Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

Heihei! Så koselig at du ville stikke innom :)

Kan vel ikke akkurat skryte på meg mage enda, men jo.. den begynner å komme sånn smått. Yndlingsbuksene mine har begynt å rulle ned.

*******************

Nå er vi nesten i hus, men bare nesten. Altså alt av møbler er flyttet, men da gjenstår jo også det kjedeligste arbeidet: pakke ned og pakke opp... og den oppgaven er det jeg som har fått. Sakte, men sikkert blir skapene tømt mellom alle jobbhenvendelser, matteøvinger og barneboklesing.

Og så er det nok onde ånder som hjemsøker oss... ikke bare er vi nå billøse, men nå er båten vår i ferd med å synke. Er det ikke det ene så er det det andre.. og helst skal alt komme samtidig.

Spennende med flytting da! Vel, selve prosessen Suger (med stor S) og jeg får helt kløe av tanken på at vi også skal flytte om ett par uker. Men det er så godt når man endelig har kommet seg inn i det nye huset/leiligheten og alt begynner å komme på plass :)

Det et mulig jeg har spurt før, men hvor bor dere nå? Bor dere på den samme delen av byen der vesla går i barnehage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med flytting da! Vel, selve prosessen Suger (med stor S) og jeg får helt kløe av tanken på at vi også skal flytte om ett par uker. Men det er så godt når man endelig har kommet seg inn i det nye huset/leiligheten og alt begynner å komme på plass :)

Det et mulig jeg har spurt før, men hvor bor dere nå? Bor dere på den samme delen av byen der vesla går i barnehage? :)

Jeg er enig, men heldigvis hadde vi nesten ikke pakket ut noe fra forrige flytterunde i fjor.

Bor fremdeles på samme bydel.. faktisk samme vei også. Så nå har vi utsikt fra stua og rett over til kirken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, men heldigvis hadde vi nesten ikke pakket ut noe fra forrige flytterunde i fjor.

Bor fremdeles på samme bydel.. faktisk samme vei også. Så nå har vi utsikt fra stua og rett over til kirken din :)

Kirken min :fnise: nå følte jeg meg med ett superkristen! Men ok, skjønner :)

Inntil vi finner oss hus så blir vi nok å flytte inn i en leilighet jeg har som ligger like ved sykehuset. Jeg vet akkurat hvilket område og hvilken type hus jeg har lyst på, så jeg/vi må bare smøre oss med tålmodighet til det dukker opp. Tiltak å flytte to gang på relativt kort tid altså.

Trives du i byen da? Eller er det litt ensomt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirken min :fnise: nå følte jeg meg med ett superkristen! Men ok, skjønner :)

Inntil vi finner oss hus så blir vi nok å flytte inn i en leilighet jeg har som ligger like ved sykehuset. Jeg vet akkurat hvilket område og hvilken type hus jeg har lyst på, så jeg/vi må bare smøre oss med tålmodighet til det dukker opp. Tiltak å flytte to gang på relativt kort tid altså.

Trives du i byen da? Eller er det litt ensomt enda?

Kjenner til den følelsen å vite hva man egentlig vil ha og vente på at den riktige boligen i det riktige området kommer på salg. Nå var ikke vi i en slik situasjon at det var mulig. Å leie en leilighet i en enebolig hvor muggen vokser fra kjelleren og taket så deffinitivt burde være byttet er ikke forsvarlig med å ha barn.. det er vel strengt tatt ikke forsvarlig i noen som helst setting. Så da ble det leilighet... selv om jeg helst skulle hatt et lite småbruk med bærbusker, epletre, høns, hest og bikuber :P

Jeg trives myyye bedre i byen nå enn for et år siden. Haha, å flytte langt unna familie og venner i permisjonstiden med en aldri så liten fødselsdepresjon på toppen av det hele var ingen god kombo.

Er du tilfreds med tanken på å flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt aua sutring er lov.

Jeg har hatt så vondt i ryggen i dag, like ved der hofta begynner... det gjør vondt når jeg går, når jeg sitter og når jeg ligger.

Kjenner jeg gruer meg litt til i morgen også.. først levere vesla i bhg før fuglen fiser, løpe til bussholdeplass for å kjøre buss i en time for å rekke en forelesning som begynner 0815 (ikke f*** om jeg rekker halve engang), plukke opp en bil kjøre den til jobben igjen, busse/gå/løpe hjem igjen rydde/pakke i gamleleiligheten, hente vesla i bhg, lage middag, sykle bort på badelandet for å ordne til og holde baby- og småbarnssvømming. Dra hjem etter endt kurs i 19 tida, deretter skal jeg avslutte dagen med å jobbe med økonomi innlevering til krampa tar meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt aua sutring er lov.

Jeg har hatt så vondt i ryggen i dag, like ved der hofta begynner... det gjør vondt når jeg går, når jeg sitter og når jeg ligger.

Kjenner jeg gruer meg litt til i morgen også.. først levere vesla i bhg før fuglen fiser, løpe til bussholdeplass for å kjøre buss i en time for å rekke en forelesning som begynner 0815 (ikke f*** om jeg rekker halve engang), plukke opp en bil kjøre den til jobben igjen, busse/gå/løpe hjem igjen rydde/pakke i gamleleiligheten, hente vesla i bhg, lage middag, sykle bort på badelandet for å ordne til og holde baby- og småbarnssvømming. Dra hjem etter endt kurs i 19 tida, deretter skal jeg avslutte dagen med å jobbe med økonomi innlevering til krampa tar meg!

Uff, det høres ut som en tøff dag! Får nesten håpe du ikke rekker å kjenne på om du blir sliten :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til den følelsen å vite hva man egentlig vil ha og vente på at den riktige boligen i det riktige området kommer på salg. Nå var ikke vi i en slik situasjon at det var mulig. Å leie en leilighet i en enebolig hvor muggen vokser fra kjelleren og taket så deffinitivt burde være byttet er ikke forsvarlig med å ha barn.. det er vel strengt tatt ikke forsvarlig i noen som helst setting. Så da ble det leilighet... selv om jeg helst skulle hatt et lite småbruk med bærbusker, epletre, høns, hest og bikuber :P

Jeg trives myyye bedre i byen nå enn for et år siden. Haha, å flytte langt unna familie og venner i permisjonstiden med en aldri så liten fødselsdepresjon på toppen av det hele var ingen god kombo.

Er du tilfreds med tanken på å flytte?

Ja, jeg begynner å venne meg til tanken nå! Blir godt å komme hjem til familie værtfall :)

Holder du babysvømme-kurs? Spennende! Kanskje jeg og A kan melde oss på etter vi har kommer hjem :jepp:

Endret av Gray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg begynner å venne meg til tanken nå! Blir godt å komme hjem til familie værtfall :)

Holder du babysvømme-kurs? Spennende! Kanskje jeg og A kan melde oss på etter vi har kommer hjem :jepp:

Tenker det må være godt å flytte nærmere familie. :) Jeg prøver å overtale familie til å flytte nærmere oss jeg... men det har ikke akkurat fått tilslag. Nå skal det jo sies at med min oppdagelse av at det går an å fly så er ikke avstanden så uoverkommelig. Ting må bare planlegges :P

Jeg er instruktør på babysvømming ja. Det er kjempegøy og kjempespennende! Kursene hos svømmeklubben jeg er instruktør for er ganske så fullsatt, men jeg har ikke sjekket listene i det siste så det kan jo hende det fortsatt er plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dagene bare flyr avsted! Nå er vi nesten ferdig utflyttet.. men på langt nær ferdig innflyttet :)

Neste uke er det tid for ny OUL det blir spennende! Jeg har fram til nå vært veldig bastant på at jeg ikke vil vite kjønn før fødsel... men jeg kjenner nå veldig på nysgjerrigheten. Vil jeg vite? Vil jeg ikke vite? Så, hvis det er mulig skal jeg spørre om ikke jm som tar UL kan skrive ned kjønn (om det er mulig å se) og forsegle det i en konvolutt. Så får jeg se hvor lang tid det tar før konvolutten er åpnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig innflyttet er for pingler :fnise:

Det høres ut som en lur løsning på å vite kjønn eller ikke!

Blir man noensinne ferdig innflyttet?

Jeg vet. Om ikke annet kan vi jo også ta med brevet på fødestuen når den tid kommer og "sammenlikne" resultatet.

Arg! Jeg er vel kanskje en slik person som innerst inne liker å gå på jakt etter presangene mine bare for å klemme litt på dem og kanskje pelle litt på gavepapiret for å se hva jeg får. Trodde ikke at jeg var det, for har vært svææært måteholden på presanger, men nå sliter jeg med å fokusere på annet. HA! Det har jo ikke noe å si engang. Gutt eller jente, gutt eller jente?

Sist sa magefølelsen min gutt... det var feil! Jeg tror kanskje gutt denne gangen også, men er litt mindre sikker i min sak og har ikke gitt uttrykk for dette for mannen :fnise: Han på sin side tror faktisk jente.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det under kvarteret til jeg må hive meg rundt så jeg får syklet de 11 km til jobben. Fy jeg hater å ikke ha bil.

