Gå til innhold

Tatt av Vinden ( 1939 )


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Faktisk så er ikke Django unchained en remake av den italienske filmen Django fra 1966.

Fra IMDB

Is this a remake/sequel of the film 'Django'?

No. The script is an original story written by Quentin Tarantino. However, Tarantino does seem to have been somewhat influenced by Django (1966), as he pays homage to it in several respects, such as featuring Franco Nero, star of the original movie, in a cameo as "Bar Patron", and using several pieces of music from Django.

http://www.imdb.com/title/tt1853728/faq#.2.1.2

åja. Ok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror django er en remake. Mente jeg hørte noen si de hadde sett originalen. Jeg likte nå remaken av psycho jeg da selv om den ble slakta.

Nå har ikke jeg sett tatt av vinden så kan ikke si noe om hva slags skuespillere som hadde passet i en evt remake. Jeg må se den først.

Hva med justin bieber og miley cyrus som hoved katakterne?

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Hva med justin bieber og miley cyrus som hoved katakterne?

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Dette må være noe av det mest idiotiske jeg noen gang har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det mest idiotiske jeg noen gang har lest.

Og det var en spøk, en åpenbar en ;)

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Tatt av Vinden for første gang da jeg var ganske liten, og den gjorde enormt inntrykk på en liten jente! Husker spesielt scenen med alle de skadde soldatene på jernbanen, scenen der Scarlett pisker en hest ihjel og fødselsscenen. Sterk kost for små barn.

Nå som jeg er voksen elsker jeg den pga den fantastiske historien, samt skildringen av Scarlett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at scenen med alle de skadde soldatene er utrolig sterk, synes faktisk det er en av de beste filmscenene noensinne. Og for en fantastisk skuespiller Leigh var!

Synes heller ikke filmen trenger noen remake, den holder seg såpass godt at det ikke er noen vits. Dessuten er skuespillerne såpass spot-on, mulig med unntak av Ashley. Noen filmer er fine å se i mer moderne form pga. vi har bedre filmeffekter nå, men de var ikke så avhengige av det for Tatt Av Vinden.

Artig å høre om King Kong-settet foresten, elsker sånn type trivia :D

Endret av HedvigR
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese

Og det var en spøk, en åpenbar en ;)

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Man vet aldri det finnes rare folk der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Enig i at scenen med alle de skadde soldatene er utrolig sterk, synes faktisk det er en av de beste filmscenene noensinne. Og for en fantastisk skuespiller Leigh var!

Synes heller ikke filmen trenger noen remake, den holder seg såpass godt at det ikke er noen vits. Dessuten er skuespillerne såpass spot-on, mulig med unntak av Ashley. Noen filmer er fine å se i mer moderne form pga. vi har bedre filmeffekter nå, men de var ikke så avhengige av det for Tatt Av Vinden.

Artig å høre om King Kong-settet foresten, elsker sånn type trivia :D

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor så mange klager på Leslie Howard. Det eneste negative er vel at han egentlig var alt for gammel til og spille Ashely siden han var 46 år Men jeg synes ikke han var dårlig i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri det finnes rare folk der ute

Men ingen som ville ment noe slikt

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Men ingen som ville ment noe slikt

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Det finnes ca 7.5 milliarder mennesker på jorden. Så det er ganske sikkert at det finnes noen som ville ha ment det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor så mange klager på Leslie Howard. Det eneste negative er vel at han egentlig var alt for gammel til og spille Ashely siden han var 46 år Men jeg synes ikke han var dårlig i filmen.

Jeg synes det med alderen ble så veldig tydelig, pluss at han rett og slett ble.... for uinteressant. Ashley skal jo ikke være noe fyrverki av en karakter selvfølgelig, men føler Leslie portretterer ham som en fyr som ikke virker noe engasjert eller involvert følelsemessig i noe som helst, og det blir jo feil.

Jeg må forresten legge til at jeg fint kunne sett andre som Rhett Butler og forresten, føler ikke det bare er Clark Gable sin. Han gjorde en flott jobb, men han eier ikke rollen sin på samme måte som Vivien Leigh, Olivia de Havilland og Hattie McDaniel gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg synes det med alderen ble så veldig tydelig, pluss at han rett og slett ble.... for uinteressant. Ashley skal jo ikke være noe fyrverki av en karakter selvfølgelig, men føler Leslie portretterer ham som en fyr som ikke virker noe engasjert eller involvert følelsemessig i noe som helst, og det blir jo feil.

Jeg må forresten legge til at jeg fint kunne sett andre som Rhett Butler og forresten, føler ikke det bare er Clark Gable sin. Han gjorde en flott jobb, men han eier ikke rollen sin på samme måte som Vivien Leigh, Olivia de Havilland og Hattie McDaniel gjør.

Vel jeg kan til en vis grad være enig når det kommer til Leslie Howard

Nå er jeg ikke helt enig med deg angående Clark Gable. Men hvem fra 30 tallet mener du kunne spilt Rhett Butler bortset fra Clark Gable ?

Men hva synes du om Olivia de Havilland som Melanie ?

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan til en vis grad være enig når det kommer til Leslie Howard

Nå er jeg ikke helt enig med deg angående Clark Gable. Men hvem fra 30 tallet mener du kunne spilt Rhett Butler bortset fra Clark Gable ?

Nei, det er ikke det at jeg mener at jeg har noen spesielle i tankene, og jeg mener heller ikke han gjorde en dårlig jobb, han var en flott skuespiller og Rhett Butler. Jeg bare merker jeg ikke føler like stor uvilje mot tanken på at en annen skulle spilt rollen hans i en eventuell remake, som jeg gjør med de andre rollene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere 2 turtelduer åvenfor ;)

Før i tiden var det normalt at de eldre godt voksen skuespillerne fikk de mest seriøse skuespiller jobbene aka hvorfor han var så gammel. Bare se på skuespillerne i hawai five o, den gamle serien. De er alle eldre enn hva de nye vil væ're innen serien er over



Anonymous poster hash: 3d1f2...b03
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt av vinden er en klassiker. Fantastisk film!

Jeg har både sett den på video, og på visning i over fire timer på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hva med justin bieber og miley cyrus som hoved katakterne?

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

gud nei. Må jo være noen som iallefall er nominert til oscar tidligere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gud nei. Må jo være noen som iallefall er nominert til oscar tidligere

Må si den første mannlige skuespilleren jeg tenkte på var eric bama, ironisk nok er han 46 han med nå :)

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Til dere 2 turtelduer åvenfor ;)

Før i tiden var det normalt at de eldre godt voksen skuespillerne fikk de mest seriøse skuespiller jobbene aka hvorfor han var så gammel. Bare se på skuespillerne i hawai five o, den gamle serien. De er alle eldre enn hva de nye vil væ're innen serien er over

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Leslie Howard selv mente han var for gammel.

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud nei. Må jo være noen som iallefall er nominert til oscar tidligere

Hvorfor det ?

Det er nok av fantastiske skuespillere som aldri har vunnet oscar.

Anonymous poster hash: e7084...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leslie Howard selv mente han var for gammel.

Å, men generelt så lenge man ser ung ut for alderen kan man lett spille en i 20 åra, bare se på brad pitt og tom cruise for eksempel, kunne lett tatt dem for noen 25 åringer

Anonymous poster hash: 3d1f2...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...