AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #441 Del Skrevet 15. januar 2017 Ronja er en hederskvinne! Anonymkode: 74206...eb8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #442 Del Skrevet 15. januar 2017 Det som jeg reagerer på. Er at sånne veslevoksne barn som dette går med veske... Anonymkode: c42be...57b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #443 Del Skrevet 7. april 2017 På 16.7.2014 den 19.40, AnonymBruker skrev: I går var vi samlet hos meg, fire stk., og hadde spillekveld. Jeg serverte både brus, snop og snacks. Og så var det en venninne som hadde en liten godtepose som nede i veska som hun tok fra av og til, prøvde å skjule det men jeg så det. Hun forsynte seg også av det jeg hadde framme. La oss kalle henne Ronja. Så jeg sa "Ronja, har du godtesnop?", med en sterk antydning om at jeg synes det var merkelig at hun i så fall ikke satte det fram sammen med det jeg hadde servert. Så begynte hun bare å le! Jeg gjentok "HAR du sjokoladesnop, Ronja?" Og nå begynte de faktisk å le av meg alle tre, fordi de mente godtesnop/sjokoladesnop var så barnslig å si!! Jeg ble opprørt innvending men lot det ligge og sa ikke noe mer. Merker at jeg fortsatt er irritert, hva synes dere? Er det ikke frekt å komme på besøk hos andre og ta av det man blir servert og samtidig ikke dele på det man selv har med seg? Anonymous poster hash: fcd04...1f7 Anonymkode: 9af5f...908 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #444 Del Skrevet 7. april 2017 På 29.1.2016 den 14.50, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri fattet hva som er så rasende festlig med denne tråden. Østlendinger er stort sett dumme. Noen er til og det så tragisk dumme at de ler av ord de ikke selv bruker. Snop er et slikt ord. At noen nevner det ordet, er ustyrtelig morsomt, FOR DET ER JO IKKE SNOP DET HETER! Ifølge åndseliten på Østlandet. Anonymkode: 37d73...f53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 7. april 2017 #445 Del Skrevet 7. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Østlendinger er stort sett dumme. Noen er til og det så tragisk dumme at de ler av ord de ikke selv bruker. Snop er et slikt ord. At noen nevner det ordet, er ustyrtelig morsomt, FOR DET ER JO IKKE SNOP DET HETER! Ifølge åndseliten på Østlandet. Anonymkode: 37d73...f53 Det dreier seg vel strengt tatt mer om at TS snakket til venninnen sin som hun ville ha snakket til en uskikkelig fem-åring (og litt dette med å bruke godt+snop i ett og samme ord, ettersom de betyr det samme), tror ingen (eller i alle fall veldig få) synes det er noe morsomt med ordet "snop" i seg selv 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #446 Del Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, vscare skrev: Det dreier seg vel strengt tatt mer om at TS snakket til venninnen sin som hun ville ha snakket til en uskikkelig fem-åring (og litt dette med å bruke godt+snop i ett og samme ord, ettersom de betyr det samme), tror ingen (eller i alle fall veldig få) synes det er noe morsomt med ordet "snop" i seg selv For meg er det manifesteringen av kvinners besettelse av smågodt som er det morsomme her. Så humoren i denne tråden funker nok på flere nivåer. Anonymkode: c71cd...1ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #447 Del Skrevet 7. april 2017 På 1/15/2017 den 16.37, AnonymBruker skrev: Det som jeg reagerer på. Er at sånne veslevoksne barn som dette går med veske... Anonymkode: c42be...57b De må jo ha noe å ha godtesnopet sitt i. Anonymkode: 0b08c...8c7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #448 Del Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, vscare skrev: og litt dette med å bruke godt+snop i ett og samme ord, ettersom de betyr det samme Det er ikke så ukjent ¨å sette to ord som betyr det samme, sammen. Barnsunge, for ikke å tale om Nesoddtangen (3-dobbel!) burde være stor humor. Av en eller annen grunn faller morsomhetene på stengrunn her i gården? Ditt andre moment stiller jeg meg helt uforstående til. Uskikkelig 5-åring? Aner ikke hva du sikter til! For meg virker samtalene helt nøytrale og normale Men at oppførselen er egoistisk når hun ikke vil spandere, det er en annen sak. Litt trist, ikke morsomt, vel? Anonymkode: 37d73...f53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 7. april 2017 #449 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg kjenner personene i denne historien 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #450 Del Skrevet 7. april 2017 Klassikeren påKG! Anonymkode: 6da47...343 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 7. april 2017 #451 Del Skrevet 7. april 2017 3 timer siden, JackIost skrev: Jeg kjenner personene i denne historien Åååå kjenner du Ronja? Hun er min helt ♥️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 7. april 2017 #452 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Sirah skrev: Åååå kjenner du Ronja? Hun er min helt ♥️ Alt jeg kan si er at historien er fra virkeligheten "Ronja" har neppe sett denne tråden, men ville nok ledd godt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. april 2017 #453 Del Skrevet 7. april 2017 7 timer siden, JackIost skrev: Jeg kjenner personene i denne historien Fortell 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vackra Skrevet 7. april 2017 #454 Del Skrevet 7. april 2017 Denne er legendarisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvekvinnen1 Skrevet 7. april 2017 #455 Del Skrevet 7. april 2017 Kan godt være hun har et snop som hun må spise og at hun ikke tåler det som dere andre spiser, og at hun da er flau over de allergiene/reaksjonene hun har på det godteriet. Og når du påpekte det så lo hun fordi hun ville skjule dette. Det var uhøflig ja, men kanskje med god grunn. Ikke snik i andre sine privatsaker, og tenkt litt lenger enn bare tuppen av nesen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvekvinnen1 Skrevet 7. april 2017 #456 Del Skrevet 7. april 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Østlendinger er stort sett dumme. Noen er til og det så tragisk dumme at de ler av ord de ikke selv bruker. Snop er et slikt ord. At noen nevner det ordet, er ustyrtelig morsomt, FOR DET ER JO IKKE SNOP DET HETER! Ifølge åndseliten på Østlandet. Anonymkode: 37d73...f53 Jeg sier snop og godteri og smågodt. Er ikke noe fast ord, men det jeg bruker mest og som er vanlig for "oss" å bruke er jo snop. Bergensere mobber østlendinger for de sier smågodt eller godterier, og vi blir mobbet for snop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 7. april 2017 #457 Del Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Løvekvinnen1 skrev: Kan godt være hun har et snop som hun må spise og at hun ikke tåler det som dere andre spiser, og at hun da er flau over de allergiene/reaksjonene hun har på det godteriet. Og når du påpekte det så lo hun fordi hun ville skjule dette. Det var uhøflig ja, men kanskje med god grunn. Ikke snik i andre sine privatsaker, og tenkt litt lenger enn bare tuppen av nesen din Siden jeg kjenner historien kan jeg avkrefte at det var snakk om noen allergier 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 7. april 2017 #458 Del Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Boomonster skrev: Fortell Det er vel ikke så mye mer å fortelle, åpningsinnlegget i tråden taler for seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. april 2017 #459 Del Skrevet 7. april 2017 "Snop" er vel vanlig å bruke på store deler av vestlandet? Jeg har bodd på Østlandet i over 40 år, men har tilbragt alle sommerferier og vinterferier i oppveksten i Sogn og Fjordane, da min mor er derfra. Har også bodd der et år. Der omkring sa de også "snop", så det er jeg vant til og kan finne på å bruke ordet, selv om jeg snakker ren østlandsdialekt. Moren min bruker ordet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #460 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Million skrev: "Snop" er vel vanlig å bruke på store deler av vestlandet? Jeg har bodd på Østlandet i over 40 år, men har tilbragt alle sommerferier og vinterferier i oppveksten i Sogn og Fjordane, da min mor er derfra. Har også bodd der et år. Der omkring sa de også "snop", så det er jeg vant til og kan finne på å bruke ordet, selv om jeg snakker ren østlandsdialekt. Moren min bruker ordet også. Det er jo ikke ordet snop som er morsomt..... Anonymkode: c1e00...c37 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå