Lemonkiwi Skrevet 19. januar 2023 #1201 Del Skrevet 19. januar 2023 Haha godtesnop 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1202 Del Skrevet 21. mars 2023 Det er ikke enkelt å si om det var greit av Ronja å ikke dele av sitt "godtesnop" (heretter omtalt som "godteri") selv om hun forsynte seg av det vertinnen hadde satt frem, siden dette kan avhenge av flere faktorer, som kontekst, normer og verdier i situasjonen og den kulturelle konteksten. På den ene siden kan man argumentere for at Ronja burde ha delt av godteriet sitt. Når hun selv forsynte seg av det godteriet som vertinnen hadde satt frem, kan det være rimelig å forvente at hun også bidrar med sitt eget godteri. Det kan oppfattes som uvennlig og gjerrig å ikke dele med andre, spesielt når man er gjest i noen andres hjem. Det kan også gi inntrykk av at man ikke setter pris på gjestfriheten som er vist, og kan føre til ubehag og misnøye hos vertinnen og de andre gjestene. På den andre siden kan man argumentere for at det var Ronjas godteri, og at hun har rett til å bestemme hva hun vil gjøre med det. Kanskje hadde hun spesielle grunner for å ikke dele godteriet, som at hun hadde begrenset mengde og ville spare det til senere, eller at hun hadde en diett som ikke tillot henne å spise så mye av det vertinnen hadde satt frem. Fra et juridisk perspektiv er det viktig å påpeke at det ikke er noen lover som krever at man må dele mat eller godteri med andre, med mindre man har inngått en avtale om det på forhånd. Det er også viktig å huske på at man har rett til å disponere over sine personlige eiendeler som man vil, så lenge det ikke bryter med loven eller med andres rettigheter. Anonymkode: fd035...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1203 Del Skrevet 21. mars 2023 Lurer på om Ronja gjorde dette flere ganger? Gjør hun det fortsatt? Anonymkode: 587ee...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1204 Del Skrevet 27. april 2023 Relativt ny podcast-episode om Ronja og godtesnopet: God morgen med Ellen og Kjetil: Ronja, har du godtesnop? - Smartpod Anonymkode: fd035...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1205 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Relativt ny podcast-episode om Ronja og godtesnopet: God morgen med Ellen og Kjetil: Ronja, har du godtesnop? - Smartpod Anonymkode: fd035...0d4 Haha, har KG blitt som reddit er i USA? Altså et sted underholdningsgreier stjeler innhold fra når de ikke klarer å komme på noe selv. Anonymkode: c9511...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1206 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, har KG blitt som reddit er i USA? Altså et sted underholdningsgreier stjeler innhold fra når de ikke klarer å komme på noe selv. Anonymkode: c9511...3b4 Haha, det kan du si. Men jo mer om godtesnop-tråden, jo bedre! Fra ca. 18:50 i episoden. Anonymkode: fd035...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1207 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 7.25): Hvilken tråd er det da? 😍 Anonymkode: 6f98c...5f8 Tror det er snakk om denne Anonymkode: ccd8e...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1208 Del Skrevet 13. juni 2023 Tror dere ronja har boikottet freia? Anonymkode: ccd8e...c3d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1209 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror dere ronja har boikottet freia? Anonymkode: ccd8e...c3d Aldri! Anonymkode: ddc3a...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1210 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri! Anonymkode: ddc3a...3d6 Kjøpte vel alt så ingen andre får spise freia produkter Anonymkode: ccd8e...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1211 Del Skrevet 13. juni 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Tror dere ronja har boikottet freia? Anonymkode: ccd8e...c3d Nei! Anonymkode: f4605...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1212 Del Skrevet 29. juli 2023 Fy faen! Dette her er drøy kost. 🤣 Anonymkode: f17f8...1dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1213 Del Skrevet 7. januar 2024 Tenk, i år fyller denne legendariske tråden 10 år! Lurer på om Ronja har veska full av godtesnop akkurat nå. Anonymkode: be0ac...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #1214 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.7.2014 den 19.40): I går var vi samlet hos meg, fire stk., og hadde spillekveld. Jeg serverte både brus, snop og snacks. Og så var det en venninne som hadde en liten godtepose som nede i veska som hun tok fra av og til, prøvde å skjule det men jeg så det. Hun forsynte seg også av det jeg hadde framme. La oss kalle henne Ronja. Så jeg sa "Ronja, har du godtesnop?", med en sterk antydning om at jeg synes det var merkelig at hun i så fall ikke satte det fram sammen med det jeg hadde servert. Så begynte hun bare å le! Jeg gjentok "HAR du sjokoladesnop, Ronja?" Og nå begynte de faktisk å le av meg alle tre, fordi de mente godtesnop/sjokoladesnop var så barnslig å si!! Jeg ble opprørt innvending men lot det ligge og sa ikke noe mer. Merker at jeg fortsatt er irritert, hva synes dere? Er det ikke frekt å komme på besøk hos andre og ta av det man blir servert og samtidig ikke dele på det man selv har med seg? Anonymous poster hash: fcd04...1f7 Hva er godtesnop ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #1215 Del Skrevet 7. januar 2024 Gjest Iben skrev (På 16.7.2014 den 19.53): Kvinner og godteri, sier jeg bare. Kvinner og godtesnop mener du vell ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2024 #1216 Del Skrevet 7. januar 2024 Åååååh, Ronja lever fortsatt. Godt nyttår til alle godtesnop-spisere. Håper dere har godtesnopet masse i jula. 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 7. januar 2024 #1217 Del Skrevet 7. januar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Tenk, i år fyller denne legendariske tråden 10 år! Lurer på om Ronja har veska full av godtesnop akkurat nå. Anonymkode: be0ac...7db WOW! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 7. januar 2024 #1218 Del Skrevet 7. januar 2024 10 hours ago, Kanino said: Hva er godtesnop ? Det er hva trådstarter kaller for godedteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 7. januar 2024 #1219 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg skal snope masse neste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1220 Del Skrevet 8. januar 2024 Får alltid lyst på godteri når denne tråden dukker opp. Bare til meg. Anonymkode: aeeb8...8d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå