Gå til innhold

deppa hver eneste søndag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff. Så trist at mange av dere virkelig ikke liker jobbene deres:-( jeg gjør heller ikke det men skal snart bytte, så har bare et par uker igjen. Men det er jo ikke sånn livet skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tenker absolutt at det ikke bør være sånn. Nå føler jeg at gruefølelsen begynner allerede lørdag formiddag, så det er nok fare på ferde sånn stressmessig sett



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandede følelser på søndager. Først er jeg deppa fordi jeg er singel, og har ingen å ligge å pjuske med på søndagsmorgenen, lage frokost med, gå søndagstur med, sånne ting. Mens så utover kvelden blir jeg mer glad fordi jeg er en endelig-mandag-person og jobben nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Det har vært sånn i mange år, selv om jeg egentlig har det ganske OK ellers. Men søndag kveld er helt krise, hver eneste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ofte sånn. Ikke bare søndager. Andre dager også. Det er ikke pga noe jobb jeg gruer meg til, for jeg har ikke noe jobb. Men det er pga jeg er bare nedfor. Tung fortid, og ser for meg en tung framtid. Får ofte dager der jeg gruer meg til dagen etter, tenker bare hva skal jeg gjøre med livet mitt? Kommer jeg til å få en god framtid eller blir alt det samme som nå? Ser bare for meg en mørk framtid. Kan sitte å gruble over alt mulig. Hvorfor skulle akkurat jeg få et tungt liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er dette en egen depresjonskategori?

Anonymous poster hash: 838a1...bfd

Si det. Det er ihvertfall kjent nok til å få sin egen wikipedia-artikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har egentlig alltid vært sånn, ihvertfall fra ungdomsskolen av(er 34 nå)

Det eneste avbrekket var en periode på universitetet hvor jeg hadde forelesningsfri mandager, det hjalp

Jeg er en melankolsk person, tenker og grubler mye, føler ikke at jeg har funnet min hylle i livet, men sier til meg selv at jobbe må man jo, samtidig som jeg tenker at jeg ikke holder ut et helt arbeidsliv med å ha det sånn...

Anonymous poster hash: 838a1...bfd

Kjenner meg veldig igjen.. :( Det er liksom en tomhet som henger ved søndagene.. Jeg blir også eksistensiell og tenker på det evige slitet ved livet til tross for at jeg har fått drømmejobben, drømmemannen og drømmebarna. Jeg er veldig sensitiv og trenger nok av natur mye ro og egentid. det er ikke plass til dette i livet mitt nå, men det nærmeste jeg kommer (i alle fall mtp ro) er helgene. Mens søndag kveld ligger en hel uke med svært lite av begge deler foran meg. Og det føles tungt. Hadde fri en dag i uka en stund, da føltes søndagen lettere..

Endret av Gemini7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme kjenner jeg på, en fridag i uken lettet søndagen veldig, kanskje nettopp fordi man da har et ekstra pusterom til å se frem til

Tenk å være mandagsperson da gitt:)



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Uansett hvilken jobb jeg har hatt til nå. Håper jeg får en jobb der jeg slipper å grue meg hver søndag. Eller, jeg gruer meg ikke direkte, men har liksom en tung følelse i kroppen. Det er sånn jeg må leve til jeg blir pensjonist. Hver dag - lang jobbdag, hjem å dusje, lage middag, vaske kopper, klær, henge klær, brette klær, og kanskje blir det en halvtimes tur til butikken og tilbake og endelig litt ordentlig fritid der jeg kan gjøre hva jeg vil (på kvelden, som regel et par få timer, og da suser tiden). Så er det leggetid. Sånn er det.. ;) Føler ikke at jeg "lever" ordentlig.

Sånn går det når man ikke vet hva man skal bli og ikke finner den riktige jobben. Drømmen er jo å jobbe fra hjemmet, med noe kreativt... Hm! Får bare gruble :)

Det som bruker å hjelpe meg er å ha en dag i helga der jeg bare koser meg og gjør absolutt ingenting. Hehe... Ser film, spiser popcorn og bare slapper av hele dagen. Det gjør meg glad i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å legge opp til en aktivitet? Jeg synes f.eks. at søndager er kjempedeilige til fjellturer og utflukter. Da "rømmer" man på en måte vekk fra det vandre. Du får se nye ting og bare nyte naturen. Jeg gruer meg også av og til til mandager,men det hjelper å heller nyte siste fridagen før. Søndag er fra gammelt av "hviledagen". Du må finne din måte å få energi på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill:)

Tror mye av den tristheten kommer av at jeg føler at jeg ikke får slappet nok av i løpet av de to dagene helgen varer, hele lørdagen går med på å "stresse med å slappe av" ,for å uttrykke det sånn.

Søndagen må jeg liksom bare innse at ikke denne helgen heller er nok for å få slappet av og hentet seg inn..



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å legge opp til en aktivitet? Jeg synes f.eks. at søndager er kjempedeilige til fjellturer og utflukter. Da "rømmer" man på en måte vekk fra det vandre. Du får se nye ting og bare nyte naturen. Jeg gruer meg også av og til til mandager,men det hjelper å heller nyte siste fridagen før. Søndag er fra gammelt av "hviledagen". Du må finne din måte å få energi på

Gjør du slike ting alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør du slike ting alene?

Ikke så mye fjellturer nei, men det er jo også en fin mulighet til å bli bedre kjent med andre? det er ofte ikke så høy terskel å gå be noen med på en liten fjelltur. Kveldsturer og joggeturer kan jeg godt gjøre alene. Poenget var å finne noe nytt som du bryter litt med det vanlige hverdagsmønsteret. Det kan være godt å komme seg ut av huset. Bare et forslag, men du må som sagt finne noe som fungerer for DEG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye fjellturer nei, men det er jo også en fin mulighet til å bli bedre kjent med andre? det er ofte ikke så høy terskel å gå be noen med på en liten fjelltur. Kveldsturer og joggeturer kan jeg godt gjøre alene. Poenget var å finne noe nytt som du bryter litt med det vanlige hverdagsmønsteret. Det kan være godt å komme seg ut av huset. Bare et forslag, men du må som sagt finne noe som fungerer for DEG :)

For all del, men litt av greia her i tråden er jo at mange ikke har noen å gjøre noen med på søndager. Om folka man snakker med ikke vil gå på kino eller kafé eller komme på besøk, virker det ikke veldig mye mer sannsynlig at de vil være med på fjelltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å være alene på søndager, tvertimot, det er vel den dagen jeg har minst lyst til å være sosial. Har så mye kontakt med folk resten av uken, at lørdag og søndag, da vil jeg helst være alene.



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

flere som sliter med søvnen natt til mandag, at man sovner sent og sover lett? I dag sto jeg opp klokken syv, så burde være greit å få sove, men sliter ofte med dette, tror det har å gjøre med at jeg stresser med å få sove, at jeg tenker "nå må jeg sove2, en halvtime etterpå ; "nå må jeg ihvertfall sove"..



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

nå har jeg avspasering et par mandager fremover, og vips så var søndagsbluesen vekk..



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før led jeg av søndags blues også. Når med ny jobb er det blitt fredags blues istedenfor. . Rart åssen livet går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

oi fredagsblues, det har jeg aldri opplevd. Fredag er ukens desidert beste dag for meg



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...