Gå til innhold

Limbo's kommende Svangerskapsdagbok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Uke 5+3

Formen er relativt slitt akkurat nå og jeg trenger utrolig mye søvn. Heldigvis klarer jeg å ta meg av vesla når jeg kommer hjem fra jobb. Gubben er jo ikke hjemme før nærmere 19 hver kveld for tiden, heldigvis er det kun en periode mens han jobber med budsjettet på jobb.

Merker egentlig ikke så mye til at jeg er gravid, men formen er som sagt så som så siden jeg er trett. Legger meg ca 2000-2030 på kvelden og sovner med en gang. Før har jeg likt å lese litt på senga, men ikke nå for tiden. Jeg er nå egentlig veldig glad for at jeg har et symptom i hvertfall.

Ellers er jeg jo tett i nesa og jeg har en sinnsyk luktesans for tiden. Er rene bikkja nå.

Vesla jobber med nye tenner og denne gangen er det hjørnetennene, de suger skikkelig. Er visstnok de verste å få opp.

I helga har vi kost oss masse:

Fredag:

Mannen var på Teambuilding så jeg benytta meg av sjansen til å legge meg like tidlig som Madeleine nesten.

Lørdag:

Shoppa nye klær på dagen.

Spiste på Meksikansk Resturant med 7 venner.

Gikk på kino og så Monstertorsdag (digga filmen) var så artig å se alle de kjente plassene her i Stavanger og jeg hadde det veldig kos selv om jeg ikke kjente igjen alt språket fra filmen :lol:

Søndag:

Spiste middag hos svigers og det var jammen rene barnehagen der med 2 stk under 2 år og ei jente på 3 år. Kjempefestlig og deilig med nydelig mat og dessert.

I dag skal jeg rett hjem og lage lapskaus til snuppelure. Hun elsker det og så blir det lek og kos frem til hun skal sove klokka 19. Da har mor nesten 2 timer for seg sjøl med mannen frem til jeg går å legger meg.

Tusen takk for hilsner foresten jenter:

Lillen, Mayamor og Mallnat :klem: Det gikk ganske fort denne gangen og nå håper vi at spiren holder se godt planta der inne.

Å ja første legetime er: 30 November, da er jeg litt over 10 uker på vei. Er ikke så stressa denne gangen som sist og har vel ikke så mye tid til det så lenge vi har en vilter 17 mnd gammel pike hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med svangerskapet.

Skal krysse fingrene for at det går bedre denne gangen.

Lykke til og kos deg masse.

(kanskje du kan blåse litt babystøv over på meg...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Uke: 5+4

Dette er jo ganske sykt da, men jeg har allerede fått en mage og klarer ikke kneppe igjen de ordinære buksene jeg bruker. Så her sitter jeg i en snekkerbukse som ikke viser særlig av magen min :oops:

Mannen spurte i morges når han så meg: "Hvor mange har du der inne?" Mest sannsynlig har jeg fått litt tidlig mage pga at livmoren ennå sitter litt høyere oppe fra sist svangerskap. Vi tenkte jo at dette skulle holdes hemmlig frem til Julaften, lurer meg på om det fungerer nå og jobben skal ikke få vite før etter Jul denne gangen.

La meg 2030 igår og sovna på flekken, skikkelig murmeldyr, men i hvertfall var jeg såpass oppegående at jeg klarte å lage Fiskepudding i Karrisaus m/poteter og snuppa hun spiste jo som en helt.

I dag skal vi til sjefens Olderforeldre etter jobb/barnehage og da får vi en god middag der også.

Ellers ikke det meste å rapportere om, men var kvalmen i natt av alle ting. Er i fin form på dagen, men uggen om natta.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uke: 5+6

I morgen er jeg 6 fullgåtte uker og formen er fremdeles ganske bra den. Eneste jeg merker er den ekle følelsen av og til på natta når jeg blir litt kvalmen. At det skjer da gjør meg ingenting. Fungerer ganske greit på jobb selv om jeg av og til kunne tenke meg å sove. Magen har jo blitt helt enorm og venninna mi som vet det her sier at det blir vel tvilsomt om dette kan holdes hemmlig frem til Jul :oops:

Mannen mener at det må være mer enn 1 der inne, men det tviler jeg heller sterkt på. Følelsen sier at det ligger ei til lita jente der inne. Jeg har en følelse på at jeg kun føder jenter jeg. Er nok en jentemamma. Det er så deilig at. Gleder meg bare til at alt skal gå bra.

