiske tegnefilmen The Apostle fra 1917 men dette er en tapt film. Den tidligste animasjonsfilm som fremdels eksisterer er den tyske The Adventures of Prince Achmed fra 1926.

Så man kan si at tegnefilmer ble oppfunnet et år etter at Olivia de Haviland ble født. Men korte tegnefilmer ekisterte før hun ble født.

Endret av Corto Maltese
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tegnefilmen var ikke snøvhit. Det var den Argentiske tegnefilmen The Apostle fra 1917 men dette er en tapt film. Den tidligste animasjonsfilm som fremdels eksisterer er den tyske The Adventures of Prince Achmed fra 1926.

Sa ikke at det var den første heller, bare brukte den som et eksempel siden det er en kjent film.

Anonymous poster hash: 68b01...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Sa ikke at det var den første heller, bare brukte den som et eksempel siden det er en kjent film.

Anonymous poster hash: 68b01...863

Det er mange som feilaktig tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor det ?

Det er nok av fantastiske skuespillere som aldri har vunnet oscar.

Anonymous poster hash: e7084...e20

nominert sa jeg. Men ok da. Omformulerer det til noen som hadde fortjent oscar da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Den første tegnefilmen var ikke snøvhit. Det var den Argentiske tegnefilmen The Apostle fra 1917 men dette er en tapt film. Den tidligste animasjonsfilm som fremdels eksisterer er den tyske The Adventures of Prince Achmed fra 1926.

Så man kan si at tegnefilmer ble oppfunnet et år etter at Olivia de Haviland ble født. Men korte tegnefilmer ekisterte før hun ble født.

første tegnefilm fra disney er vel snøhvit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

første tegnefilm fra disney er vel snøhvit

Nei det er mickey mouse steamboot willy

Tegnefilm ble aldri stort før disney kom på bane, uten dem hadde tegnefilm den dag i dag sikkert ikke eksistert lenger

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

første tegnefilm fra disney er vel snøhvit

Nei det er den andre Mouise steamboot willy var den første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei det er mickey mouse steamboot willy

Tegnefilm ble aldri stort før disney kom på bane, uten dem hadde tegnefilm den dag i dag sikkert ikke eksistert lenger

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

ok den første helaftebs tegnefilmen da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tatt av vinden er min absolutte favorittfilm. Jeg var kanskje et sært barn, men i stedet for Disney så jeg Tatt av vinden igjen og igjen gjennom hele barndommen. Nå er det en stund siden sist, så må snart ta meg tid til en helaften igjen.



Anonymous poster hash: 5187d...616
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så aldri Tatt av Vinden som barn jeg var 23 eller 24 første gang jeg så den.

Hvor gammel er du nå?

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...