Gå til innhold

Jeg vil ikke være forlover, hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

Takk! Googla det ikke for jeg tenkte det var sikkert en KG-forkortelse ;)

Anonymous poster hash: 10e93...3bd

Sorry, det var litt ufint å skrive HVPU-bryllup, kanskje. Men det var det det var, fant ikke noe annet ord. Både brud og brudgom er lettere hjerneskada, så gjestene var et sammensurium av diagnoser, terapeuter, leger og støttekontakter. Det var et fantastisk fint bryllup.

Poenget i forhold til trådens tema, var at det gav meg glede også, fordi hun ønsket så veldig at jeg skulle være forloveren hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et helt år igjen, bare si at du har null interesse for bryllup og alt som følger med og at du nok tok deg vann over hodet da du sa ja. Si at du er lei for dette, og at du selvsagt gjerne vil komme som gjest.

Si det på en slik måte at bruden ikke får sjans til å si at du kan jo være forlover selv om du ikke er med på planleggingen.

Men si det så fort som mulig, da. Ikke utsett noenting. Og blir hun sur, vel så blir hun sur. Du sier jo selv at du egentlig gjerne ville kuttet henne ut som venninne. Uansett kjedelig for henne å ha en forlover på bryllupet, som hun ender opp med å ha null kontakt med om ti år.

Anonymous poster hash: 2137f...0f9

Hvordan sier jeg det for å unngå at hun kan si meg i mot?

Anonymous poster hash: b8882...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sier jeg det for å unngå at hun kan si meg i mot?

Anonymous poster hash: b8882...ebe

Vet ikke. Men jeg håper at du lærer av det og ikke er for snar til å si ja en annen gang. Det er bedre å si at man trenger å tenke på det før man kan gi et svar.

Anonymous poster hash: 71d8a...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dette på en annen måte enn de fleste her, ser jeg...

Jeg synes faktisk at det er ufint og litt respektløst om du faktisk gjennomfører forloverjobben om du har slik motvilje til det i utgangspunktet. Dette er hennes store dag, og om du ikke ka. Glede deg over jo ben, og gjøre den med stolthet, så synes jeg du kan trekke deg av respekt for henne. Hadde nok føltes utrolig ydmykende for henne om hun hadde visst at du følte det slik, men likevel var forlover.

Det er ikke alle som synes det er krise at man ikke har drøssevis med venner, noen foretrekker faktisk å ha et lite nettverk, og ønsker ikke mennesker i sin "indre" krets som ikke selv genuint ønsker å være der :)

Anonymous poster hash: fc7b2...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe mer på hva du skal gjøre, TS?

Anonymous poster hash: fc7b2...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er idiotisk at du sa ja i utgangspunktet. At du tydeligvis ikke vet hva ordene "ja" og "nei" skal brukes til og når, burde ikke gå ut over henne..

Nå som du har fått kalde føtter bør du bare si det som det er, og neste gang noen spør deg om en tjeneste så sørg nå for guds skyld for å bruke riktig ord i svaret ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å ombestemme seg etter man har tenkt seg om, men trengte du virkelig ett år på å finne ut at du allikevel ikke har lyst? Skjønner at det er lenge til bryllupet, men det hadde vært mye mer akseptabelt hvis du kom etter en uke og sa at du syntes det ble litt feil...

Anonymous poster hash: b06d4...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS her.

Jeg fortalte henne det i forrige uke. Hun tok det greit. Kan jo hende det kommer en reaksjon litt senere, men foreløpig virker det greit.

Føler meg selvsagt litt råtten. Men samtidig var det jo helt merkelig å velge meg som forlover.

Anonymous poster hash: b8882...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg fortalte henne det i forrige uke. Hun tok det greit. Kan jo hende det kommer en reaksjon litt senere, men foreløpig virker det greit.

Føler meg selvsagt litt råtten. Men samtidig var det jo helt merkelig å velge meg som forlover.

Anonymous poster hash: b8882...ebe

Fy faen så råttent altså. Jeg hadde blitt så lei meg om forloveren min hadde trukket seg. Du betyr tydeligvis mer for henne enn hun gjør for deg. Jeg hadde aldri klart å være venninne med deg mer etter noe sånt, kan ikke se for meg at hun skulle ønske det heller. Men det bryr vel ikke du deg mye om.

Anonymous poster hash: 7a152...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Fy faen så råttent altså. Jeg hadde blitt så lei meg om forloveren min hadde trukket seg. Du betyr tydeligvis mer for henne enn hun gjør for deg. Jeg hadde aldri klart å være venninne med deg mer etter noe sånt, kan ikke se for meg at hun skulle ønske det heller. Men det bryr vel ikke du deg mye om.

Anonymous poster hash: 7a152...371

Det er ingen krise akkurat. Denne venninnen, bruden altså, valgte to til forlovere. Det holder med én, så hun kommer ikke i knipe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så råttent altså. Jeg hadde blitt så lei meg om forloveren min hadde trukket seg. Du betyr tydeligvis mer for henne enn hun gjør for deg. Jeg hadde aldri klart å være venninne med deg mer etter noe sånt, kan ikke se for meg at hun skulle ønske det heller. Men det bryr vel ikke du deg mye om. Anonymous poster hash: 7a152...371

Ville du ikke heller at denne personen er ærlig og trekker seg, enn å late som at alt er topp? Da vil man jo stå der og tro at man har sin beste venninne ved siden av seg, når det ikke er sant. Spesielt på sin egen bryllupsdag ønsker du vel at forlover har oppriktig tanker om deg? Man er jo lurt. Vil du ha denne falskheten istedet for at personen er ærlig?

Anonymous poster hash: 278d0...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...