Testosteron Skrevet 7. oktober 2014 #21 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg er selv kvinne, og jeg kunne ikke vært mer antifeminist. Hvorfor ikke?
Gjest incognita Skrevet 7. oktober 2014 #22 Skrevet 7. oktober 2014 Hvorfor ikke? Fordi jeg er ikke noe offer. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #23 Skrevet 7. oktober 2014 Fordi jeg er ikke noe offer. Hvis du tror feminisme handler om å gjøre kvinner til offer så er du mer kunnskapsløs enn gjennomsnittet.Anonymous poster hash: 7ff20...0e9 6
Testosteron Skrevet 7. oktober 2014 #24 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du tror feminisme handler om å gjøre kvinner til offer så er du mer kunnskapsløs enn gjennomsnittet. Hva handler feminismen om da? 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #25 Skrevet 7. oktober 2014 Hva handler feminismen om da? https://snl.no/feminisme Anonymous poster hash: ef03d...803 2
Testosteron Skrevet 7. oktober 2014 #26 Skrevet 7. oktober 2014 https://snl.no/feminisme Du klarte ikke å forklare det med egne ord? Jeg gidder ikke gå inn på en sånn side.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #27 Skrevet 7. oktober 2014 Du klarte ikke å forklare det med egne ord? Jeg gidder ikke gå inn på en sånn side. Det var ikke meg du spurte. Linken er til Store norske leksikon. Er ikke det nøytralt nok for deg? Anonymous poster hash: ef03d...803 2
Gjest incognita Skrevet 7. oktober 2014 #28 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du tror feminisme handler om å gjøre kvinner til offer så er du mer kunnskapsløs enn gjennomsnittet.Anonymous poster hash: 7ff20...0e9 Det er nøyaktig det feminisme handler om. Buhu stakkars kvinner. (Eller burde jeg si "kvinner og barn"?) 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #29 Skrevet 7. oktober 2014 Du klarte ikke å forklare det med egne ord? Jeg gidder ikke gå inn på en sånn side. feminisme m1 teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=feminisme&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 0afd2...70b
Testosteron Skrevet 7. oktober 2014 #30 Skrevet 7. oktober 2014 Det var ikke meg du spurte. Linken er til Store norske leksikon. Er ikke det nøytralt nok for deg? Jo da, men på et diskusjonsforum er det morsommere å snakke med folk som kan formulere seg selv heller enn å bare linke til andres forklaringer.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #31 Skrevet 7. oktober 2014 Det er nøyaktig det feminisme handler om. Buhu stakkars kvinner. (Eller burde jeg si "kvinner og barn"?) Jeg tipper du er ganske så ung. Anonymous poster hash: ef03d...803 3
Gjest incognita Skrevet 7. oktober 2014 #32 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg tipper du er ganske så ung. Anonymous poster hash: ef03d...803 Jeg tipper du er kvinne. 3
oeas Skrevet 7. oktober 2014 #33 Skrevet 7. oktober 2014 Det som i hvert fall er sikkert er at feminisme ikke er noen homogen og ensartet bevegelse. Å si at man er "feminist" forteller egentlig veldig lite om hva det er man mener i ulike spørsmål. Som f.eks. foreldrepermisjon, likelønn, kvotering styrer, yrker eller utdanningsløp eller kampen mot ufrivillig deltid i helse-Norge, der det jobber ganske mange kvinner. Men det stopper selvsagt ikke folk fra å bruke begrepet med den største bravur, som om det ikke er noe som helst tvil om hva man egentlig mener med det.
Gjest Iben Skrevet 7. oktober 2014 #34 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) feminisme m1teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnenehttp://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=feminisme&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 0afd2...70b Dette er suffragett-feminismen fra slutten av 1800-tallet / begynnelsen av 1900-tallet, som var en reaksjonær ideologi rettet mot den reelle undertrykkingen av kvinner som foregikk på den tiden, og er således sammenlignbar med "black supremacy" - bevegelsen i USA på 50/60-tallet (også en reaksjonær ideologi). Suffragett-feminismen, i likhet med "black supremacy", har gått ut på dato i den vestlige verden for lenge siden, og er noe ganske annet enn nyfeminismen - eller feminisme versjon 2.0 - som mer enn noe annet går ut på (som andre korrekt har påpekt før meg) å stemple kvinner (og barn) som noen slags ofre for det slemme, undertrykkende, voldtektsorienterte hannkjønnet, samt å legge til rette for særbehandling av kvinner, kun på bakgrunn av deres kjønn, og på bekostning av menn, og på bekostning av individualitetsprinsippet. Dette er en form for kjønnsfascisme som ingen oppegående kvinner i dagens vestlige samfunn - i stand til å skape noe for sitt eget liv ved egen innsats - ønsker å være bekjent med, selv om enkelte navlebeskuende kvinner med et alvorlig prinsessesyndrom, og uten evnene til å stå på egne ben, fortsatt (utrolig nok) definerer seg selv om "feminister" i 2014. Ironisk nok gir disse "feministene" typisk også en lang beng i kvinner fra kulturer - som faktisk kunne hatt godt av litt feminisme av sorten den vestlige verden hadde rundt århundreskiftet 1800/1900 - og ser i stedet ut til å være mer opptatt av at pene mennesker skal gjemmes bort, og at kvinner skal kvoteres inn i posisjoner de hverken ønsker seg (på gruppenivå) eller er kompetente til (på gruppenivå), ispedd en god dose mannsforakt som siver inn som en gift i offentlige skoler og akademia, og samfunnet som helhet. Forøvrig blir det for dumt å beskylde andre for å være "unge" (les: kunnskapsløse), når du selv ikke engang er i stand til å legge fram argumentene dine (ref. min beskrivelse over her av "nyfeminister") på noen annet måte enn å vise til en nærmest innholdsløs link fra en ordbok, når realiteten er vesentlig mer komplisert enn som så. Du aner åpenbart ikke hva du snakker om, men har allikevel opparbeidet deg en "sterk mening" om emnet, og ser ut til å være uvitende til det faktum at du da driter deg loddrett ut når du kommer med personkarakteristikker av folk som vet litt mer enn deg hva de snakker om. I det minste bør du da - om du har tenkt å leke den leken - ha noe mer å backe opp dine meninger med, enn bare en mangelfull og stakkarslig ordboksdefinisjon. Endret 7. oktober 2014 av Iben 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #35 Skrevet 7. oktober 2014 Det er noe slikt du ser for deg at feminisme er? https://www.youtube.com/watch?v=Ldsqw8lXfjY Anonymous poster hash: 0afd2...70b 1
Gjest Iben Skrevet 7. oktober 2014 #36 Skrevet 7. oktober 2014 Det er noe slikt du ser for deg at feminisme er? Anonymous poster hash: 0afd2...70b Vet ikke om det er meg du prøver å svare, men jeg gidder ikke linkene dine. Jeg venter i stedet på at du skal klare å forumlere deg med dine egne ord. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #37 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du tror feminisme handler om å gjøre kvinner til offer så er du mer kunnskapsløs enn gjennomsnittet.Anonymous poster hash: 7ff20...0e9 Det var ikke meg du spurte. Linken er til Store norske leksikon. Er ikke det nøytralt nok for deg? Anonymous poster hash: ef03d...803 feminisme m1 teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnenehttp://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=feminisme&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 0afd2...70b Vet ikke om det er meg du prøver å svare, men jeg gidder ikke linkene dine. Jeg venter i stedet på at du skal klare å forumlere deg med dine egne ord. Du trenger ikke gidde "linkene mine". Men det hadde vært kjekt om du enten leste det jeg siterte eller så videoen jeg la inn (som er ganske morsom for øvrig ). I tillegg hadde det vært kjekt om du fulgte med litt. Det er flere forskjellige anonyme i denne tråden. Anonymous poster hash: 0afd2...70b 3
Gjest Iben Skrevet 7. oktober 2014 #39 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Du trenger ikke gidde "linkene mine". Men det hadde vært kjekt om du enten leste det jeg siterte eller så videoen jeg la inn (som er ganske morsom for øvrig ). I tillegg hadde det vært kjekt om du fulgte med litt. Det er flere forskjellige anonyme i denne tråden. Anonymous poster hash: 0afd2...70b Ops! Vanskelig å følge med på alle disse AB-kodene, så det siste avsnittet jeg skrev gjelder ikke deg, men de andre Ab'en før deg (kode 803). Beklager så mye Kan du tilgi? Har sett linken din nå, og ja, den var ganske morsom. En fin beskrivelse av den navlebeskuelsen nyfeminister liker å lulle seg inn i, selv om realiteten nok er noe mer destruktiv og grell når denne navlebeskuelsen blir til gjeldende politikk. Iben: Jeg elsker deg. <3 Takk Så hyggelig å få gehør hos det motsatte kjønn av og til. Føler meg litt som en satan i fårikålklær på KG noen ganger Endret 7. oktober 2014 av Iben
Gjest Iben Skrevet 8. oktober 2014 #40 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) AAAAAAh! Epic fail Hvorfor kan ikke folk som er hyggelige la være å skrive under AB? Endret 8. oktober 2014 av Iben
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå