Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det? Hvordan er de? :overrasket:

Anonymous poster hash: 55f5c...25c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tiaen
Skrevet

De må isåfall ha misoppfattet hva ordet betyr :fnise:

Gjest Trollkarlen
Skrevet

De er ikke imot feminisme, de er imot kvinner som har misforstått feminisme(og har sikkert ikke forstått at disse kvinne har misforstått... Forstått? :fnise: )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er imot 90% av norsk feminisme og det kjenner jeg flere som er.

Problemet er jo at disse feministene alltid roper "så du vil ikke ha stemmerett, eller hva??" om en kvinne velger å ikke identifisere seg som feminist. Deres "kamp" har ingenting med Simone de Beauvoir å gjøre, mesteparten har ikke engang lest den type litteratur. De overfører tidligere - viktige - kamper over på dem selv som om de utgjor samme samfunnsnytte, hvilket de overhodet ikke gjør.

Den moderne kvinnekampen kjemper for en rekke ting mange kvinner ikke ser seg enige i, og det gir derfor ingen mening å identifisere seg selv som "feminist".

Nå er min definasjon av radikal feminisme, ikke "radikal" for alle. Det er kvotering, motstand mot biologiske forskjeller ("menn og kvinner er like om du stripper vekk sosial påvirkning"), at seksuell promiskuøsitet for kvinner er et gode, at det ikke eksisterer noe slikt som maskuline og feminine egenskaper, og dersom de eksisterer - hva de er.

Veldig mange er også direkte uærlige - de kjemper for såkalt frihet for kvinner, men dette betyr kun frihet til å ta valgene de selv mener kvinner skal ta.

Anonymous poster hash: 76cf8...4a7
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

motstand mot biologiske forskjeller

Kan Gina Carano og Chris Crocker tydeligeregjøre de forskjellene du mener kjønnsorganet fører med seg? Mener du at menn og kvinner ikke skal ha like muligheter? At kvinner ikke skal få være i politet og at menn ikke skal jobber i barnehage? Mange menn passer ikke til politiyrket (grunnet sin biologi) og vice versa. Så selv om ting er biologisk betinget så betyr ikke det at det er kjønnsbetinget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at menn og kvinner ikke skal ha like muligheter? At kvinner ikke skal få være i politet og at menn ikke skal jobber i barnehage?

Nei jeg har ikke sagt noe som helst om muligheter. Alle burde ha like muligheter.

Anonymous poster hash: 76cf8...4a7

• Liker 1
Skrevet

Feminisme kan best sammenlignes med rasisme. Alle oppegående er imot det, men man går ikke så langt som å kalle seg antirasist/antifeminist.

• Liker 5
Skrevet

Er imot vestlig feminisme der de demoniserer menn og vil at alle kvinner skal være ofre.

Jeg er ikke imot å gi kvinner samme rettigheter som menn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mot feminister som tagger til H&M plakater, som sier at alle glamour modeller har det fælt.

Fokuset ligger på feil sted.

Anonymous poster hash: 0236e...4a9
  • Liker 1
Skrevet

Hvem er det? Hvordan er de? :overrasket:

De er de ypperste, mest jordnære, mest virkelighetsorienterte og de mest ettertraktede av norske kvinner blant norske menn.

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

De er de ypperste, mest jordnære, mest virkelighetsorienterte og de mest ettertraktede av norske kvinner blant norske menn.

Men er det pga meningene eller fordi feminister har et mer maskulint utseende?

Anonymous poster hash: 66576...ba0

Skrevet

Alle kvinner som er imot feminisme er "hvite riddere" i kvinnelig skikkelse, eller bare dumme.

Anonymous poster hash: d6576...ba2
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Alle kvinner som er imot feminisme er "hvite riddere" i kvinnelig skikkelse, eller bare dumme.

Anonymous poster hash: d6576...ba2

De er som regel tradisjonalister på en eller annen måte og er som regel mot feminisme av feil grunner, men dumme er de ikke. Det er et stempel mer passende på feministene.

