AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #41 Skrevet 13. juli 2014 Ts Noen som kan svare?Anonymous poster hash: 43261...4a2
Gjest Whitestripes Skrevet 14. juli 2014 #42 Skrevet 14. juli 2014 Avsporing, men hva heter det da? Anonymous poster hash: 3f912...1c8 Nå kalles det vel autismespekterforstyrrelse.
pluttipott Skrevet 14. juli 2014 #43 Skrevet 14. juli 2014 Ts her har et spørsmål til dere som har Autisme/Aspergers, sier dere til folk at dere har det? når jeg begynte i 8 og folk fant ut at jeg hadde Aspergers begynte de og legge merke til at jeg var annerledes og fikk ikke venner. Nå skal jeg begynne på vidergående og lurer på om det er best og ikke si noe til andre elever? Jeg har rett på ekstra undervisning i matte og kommer nok til og bli tatt ut av timer, også kan jeg ikke ha presentasjoner Anonymous poster hash: 43261...4a2 Jeg har "bare" ADD, litt konsentrasjonssvikt og lærevansker, aldri trengt spesialhjelp på skole, men for min del har det vært best å ikke informere folk om det. De gangene jeg har fortalt folk det har jeg opplevd å bli sett på som litt "svakere" eller "tregere", var tilogmed i et forhold med en som respekterte meg en hel del mindre og trodde jeg var dum/treg etter at jeg sa det... Så jeg vil heller framstå som "en som alle andre" slik at folk kan respektere meg for den jeg er istedet, og at det ikke er noe "galt" med meg som folk legger merke til for det trenger de strengt tatt ikke å gjøre heller.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #44 Skrevet 22. juli 2014 Skal begynne på vidergående og fått råd om og at læren sier til klassen at jeg har det og hva jeg sliter med. Er dette lurt? Har blitt mobbet og hadde ingen venner på ungdomskolen, derfor har jeg tenkt det er en god ide for da vet de hvorfor jeg kanskje gjør ikke oppfører meg helt normalt hele tiden, og hvis klassen vet at jeg har problemer med det sosiale kan de kanskje hjelpe og ta kontakt med meg og inkludere meg i ting. Men jeg er redd for og bli sett ned på som noen over sa, tror uansett de kommer til og legge merke til at jeg ikke er helt som andre. Er veldig usikre hva jeg skal gjøre På ungdomskolen sa ikke lærerene det til klassen, men jeg sa at jeg hadde det til guttene i klassen. Da søkte de på nettet og sa at jeg er rar og så leste de om alle problemer som du kan ha når du har Aspergers og så beskylde deg meg med at jeg fikk lettere karakterer enn andre, enklere for meg og få 4 enn det var får de noe som ikke stemte Er gutt hvis noen lurer Burde læreren si på vidergående at jeg har det?Anonymous poster hash: 43261...4a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå