Gå til innhold

Skrikende barn i butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var jeg i bokhandelen for å kjøpe en bok, men måtte rett og slett gå ut en tur fordi et barn stod og skrek i 7-8 minutter sammenhengende. Ungen skreik og skreik, og foreldrene virket helt upåvirket. Er dette normalt? Vi kunne høre dem lenge etter de hadde dratt fra butikken. Hadde det vært min unge hadde jeg blitt flau og irettesatt ungen. Sagt at slik oppfører man seg ikke blant folk osv. Disse foreldrene gjorde ikke en pøkk. Man skal ikke gi ungene ting for å bestille dem til å være stille, men NOE må man gjøre. Tørr ikke folk si ifra til barna sine lengre?

Anonymous poster hash: fcd0d...6a7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var ungen? De forsøkte vel bare å overse det, noe som ofte kan være en grei taktikk. Er man to kan kanskje den ene ta med barnet ut. Men det handler nok ikke om å ikke tørre å si i fra, men et aktiv valg av en annen oppdragelsesstrategi.

Å bare si i fra og irettesette hjelper ofte ikke. Enten er de leie seg og trenger trøst, sinte og trenger hjelp til å håndtere føleler og forstå hvorfor de er sinte eller så er de trøtte og leie. Og å bare si i fra og irettesette har liten hjelp på noen av de faktorene egentlig. Å overse er heller ikke rett taktikk, men poenget mitt er at ditt ønske om irettesettelse ikke egentlig er en god taktikk det hellet.

Anonymous poster hash: e5259...b5f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De var to stk. Så det å ta barnet ut hadde vært uproblematisk. Synes det er respektløst mot andre mennesker å skulle ta den verste delen av barneoppdragelsen inne på en bokhandel. Jeg forstår at det er ikke så mye man får gjort når man er en forelder i køen på rema, men de var to på en bokhandel. Ungen var kanskje 3 år. I en annen butikk var det en trassig 4-årig som sa at han hatet mamman sin og litt andre stygge ting, moren gikk da ned på hans nivå og sa at sånn snakket man IKKE til mamman sin. Etter det var ungen tyst. Er ikke det bedre enn å la barnet skrike hull i hodet på andre mennesker?

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

I går var jeg i bokhandelen for å kjøpe en bok, men måtte rett og slett gå ut en tur fordi et barn stod og skrek i 7-8 minutter sammenhengende. Ungen skreik og skreik, og foreldrene virket helt upåvirket. Er dette normalt? Vi kunne høre dem lenge etter de hadde dratt fra butikken. Hadde det vært min unge hadde jeg blitt flau og irettesatt ungen. Sagt at slik oppfører man seg ikke blant folk osv. Disse foreldrene gjorde ikke en pøkk. Man skal ikke gi ungene ting for å bestille dem til å være stille, men NOE må man gjøre. Tørr ikke folk si ifra til barna sine lengre?

Jeg jobber i bokhandel og har opplevd dette flere ganger, unger som hyler og skriker uten at foreldrene løfter nesen fra boka de ser på. Det er utrolig slitsomt for andre kunder - som forsvinner som regel når de skjønner av hvilket kaliber foreldrene er.. (Også for oss ansatte som ikke har valget om å stikke..kr

Anonymous poster hash: d7a3e...f69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var ungen? De forsøkte vel bare å overse det, noe som ofte kan være en grei taktikk. Er man to kan kanskje den ene ta med barnet ut. Men det handler nok ikke om å ikke tørre å si i fra, men et aktiv valg av en annen oppdragelsesstrategi.

Å bare si i fra og irettesette hjelper ofte ikke. Enten er de leie seg og trenger trøst, sinte og trenger hjelp til å håndtere føleler og forstå hvorfor de er sinte eller så er de trøtte og leie. Og å bare si i fra og irettesette har liten hjelp på noen av de faktorene egentlig. Å overse er heller ikke rett taktikk, men poenget mitt er at ditt ønske om irettesettelse ikke egentlig er en god taktikk det hellet.

Anonymous poster hash: e5259...b5f

Det er IKKE en ok taktikk å overse når man et ute blandt folk!

Ærlig talt.

Anonymous poster hash: f19bb...99b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er IKKE en ok taktikk å overse når man et ute blandt folk!

Ærlig talt.

Hva man gjør på privaten er uvesentlig, for blandt andre mennesker kan man ikke la barne herje fritt fordet.

Det var et foreldrepar som prøvde seg på den taktikken på flyet jeg var på. De satt og leste og hørte på musikk mens ungen kauka konstant. Foreldrene blir til slutt nesten lynsja. Med god grunn!

• Liker 3
Skrevet

Det er sjelden jeg blander meg inn i noe "barnesituasjoner" her på forumet men her om dagen fikk jeg nok. Ungen(e) hadde skreket i ca 20 min med en hel familie (mor far bestemor etc) og ikke en eneste en løftet en finger. Etter at disse fikk hjelp måtte jeg sette meg på bakrommet og trekke pusten for jeg ble så sinnsykt ustlitt av å høre på en eller flere unger i 20!! minutter skrike for full hals.

Så neste gang noen av dere med barn er ute, plis ta hånd om barnet.

