Gå til innhold

Skal være forlover, men er på ferie når bryllupet holdes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forresten selv gift, og jeg hadde ikke blitt sur hvis forloveren min hadde sagt i fra ett år i forveien om at bryllupet krasjer med drømmetur-planene hennes. Hvis hun hadde planlagt en slik tur i to år, så hadde jeg garantert visst om planene hennes, og sett hvor mye hun gleder seg til denne turen, så jeg hadde fått dritdårlig samvittighet hvis hun måtte avlyse turen pga mitt bryllup. Hilsen AB # 57 og 58.



Anonymous poster hash: 42f8a...30b
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg hadde det ikke vært en "nobrainer", gode venner er viktige i mitt liv og hadde den jenta som jeg anser som bestevenninne, en venninne som stiller opp for meg i tykt og tynt, spurt meg om jeg kan være forlover og stille opp i bryllupet, hadde jeg stilt opp og endret avreisedatoen (TS trenger heller ikke å kontakte flyselskap ettersom hun ikke har bestilt billetter enda). Det er ikke et spørsmål engang. Jeg stiller opp for de aller nærmeste. Hadde det vært en venninne som jeg ikke anser som bestevenninne, hadde det blitt litt annerledes.

Anonymous poster hash: 13b7e...596

Samme her. Jeg ville prioritert bryllupet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er enkelt. Siden ferien ikke er bestilt, prioriterer du selvsagt bryllupet først, da det er dette du først takket ja til. Dere kan korte litt ned på ferien i stedenfor.



Anonymous poster hash: 51c6a...398
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som andre nevner her, hvorfor vet ikke bruden at du skal på 3 ukers ferie neste år, og at dette krasjet , ed bryllupet hennes?

Anonymous poster hash: 3f9e7...4fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gi bruden mulighet til å velge en annen forlover.

Hvis du faktisk er så lite interessert i å være forlover at du mener at det er en mulighet å stikke tidlig fra bryllupet, er det bedre at bruden får velge en annen.

Som forlover er du en slags vertinne, det er ofte forlover som har nachspiel, du skal mingle og snakke med alle og du skal holde tale. Forloveroppgaven er mer enn å sitte foran i kirken!!



Anonymous poster hash: 6edd8...194
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forlover forplikter man seg også juridisk som vitne. Det er ikke bare-bare å trekke seg som forlover. Hadde min forlover kommet nå og sagt at hun ikke kunne/ville allikevel hadde jeg blitt både trist og frustrert. Og det får være måte på hvor lenge i forveien et forlova par må finne dato...

Mitt råd ville vært å snakke med bruden om dette i god tid slik at hun får en mulighet til å finne en ny forlover. Men isåfall kan du muligens ikke forvente at stemningen blir super.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Som forlover forplikter man seg også juridisk som vitne. Det er ikke bare-bare å trekke seg som forlover. Hadde min forlover kommet nå og sagt at hun ikke kunne/ville allikevel hadde jeg blitt både trist og frustrert. Og det får være måte på hvor lenge i forveien et forlova par må finne dato...

Mitt råd ville vært å snakke med bruden om dette i god tid slik at hun får en mulighet til å finne en ny forlover. Men isåfall kan du muligens ikke forvente at stemningen blir super.

Å trekke seg som forlover er bare-bare ett år før bryllupet jo. Papirene kan tidligst sendes 4 mnd før vielsen, så hun har ikke forpliktet seg til noe som helst juridisk ennå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forlover forplikter man seg også juridisk som vitne. Det er ikke bare-bare å trekke seg som forlover. Hadde min forlover kommet nå og sagt at hun ikke kunne/ville allikevel hadde jeg blitt både trist og frustrert. Og det får være måte på hvor lenge i forveien et forlova par må finne dato...

Mitt råd ville vært å snakke med bruden om dette i god tid slik at hun får en mulighet til å finne en ny forlover. Men isåfall kan du muligens ikke forvente at stemningen blir super.

Hvorfor hadde du blitt trist og frustrert dersom forloveren din hadde sagt i fra ett år i forveien om at bryllupet ditt krasjet med hennes planer? Herlighet. Og at stemingen ikke blir super fordi man ikke anser ditt bryllup som årets viktigste begivenhet? hjelpes....

Anonymous poster hash: 42f8a...30b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde du blitt trist og frustrert dersom forloveren din hadde sagt i fra ett år i forveien om at bryllupet ditt krasjet med hennes planer? Herlighet. Og at stemingen ikke blir super fordi man ikke anser ditt bryllup som årets viktigste begivenhet? hjelpes....

Anonymous poster hash: 42f8a...30b

Hvorfor skulle jeg ikke følt dette, da? Som kommende brud ser jeg hvordan dette kan gå utover brudeparet. Grunnen til at jeg har valgt akkurat den personen til forlover er at det betyr noe mer utover det formelle. Det er spesielt at det er akkurat henne, liksom. Og det gjelder muligens også den aktuelle bruden i denne tråden. Det er heller ikke den letteste ting i verden å trylle frem en ny forlover heller.

Hadde jeg vært bruden i dette tilfellet og forloveren først sa ja til oppdraget, men så bestemte seg for ferie istedet, så hadde jeg jo bare måttet akseptere valget hennes. Men hun kan dessverre ikke forvente at jeg tar det med et kjempesmil heller. I forhold til den aktuelle saken er dette bare en hypotese, for alt jeg vet har bruden et annet syn på det hele.

Alt i alt gjør man såklart som man vil som individ, men ens valg påvirker andre mennesker enten man vil eller ikke!

TS: jeg ville vurdert hvilken relasjon som betyr mest, siden det er det du legger som argumentasjonsgrunnlag. Enten går det utover brudevenninna, eller så går det utover reisevenninnene. Det virker som om du egentlig har bestemt deg, i og for seg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde du blitt trist og frustrert dersom forloveren din hadde sagt i fra ett år i forveien om at bryllupet ditt krasjet med hennes planer? Herlighet. Og at stemingen ikke blir super fordi man ikke anser ditt bryllup som årets viktigste begivenhet? hjelpes....

Anonymous poster hash: 42f8a...30b

Hadde min beste venninne giftet seg hadde jeg sett det som årets største begivenhet. Helt klart! (Med ett unntak: Om jeg hadde fått barn).

Tror faktisk hun ville tenkt det samme om mitt bryllup også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du visste at er bryllup kom i nær framtid og likevel planla du ferie?

Anonymous poster hash: 27d34...d41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du visste at er bryllup kom i nær framtid og likevel planla du ferie?

Anonymous poster hash: 27d34...d41

Mener du oppriktig at man ikke skal planlegge ferie den sommeren noen skal gifte seg? Da blir det ekstremt lite ferier en periode i livet, da hele vennegjengen mellom 25 og 35 skal gifte seg, når man selv er mellom 25 og 35. Dessuten var ferien planlagt før bryllupsdatoen kom.

TS: Jeg tror du egentlig spør på feil forum. Det er veldig mange bridezillas her inne, som selvfølgelig mener at et bryllup er det viktigste i verden for alle venner, slekt og bekjente. I det virkelige livet er det faktisk ikke sånn, og man må gjøre et valg ut i fra hva som er mest viktig for en selv. Jeg hadde, som nevnt tidligere i tråden, dratt på ferie. Tre uker i Sør-Amerika er ikke noe du får gjort hvert år, akkurat. Plutselig sitter du der med unger og boligån, og da vil du angre på at du ikke dro når du hadde muligheten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag mener jeg det er galt å avlyse en avtale fordi noe mer spennende dukker opp, og denne tråden har ikke fått meg til å endre mening.

Dette har blitt en økdende trend de senere årene, og jeg liker det ikke!



Anonymous poster hash: 550bd...995
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du oppriktig at man ikke skal planlegge ferie den sommeren noen skal gifte seg? Da blir det ekstremt lite ferier en periode i livet, da hele vennegjengen mellom 25 og 35 skal gifte seg, når man selv er mellom 25 og 35. Dessuten var ferien planlagt før bryllupsdatoen kom.

TS: Jeg tror du egentlig spør på feil forum. Det er veldig mange bridezillas her inne, som selvfølgelig mener at et bryllup er det viktigste i verden for alle venner, slekt og bekjente. I det virkelige livet er det faktisk ikke sånn, og man må gjøre et valg ut i fra hva som er mest viktig for en selv. Jeg hadde, som nevnt tidligere i tråden, dratt på ferie. Tre uker i Sør-Amerika er ikke noe du får gjort hvert år, akkurat. Plutselig sitter du der med unger og boligån, og da vil du angre på at du ikke dro når du hadde muligheten.

Jeg er uenig!

Hvis ferie hadde vært et usikkerhetsmoment, hadde det vært realt å svare bruden at "jeg vil gjerne være din forlover, men jeg kan ikke gi deg et sikkert svar før jeg vet datoen, fordi jeg har allerede planlagt ferie i det tidsrommet bryllupet kommer til å stå".

I dette tilfellet har trådstarter sagt "ja" uten forbehold, og da mener jeg hun bør stå for det.

Anonymous poster hash: 550bd...995

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forlover forplikter man seg også juridisk som vitne. Det er ikke bare-bare å trekke seg som forlover.

Dette er feil. Etter at man har skrevet under på forlovererklæringen har forloveren oppfylt sin juridiske rolle. Det finnes ingen krav om at forloveren må være vitne til vielsen.

Anonymous poster hash: e34f6...984

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du oppriktig at man ikke skal planlegge ferie den sommeren noen skal gifte seg? Da blir det ekstremt lite ferier en periode i livet, da hele vennegjengen mellom 25 og 35 skal gifte seg, når man selv er mellom 25 og 35. Dessuten var ferien planlagt før bryllupsdatoen kom.

TS: Jeg tror du egentlig spør på feil forum. Det er veldig mange bridezillas her inne, som selvfølgelig mener at et bryllup er det viktigste i verden for alle venner, slekt og bekjente. I det virkelige livet er det faktisk ikke sånn, og man må gjøre et valg ut i fra hva som er mest viktig for en selv. Jeg hadde, som nevnt tidligere i tråden, dratt på ferie. Tre uker i Sør-Amerika er ikke noe du får gjort hvert år, akkurat. Plutselig sitter du der med unger og boligån, og da vil du angre på at du ikke dro når du hadde muligheten.

Det er forskjell på "hver sommer noen skal gifte seg", og de (få) gangene noen som står deg nær gifter seg. Hvis du blir bedt om (og sier ja til) å være forlover vil jeg tro det ikke er snakk om "et hvilket som helst bryllup". Og når du i tillegg får vite datoen et år i forveien er det for de fleste mulig å planlegge ferien ut fra det. (Jeg sier ikke at du skal legge opp ferien etter alle bryllup i omgangskretsen, men noen bryllup er viktigere enn andre.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke naturlig at de andre reiser sammen da de kun har møtt hverandre et par ganger. Jeg synes jo at jeg skal føle meg beæret over å bli spurt om å være forlover, og at jeg derfor bør prioritere det.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Planlegger man virkelig drømmeferien (i to år??), "ferien over alle ferier", med noen man bare har møtt ett par ganger? Hadde jeg aldri gjort.

Anonymous poster hash: e6522...77e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt sur hadde min venninne fortalt meg at bryllupet mitt var midt i hennes ferieplaner 1 år i forveien.

Hadde hun derimot sagt ifra 2-3 mnd før bryllupet, så hadde jeg blitt snurt. Det er MIN dag, ja, men jeg kan ikke forvente at alle skal ta hensyn og ombooke ferien sin pga meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts kan også spørre brudevenninnen sin om hun kan flytte bryllupet fordi hun gjerne vil på en etterlengtet ferie som har vært planlagt i flere år.. Det må da kunne gå an det også. Et vennskap skal jo som kjent gå begge veier. Har brudevenninnen din visst om ferieplanene dine TS? Isåfall kan man jo lure på hvorfor dette bryllupet skal stå akkurat i det tidsrommet ferien er planlagt. Kanskje den kommende bruden er sjalu? Mange er jo sånn. Det er MEG, MEG, MEG og MITT BRYLLUP og DU skal stille opp. At den hun ønsker som forlover har andre venninner og planlagt en ferie i flere år det spiller ingen rolle her det altså? Bare bruden får det bruden vil ha?

Hadde dette vært min venninne som skulle giftet seg om ett år, så hadde jeg forklart henne at mine ferieplaner er viktige også ( om hun ikke visste dette fra før, da) uten å få dårlig samvittighet. Man må vel kunne snakke ordentlig sammen som venninner? Hadde hun da blitt som en liten furten jente, så hadde jeg droppet vennskapet. OG hadde jeg vært bruden hadde jeg gjort alt for å tilrettelegge for at min venninne også skulle få dra på sin ferie. Enten det ble før eller etter mitt bryllup.



Anonymous poster hash: 6a6ec...13a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts kan også spørre brudevenninnen sin om hun kan flytte bryllupet fordi hun gjerne vil på en etterlengtet ferie som har vært planlagt i flere år.. Det må da kunne gå an det også. Et vennskap skal jo som kjent gå begge veier. Har brudevenninnen din visst om ferieplanene dine TS? Isåfall kan man jo lure på hvorfor dette bryllupet skal stå akkurat i det tidsrommet ferien er planlagt. Kanskje den kommende bruden er sjalu? Mange er jo sånn. Det er MEG, MEG, MEG og MITT BRYLLUP og DU skal stille opp. At den hun ønsker som forlover har andre venninner og planlagt en ferie i flere år det spiller ingen rolle her det altså? Bare bruden får det bruden vil ha?

Hadde dette vært min venninne som skulle giftet seg om ett år, så hadde jeg forklart henne at mine ferieplaner er viktige også ( om hun ikke visste dette fra før, da) uten å få dårlig samvittighet. Man må vel kunne snakke ordentlig sammen som venninner? Hadde hun da blitt som en liten furten jente, så hadde jeg droppet vennskapet. OG hadde jeg vært bruden hadde jeg gjort alt for å tilrettelegge for at min venninne også skulle få dra på sin ferie. Enten det ble før eller etter mitt bryllup.

Anonymous poster hash: 6a6ec...13a

Dette er det DUMMESTE jeg har lest. Du er ikke særlig skarp du? TS har sagt JA til å være forlover, hun kunne fint ha sagt NEI. Hun kunne også fortalt om ferien hun har planlagt i årevis. Du sier ikke JA om du mener NEI. Da kan du ikke skylde på andre enn deg selv, du er i så fall jævla dum om du gjør det og da trenger du en virkelighetssjekk. Det står ingenting om at bruden her krever at TS er forlover. Hun spurte og fikk et ja. Bruden har ingen skyld i dette. Endret av josefin88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...