Gå til innhold

Produkt som gjør håret glatt og mykt?


Minette

Anbefalte innlegg

Jeg har desverre en del slitt hår/ødelagt nedover i lengdene. Det vokser jo sakte men sikkert ut igjen, men i mellomtiden kunne jeg tenke meg et produkt som gjør håret mykt og godt. Tidligere når håret mitt var friskt kunne jeg bl.annet bruke en hårkur fra Wella SP som gjorde håret mykt, men den funket ikke så godt nå. Dere kan gjerne anbefale både shampoo, balsam, hårkur eller stylingprodukter som kan hjelpe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Fudge Dynamite er den beste hårkuren jeg vet om. I tillegg er Laminates shampo og balsam fra Sebastian supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en vanlig balsam fra SP? Jeg synes de har mange bra hårprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårkuren fra Fudge høres veldig bra ut! tror jeg bestiller den fra LF og ser om ikke den kan hjelpe. Men fortsett og anbefal dere! Og en annen ting: vil en rettetang slite veldig på håret om man bare bruker den ett par ganger i måneden? og i så fall hvilken burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

rette tang kan nok slite litt men ikke så mye hvis du kun bruker den en til to ganger i mnd, kjøp en varme beskyttende lotion til håret hos frisøren de beskytter bra;) jeg har akkurat kjøpt en varmebeskyttende krem fra wella men vet ikke om den er den beste (tror ikke det) den kan også brukes i håret til vanlig får håret til å se friskt glansfult ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Og en annen ting: vil en rettetang slite veldig på håret om man bare bruker den ett par ganger i måneden? og i så fall hvilken burde jeg kjøpe?

Jeg bruker rettetang hver gang jeg har håret utslått, og håret tar ikke nevneverdig skade. Men frisøren sier at jeg ENTEN må bruke føner, ELLER rettetang, ikke begge deler.

Det er viktig å ha en rettetang med keramisk belegg, den blir mye varmere, slik at håret ditt ikke trenger så lang tid for å rettes ut. I tillegg må du bruke en beskyttende krem, spray eller olje for å beskytte mot varmen.

I tillegg bør du klippe tuppene hver 6.uke, og så kan du godt la balsamen virke noen minutter hver gang du vasker håret.

Disse rådene funker i hvertfall for meg, og håret mitt ser sunt og blankt ut, til tross for farging og bleking (jeg har skulderlangt hår som jeg sparer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joico sin K-Pak serie inneholder oppbyggende proteiner.

Jeg liker den veldig godt.

Det er tilbud på den serien på LF nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale Joico K-pak. Hårkuren gjør underverker for mitt hår når det er slitt. De har også et serum som er bra.

Redken Anti-Snap kunne kanskje vært noe for de slitte tuppene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redken All Soft gjør iallefall håret skikkelig mykt, mens Redken Extreme er bra dersom håret ditt er veldig tørt og ødelagt.

For slitte tupper bruker jeg Redken Anti-Snap som er meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes Matrix Sleek Down er veldig bra også Sebastian laminates. Den er det silikon i så det blir fint og blankt etter noen vask, Redken Smoot Down er også bra.Sebastian har en Leave- in balsam som er MEGET bra kjøpes på hq hair .com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joico sin K-Pak serie inneholder oppbyggende proteiner.

Jeg liker den veldig godt.

:enig_animasjon:

Jeg synes også at den er inmari bra!!

Ellers synes jeg også at Power Mask fra Wella SP er veldig fin...brukte den som balsam og Joico sin som kur en stund (når håret mitt hadde vært gjennom myyye slitasje!!)...men den er veldig bra som kur også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har prøvdt både Redken all soft og smoot down , Gode begge to,men smoot down GIR mer til håret spesielt vis du vil ha det rettere/glattere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også hatt problemer med slitt hår, og hatt "bad hair day" altfor ofte. Så leste jeg In Styles produktanbefalinger (de har en kjempereportasje om dette hvert år), og la merke til at Kerastase-produktene ble foreslått av flere.

Så jeg gikk til innkjøp av shampo, balsam, hårkur og en sånn gelegreie man har i håret før og etter føning - og virkelig: håret mitt har kommet seg utrolig mye på en måned. Fortsatt litt tørt, men fin glans, mye sterkere og glattere og ingen flere bad hair days.

Jeg anbefaler å gå inn på Lookfantastic.com og lese anmeldelsene av produktene, der får man en del tips. Det er jo forskjell på hår, så det som passer for én passer kanskje ikke for andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerastase passer ikke håret mitt..kan selvfølgelig hende jeg skulle prøvd flere av slagene, men de jeg har prøvd tynger bare håret mitt ned, blir fort fett og virker ikke som det gjør det noe bedre. Tror jeg nå prøver Redken shampoo og balsam, Fudge Dynamite som hårkur, men må og finne noen gode styling produkter eller leave in produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Har du prøvd Kerastase Resistance? det er den serien for slitt hår, i lysegrønne flasker. Den balsamen som heter Ciment Anti-Usure er super, shampoen er også god.

Hvis du bruker balsam og kur, trenger du strengt tatt ikke leave-in.

Redken fikk mitt hår til å henge flatt ned (prøvde Extreme). All Soft er for grovere hårtyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odense

Jeg bruker redken extreme shampo/balsam og hårkur. Etter at jeg har vasket håret og tørket det tar jeg noen dråper av Redken glass look nr.1. Det er en olje som en har i håret for å samle tuppene og resten av håret. Det gir også mye glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble varmt anbefalt honningshampoo og -balsam fra Body Shop og kjøpte dem i går - skal prøve senere i dag og skal si ifra hvis de er bra! De skulle være så bra fodri de ikke inneholder en eller annen sulfat som visstnok ødelegger håret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Har investert i Redken Color Extend Total Recharge - en kur som du kan velge om du vil skylle ut eller ikke. Kjempefint til mitt hår! (Farget, tynt, glatt men med litt fall) Ble blankt og glatt og mykt. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...