• Liker 1
Skrevet

I går var det varmt og lummert, og små barn blir grinete, varme og slitne av sånt. Små kropper regulerer ikke temperaturen slik voksne kroppe gjør. Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å dra så små barn med på lange, kjedelige handleturer og hvorfor ikke en av foreldrene kan handle mens den andre tar seg av ungene. En ting er matbutikken, men sånne steder som bokhandelen og klesbutikker? Når barna er i sutre/skrikealderen må foreldrene belage seg på at de ikke kan gå og dille på kjøpesenteret som de pleide. Barna MÅ komme først. Og nei, å etterlate dem i bilen er ikke et alternativ, særlig ikke i denne varmen. Småbarsforeldre, skaff barnevakt, pawn the kids off på bestemor, eller handle klær og bøker på internett til ungene er store nok til å kunne sette pris på kjøpesenteret.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

I går var det varmt og lummert, og små barn blir grinete, varme og slitne av sånt. Små kropper regulerer ikke temperaturen slik voksne kroppe gjør. Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å dra så små barn med på lange, kjedelige handleturer og hvorfor ikke en av foreldrene kan handle mens den andre tar seg av ungene. En ting er matbutikken, men sånne steder som bokhandelen og klesbutikker? Når barna er i sutre/skrikealderen må foreldrene belage seg på at de ikke kan gå og dille på kjøpesenteret som de pleide. Barna MÅ komme først. Og nei, å etterlate dem i bilen er ikke et alternativ, særlig ikke i denne varmen. Småbarsforeldre, skaff barnevakt, pawn the kids off på bestemor, eller handle klær og bøker på internett til ungene er store nok til å kunne sette pris på kjøpesenteret.

Aaamen!

Eller vær forberedt på å forlate butikken om helvete plutselig braker løs, selv om du ikke er ferdig med handlingen.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke sikkert det hjelper å kjefte på en 3-åring som har slått seg helt vrang, altså. Ved sånne skikkelige trassanfall, hvor barnet gråter utrøstelig, er det ikke bare å irettesette. Det blir noe annet med større barn eller når det bare er sutring e.l. Men selvsagt, når man ikke er i en matbutikk og bare må ha mat (kanskje også fordi man vet at barnet egentlig er sulten også), hadde jeg gått ut av butikken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert det hjelper å kjefte på en 3-åring som har slått seg helt vrang, altså. Ved sånne skikkelige trassanfall, hvor barnet gråter utrøstelig, er det ikke bare å irettesette. Det blir noe annet med større barn eller når det bare er sutring e.l. Men selvsagt, når man ikke er i en matbutikk og bare må ha mat (kanskje også fordi man vet at barnet egentlig er sulten også), hadde jeg gått ut av butikken.

Om det ikke hjelper å gi barnet tilsnakk, så får man rett og slett ta med seg barnet og gå. Heldigvis syns jeg ofte det er det som skjer, men innimellom er det noen idioter som tror at det er ok å bli værende.

Om man MÅ ha mat, så får du evt ro ned barnet ute og prøve igjen. Det er ikke de ansatte eller andre kunders problem at barnet hyler.

• Liker 5
Skrevet

Vi har alle vært små drittunger selv, og ingen av drittungene har blitt mindre drittunger av å få kjeft. Selv om det har blitt stille, og de voksne kan fortsette som før. Det var nok helt grusomme 7-8 minutter, stakkars deg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alle vært små drittunger selv, og ingen av drittungene har blitt mindre drittunger av å få kjeft. Selv om det har blitt stille, og de voksne kan fortsette som før. Det var nok helt grusomme 7-8 minutter, stakkars deg.

det kan godt ha vært lengre. Jeg er dårlig på tid. De stod og tittet på bøker og leste på baksiden når ungen hylte ved siden av dem. Vi var der ganske lenge før vi gikk til en annen butikk (hørte barnet skrike hele tiden) kjøpte flere ting og kom tilbake. Da stod de som nr 4 i en kø som gikk sakte. Så de tok seg GOD tid. Foreldrene kan vise litt folkeskikk og la en av dem ta med seg det stakkars barnet ut istedenfor la det stå og hyle på andre folk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk helt enig med TS her. At barn skriker iblant er uunngåelig, men jeg er helt enig i at foreldrene burde handlet når de var to stykker og så enkelt kunne hindret at dette ble sjenerende for resten.

Anonymous poster hash: 8f229...930
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette at du er en av de som gir faen, og handler unfektet videre mens barna dine herjer, mens alle andre kunder rømmer butikken.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Man tilkaller vektere, eller så ber ansatte vedkommende om å gå, dersom voksne støyer og dermed forstyrrer andre handlende. Det er ikke ble mindre irriterende og plagsomt med barn som har raserianfall det foreldre gir faen. Butikker taper på at andre kunder går osv.

Fjern barnet fra situasjonen, enkelt og greit.

Være barn blir tatt ut dersom de ikke gir seg etter tilsnakk. Dette vet de, og da skjer det så godt som aldri.

Vi unngår også helst å dra de med inn på storhandel som tar tid.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Veldig enig i det du skriver her…. !! Det er nok ikke så lett for de små heller, å måtte bli dratt rundt over alt.

Endret av lemon-aid
Skrevet

Man tilkaller vektere, eller så ber ansatte vedkommende om å gå, dersom voksne støyer og dermed forstyrrer andre handlende. Det er ikke ble mindre irriterende og plagsomt med barn som har raserianfall det foreldre gir faen. Butikker taper på at andre kunder går osv.

Fjern barnet fra situasjonen, enkelt og greit.

Være barn blir tatt ut dersom de ikke gir seg etter tilsnakk. Dette vet de, og da skjer det så godt som aldri.

Vi unngår også helst å dra de med inn på storhandel som tar tid.

Tilkalle vekter pga. et barn som skriker?

AnonymBruker
Skrevet

Tilkalle vekter pga. et barn som skriker?

Nei.. Når voksne bråker.

Skrevet

Nei.. Når voksne bråker.

Ja, okay..! Den er jeg med på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...