Har fått beskjed om at jeg mest sannsynlig får en tidlig UL i løpet av November/Desember for å sjekke bekkenet mitt. Siden snuppelure måtte tas med Vakum sist gang så er det en mistanke om at jeg har smalt bekken. Håper da ikke det, vil føde normalt jeg. Uansett det viktige er jo at alt går bra.

Vi er en smule forkjøla hele gjengen, men ikke verre enn at vi går på jobb og i barnehage da. I dag skal vi ut og kjøpe nye tøffler til vesla. KJøpte nye tøffe sko til henne sist uke.

Vel ikke så mye mer nytt å fortelle om herfra egentlig.

Takk for hilsen Bizzy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uke 6+0

Oi får holde tunga beint i munnen her. Fikk tatt noen magebilder når jeg sto opp i morges og wow magen er jo diger den

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...ad.php?t=111505

Så de blir spennende å se hvordan jeg kommer til å utvikle meg fremover. Jeg har så smått begynt å merke at jeg er litt uggen om nettene, føler mange ganger for å kaste opp. Jeg har aldri vært typen som kaster opp og tviler vel på at jeg gjør det denne gangen heller.

Lykken er at det endelig er helg. Mannen skal låne med seg en del filmer fra jobb og da har vi tatt med to filmer tl vesla. Er ikke sikker på om hun bryr seg så mye men vi har lånt med oss:

My Big Fat Greek Wedding

Min Bror Bjørnen

Teletubbies

Tenkte jeg skulle lage Mousaka i anledning My Big Fat Greek Wedding. Blir litt inspirerert og så er det jo så godt da.

Helga kan by på avslapping og atter avslapping. Mannen skal på fotball i morgen og jeg og snuppa skal kose oss hjemme med bollebakst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i boka mi Limbo. :klem2:

Nå har jeg vært og snust litt i din, og her er det store, fantastiske nyheter!!! :hoppe::hoppe: Gratulerer så masse, vennen. Ønsker deg et flott svangerskap og en velskapt baby etter ca 40 uker!!!

Mange klemmer fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei, Limbo!

Det er ikke så ofte jeg er innom KG lenger. Ville bare gratulere deg med svangerskapet, og fortelle at vi har termin omtrent samtidig. Jeg har etter egen utregning (og legens også) kommet til at min er den 26. juni - altså dagen etter deg. Legen regner nok 40+2, mens jeg har tatt høyde for litt lang mensturasjonssyklus (32 dager), befruktningstidspunkt og brukt 40+0. Spent på ultralyden da.

Jeg har ikke laget noen egen dagbok enda, for jeg ville beholde hemmeligheten, men nå veit du det ;-)

Mange klemmer fra tidligere aktiv KGer som er 8+5 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Oi her har det vært aktivitet. Har ikke vært i så god form så jeg har ikke orket å skrive dagbok i det siste ;) Har hatt Lungebetennelse så det har tatt piffen ut av meg + svangerskapskvalmen også da.

Cappo: Tusen takk for hilsen :klem:

Edea: Jo jeg var jo så heldig som fikk det til igjen :klem: Takk for hilsen forresten og tvi tvi til deg også.

Wit: Magen den har krympa betraktelig nå som jeg har gått så mye ned i vekt, men satser på at det kommer igjen om noen uker ;)

Astra: Så koselig å høre fra deg og takk for hilsen i dagboka mi. Vi får følge hverandre og så må du melde deg inn du også. :klem:

Pondusa: Krympa magen din også :)

Lillen: Mange klemmer til en medjunisøster også :klem:

Joda så alt er nå vel her. Var på UL nå på onsdag og alt var bare perfekt. Krapylet mitt lå og sov og ville ikke vise mamma noenting og heller ikke vinke. Hjertet slo 167 slag og alt så veldig bra ut. Man kunne se navlestreng og morkaken også ;)

Så nå er det ikke mer UL før ordinære i Januar/Februar en gang. Jeg har ikke hatt flere blødninger siden uke 8 så jeg krysser alt for at det går bra og at jeg slipper mer av det nå.

Nå håper jeg at matlysten tiltar igjen og at jeg kan få på meg de kg som jeg har mista de siste ukene :) Takk for at dere tenker på meg jenter.

Klem fra Limbo og Magetrollet 10 uker i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i boka mi.

Kan ikke si at magen krympa, nei. Men så har jeg ikke vært så kvalm at noe kom opp, er mest bare uggen i magen. Og matlysta er på topp i perioder på dagen... :oops:

Håper dere får en avslappende og fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på svangerskapskontrollen din da, Limbo? Var du hos jordmor eller lege, eller begge?? Er det annerledes når man ikke er førstegangs?

Håper du har det fint, og at du får en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...