Endret av KajsaSueReturns
Skrevet (endret)

Jeg kvier meg litt for å kalle meg feminist, det ordet smaker faktisk vondt i min munn. Iallefall i vårt samfunn. I Norge så har vi så godt som likestilling. Helt 100% likestilling kommer det aldri til å bli, for vi er ikke like. Men vi har de samme mulighetene. Selvsagt skal vi fortsette å jobbe oss i mot et mest mulig rettferdig samfunn, men jeg tror problemet hos meg ligger i at det skal være så synd på oss kvinner.

Altså, jeg er helt enig i hva feminisme EGENTLIG står for - like rettigheter for alle. Men la oss f.eks. ta diskriminering. Jeg opplever mange feminister snakker med store ord om hvordan vi blir undertrykt fordi menn ser på oss som objekter. Vi må ha slanke midjer, store pupper og langt blondt hår. Uff, stakkars oss kvinner. Her er greia jeg reagerer på: Hva med menn? Sex og Singelliv gjorde det sosialt akseptabelt å både dømme og gjøre narr av en manns penis, man finner haugevis av tråder her inne på KG der det står at en mann som er skallet, er lubben, er lav, *sett inn upassende kvalitet* ikke er MANN. "Barbie og disneyprinsesser er så upassende leker for barn, de får jo et kroppsfokus og et press for en perfekt kropp inn med morsmelka". Ja... Har du sett G.I. Joe i det siste? Batman?

Jeg gjetter på at jeg kommer til å få tyn for dette. For folk her inne elsker å misforstå. Jeg er ikke i mot at kvinner skal ha like rettigheter som menn, men jeg opplever at mange feminister regelrett negliserer det mannlige kjønn.

Globalt sett så er jeg absolutt en feminist, det finnes mange land der kvinner blir behandlet helt hårreisende, og jeg ønsker jo selvfølgelig at de skal få de samme mulighetene som oss her i Norge.

Edit: Summa summarum: Jeg er en ekvalist, ikke en feminist.

Endret av Niennas
  • Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet

Kvinner mot feminisme er oppegående reflekterte kvinner som har forstått at rettferdighet er et bedre valg enn mannshat.

• Liker 3
Gjest incognita
Skrevet

Jeg er selv kvinne, og jeg kunne ikke vært mer antifeminist.

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg er menneske, og ubetinget for like menneskretter for alle mennesker uansett kjønn, poltisk ståsted, seksuell legning eller hudfarve.

Å forfordele en del av menneskeheten, enten det er basert på kjønn, legning eller farve, hører ingen steds hjemme.

Det er passè, og bør forbli et kuriosum i historiebøkene.

Når vi ansetter nye medarbeidere så ser vi etter de beste menneskene i søkermassen, ikke den beste mann eller den beste kvinne, men de beste menneskene.

- hvorfor skulle vi akseptere at det var annerledes? Hvorfor aksepterer vi at mennesker fremdeles forskjellsbehandles etter kjønn i vårt eget land (for det gjør de, og på mer overraskende områder enn de fleste kanskje tror).

.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er menneske, og ubetinget for like menneskretter for alle mennesker uansett kjønn, poltisk ståsted, seksuell legning eller hudfarve.

Å forfordele en del av menneskeheten, enten det er basert på kjønn, legning eller farve, hører ingen steds hjemme.

Det er passè, og bør forbli et kuriosum i historiebøkene.

Når vi ansetter nye medarbeidere så ser vi etter de beste menneskene i søkermassen, ikke den beste mann eller den beste kvinne, men de beste menneskene.

- hvorfor skulle vi akseptere at det var annerledes? Hvorfor aksepterer vi at mennesker fremdeles forskjellsbehandles etter kjønn i vårt eget land (for det gjør de, og på mer overraskende områder enn de fleste kanskje tror).

.

Hvilke områder da? Kan du utdype?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...