Gå til innhold

deppa hver eneste søndag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med å gjøre noe gøy om søndagene for å få en bedre følelse?

Så har man noe å glede seg til :)

Er forøvrig enig, ofte jeg har en dårlig følelse søndagskveldene.

Hjelper med besøk :)

Enig, det hjelper å ha noe å gjøre! Venner kan absolutt gjøre søndager bedre 😃

Anonymous poster hash: 996d6...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier også å få skikkelig ille "sunday-blues." Har en fin jobb som jeg trives med, har en samboer og forholdet vårt er bra, har venner, hobbyer, god helse osv. med andre ord ikke noe å klage på. Så nøyaktig hvorfor jeg blir så deppa vet jeg ikke:\ Blir så apatisk også at jeg bare blir sittende å binge-watch serier og sånt. Jeg har prøvd å hatt besøk/dratt på besøk, men de merker at jeg ikke er "som jeg skal." Neppe kjempeskøy når jeg bare sitter der helt apatisk og nesten ikke svarer når de spør om noe. Er jo ikke morsomt for dem:\ Søndager bare suger... Selv når jeg har ferie og ikke skal noe på mandag så suger søndager!



Anonymous poster hash: 104e3...b79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. Du bør skaffe deg et langsiktig mål eller bestille deg en sydenreise etc.

Det er gull å ha noe å glede seg til/noe å arbeide imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

nå har jeg en uke ferie, så søndagsbluesen er ikke her:)

men om en uke kommer den igjen, er jo håpløst å ha det sånn i lengden



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater søndager jeg også. Fordi da tenker jeg det er mandag i morgen, og tilbake på jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det slår ikke feil, hver eneste søndag ettermiddag/kveld så blir jeg deppa..Får en slags eksistensiell krise føles det som, og stiller meg selv spørsmål som "hva gjør jeg med livet mitt, enda en ny uke i samme tralten, er det virkelig dette jeg skal gjøre i årevis fremover?" Jeg begynner å grue meg til mandagen allerede fra jeg våkner på søndag og på kvelden så sliter jeg med å få lagt meg, det føles ikke som jeg får hentet meg nok inn på to dager..Vanlig å ha det slik?

Anonymous poster hash: 838a1...bfd

drikker du alkohol i helgene?

Anonymous poster hash: 57d1b...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, sluttet å drikke i helgene for 3-4 år siden. Vet godt at alkohol ikke er bra for humøret



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var jeg i en jobb jeg ikke trivdes i. Da gikk hele søndagen med til å grue meg til mandag. Det hjalp å bytte jobb. Jeg er fortsatt litt sånn at helgen nesten er over søndag morgen, men jeg gruer meg ihvertfall ikke.

Kanskje det kunne ha hjulpet å gjøre noe kjekt fast søndag kveld. Så hadde du noe å glede deg til før de triste følelsene overtar?

Vil uansett sterkt anbefale å prøve å finne en jobb du trives i. Man tilbringer en stor del av livet sitt på jobb, og da er trivsel på jobb viktig for også å ha det bra hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik hver eneste søndag.. Jeg haater søndager, gruer meg til ny uke med jobb og lurer på hva det er jeg gjør med livet mitt. Gruer meg til en ny uke på "robot-program", og har egentlig bare mest lyst til å reise langt vekk. Det har vært sånn i noen år nå, og enda værre etter jeg startet i den jobben jeg har nå.

Men jeg kaver meg i seng, av gårde på jobb på morgenen, kommer meg gjennom arbeidsdagen og på tirsdag er alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker om at de hater mandager..Aldri skjønt det. For meg er det blå-søndager i stedet for. Mandager er flott! Da er det liksom en ny start og verden er oppe og går igjen.

På søndager er alt så stille. Det er en kjedelig dag. Ikke noe liv noen steder.

Og det er når alt blir stille, og man sitter der alene med følelsene og tankene sine at alt blir dritt.



Anonymous poster hash: d860b...0fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbel søndagsbluesfølelse! både søndag og slutt på ferien..



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det kjipt nå, gruer meg veldig til jobb i morgen :(



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det helt likt. Har en jobb jeg ikke trives i, så egentlig går hver dag til å grue meg til jobben. I foregårs ble jeg liggens våken til halv fem og gtyfde meg til jobben.

Skulle gjerne ha bytter jobb, men det er lite ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Kjenner meg veldig igjen i dette. Begynner nesten alltid å grue meg litt over halvveis i ferien eller søndag morgen hvis det er vanlig helg.

Etter ferier tenker jeg alltid at jeg bare skal komme meg gjennom mandagen, ikke "prestere noe stort" på jobb akkurat den dagen, men fælt er det uansett.

I dag har det vært litt bedre enn ellers siden jeg klarte å komme meg ut på en gåtur. Vet jo at det hjelper å gå tur, trene eller være sosial, men har så lett for å bli liggende i sofaen hele dagen...



Anonymous poster hash: d99ec...24f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker søndager! Lang deilig morgen med en god frokost. Treffe venner utover dagen, gå på café, skravle, spise god mat og slappe av.

Også vet jeg at det ligger en ny og ubrukt uke forann meg med blanke ark og nye muligheter.

Gleder meg til å gå på jobb og møte kollegaene mine igjen på mandag. Kanskje lunch på en uterestaurant nå på sommeren og grilling på terrassen med mann og barn etter jobb!

Livet er herlig! Uansett dag! :)

Anonymous poster hash: 8d0e7...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg har hatt skole/jobb har jeg hatt det sånn (er i ingen av delene for øyeblikket, grunnet sykdom).

Men jeg begynner allerede å merke det på Lørdag ettermidag. Fredager er den eneste dagen i uken jeg faktisk ikke gruer meg i det hele tatt. Har jo alltid noe å gjøre dagen etterpå, Mandag til Fredag. Men på Fredag ettermiddag roer jeg meg, og jeg føler meg noen lunde normal.

Også kommer Lørdagen, og jeg starter dagen med å føle meg ok. Men etter noen timer så innser jeg at jeg bare har en dag igjen før jeg må tilbake til hverdagslivet igjen, og jeg begynner å grue meg. Jeg tvinger meg selv til å være våken ekstra lenge, fordi jeg ikke er klar for å legge meg og dermed starte en ny dag.

På Søndag våkner jeg opp enda senere enn dagen før, pga. at jeg la meg for sent dagen før. Jeg gruer meg hele dagen, og ønsker at hva som helst skal skje som gjør at jeg slipper å gjøre det jeg skal på Mandag. Jeg gruer meg så mye at jeg virkelig sliter meg å legge meg. Og når jeg endelig gjør det, er jeg så engstelig og oppgitt over at helga allerede er over at jeg ikke klarer å sovne før 5-6-tida på morgenen.

Akkurat nå er jeg hverken i arbeid eller skole, så slipper dette problemet mesteparten av tida. Men jeg vet nøyaktig hvordan dette her føles. Selv sliter jeg en god del med angst og depresjon, noe jeg er sikker på har mye å gjøre det dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik! Forferdelig frustrerende. Er så langt nede på søndager at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er også på søndager at tankene surrer på det verste. "Hva faen skal jeg med 13-18 årsskolegang, deretter jobbe resten av livet for så å dø. Hva er vitsen? Hva er meningen" osv…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den ja, og i går var det siste dagen i ferien i tillegg så det var en monsterblå søndag. Men man må bare bite seg i det og prøve å fokusere på det positive, hvis ikke blir det jo ennå verre. Og ofte er det slik at man gruer seg unødvendig og at det ikke blir så ille som man skal ha det til. Det som skremmer mer enn litt blå søndager er å fortsette i samme tralten til man blir 70 :/. Ikke bra.



Anonymous poster hash: 23e1f...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...