Frøkna har vært helt sylta i dag, snørra renner, øynene igjenklistret, hoster og feber. Gøyalt dette.. at hun nå har vært sjuk annenhver uke. Blir nok ikke bhg på henne før tidligst torsdag, noe som naturlig nok skaper litt problemer med ultralyden på onsdag. Det ordner seg nok, bare frøkna blir frisk igjen :)

Tester ut supervasketrikset av ovn nå. I skrivende stund står det nå to ildfasteformer i ovnen i gamleleiligheten og godgjør seg.. en med salmiak og en med kokt vann. Blir spennende å se nå om det er så fantastisk som mediene vil ha det til. Så får vi bare håpe at huseieren overlevde visningen han skulle ha der i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL vel gjennomført. Terminen som ble satt til 22. Feb ble nå satt tilbake til 28. Feb. Så sannsynligheten for at det blir enda et mars barn er nå enda mer tilstede. Videre er det.. om jeg virkelig skal gå på overtid også en liten sjanse for at knøtt blir født på veslas bursdag. Ellers så alt flott ut med mageboeren. Vi spurte ikke etter kjønn så det blir spennende å finne ut hvem som skjuler seg der inne :P

Frøkna har ikke blitt bedre og nå er også jeg smittet. Vesla kunne ikke satt bedre uttrykk på hvordan dette føles: "eike ba!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med veloverstått UL!!

Så spennende å ikke vite kjønn da!

Litt spenning på fødestua må man jo ha :P Neida, glemte å spørre om det så da må vi bare smøre oss med tålmodighet og vente å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med fin UL, blir spennende å se om det er gutt eller jente da!

God bedring til dere :klem:

Tusen takk! Jeg har heldigvis sånne "fullstendig ødelagt i en dag" forkjølelese. Mannen og frøkna er sjuke og slappe i flere dager. Meeen jeg skal ikke nekte for at det har vært en veldig slapp dag i dag :)

Endags influensa.. finnes det?

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter!

Endelig er kaoset i heimen komplett! Vi er ferdig utflyttet og utvasket fra rønna vi bodde :hoppe: i og må nå vandre gjennom labyrinter av pappesker for å komme fra kjøkken til soverom. Godt å få gjort unna en ting... men så kommer det jo alltids mer oppå der igjen da.

Hele gjengen har vært sjuke i helga, så der får jeg for å ha skrytt på meg et superfantastisk immunforsvar. Frøkna får prøve seg litt i barnehagen i dag, mens jeg fikk jobbnekt av sjefen. Og mannen, han må nok bare ta nattevakten sin.. kanskje, kanskje får jeg sove godt i natt!

Eller er jeg vel ca. En uke mer gravid enn jeg var i forrige. Vi nærmer oss faretruende halvveis og på onsdag er det duket for første time til jm. Jeg har på ny rotet bort absolutt alle papirer så det kan bli spennende. Ellers merker jeg mye mindre bevegelser denne gangen enn første, men så har jeg også forranliggende morkake som demper litt for de små dyttene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første kontroll til jm i går. Kjenner at det nok er der jeg skal fortsette å ha rutinekontrollene da dette var ei dame som tok seg skikkelig tid til å prate, både om dette svangerskapet og ikke minst følelsene og opplevelsene jeg hadde fra det forrige og den fødselen.

Merket da jeg pratet om fødselen til vesla at det var følelser der som jeg har brent litt inne med. Ikke selve fødselen egentlig, men den tiden i forkant hvor jeg var innlagt på sjukehuset for igangsetting. Alle undersøkelsene... alle de mannlige legene som kom å skulle sjekke det aller helligste.. av med buksa, skræve, rive og røske.. ingen framgang stappe inn en tablett og så gå. Knapt uten å presentere seg, uten å si noe om forløp og progresjon, videre hendelsesforløp. Bare rutine! Jeg følte meg skitten og skamfull. Etter en av de siste rundene lå jeg bare å grein. En jordmor kom inn og først etter det var det faktisk en lege som bare kom inn for å prate og informere.

Nå som jeg nærmer meg uke 20 og dermed halvveis i svangerskapet blir disse tankene rundt fødsel igjen nærtstående. Og selv om jeg vet at en fødsel ikke kan planlegges og at man må være forberedt på alt så ønsker jeg ikke å oppleve dette en gang til, jeg vil ha en fødsel som starter av segselv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...