Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med jobbsituasjonen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her og gruer meg til i morgen, for da er det jobb igjen.

Har en fast deltidsstilling som servitør, jobber 16 timer fast hver uke og jobber ekstra ved behov.

Saken er at jeg trives ikke i det hele tatt, jeg gruer meg til å dra på jobb!

Vi er totalt åtte ansatte, og jeg er eneste kvinne. Jeg får nesten daglig (eller hvertfall fire dager i uka) høre kommentarer knyttet til kroppen min og sex, og jeg orker det ikke mer. I starten brydde jeg meg ikke så mye om det, jeg bare overså det og lot som ingenting. Antok at de ville gå lei av det da. Så feil kan man altså ta, og nå orker jeg ikke mer av det. Å si fra hjelper ikke, for det er ingen som hører.

Som om seksuell trakassering ikke er nok får jeg stadig kjeft og skjenn av sjefen og "nestsjefen" for ting andre ansatte gjør (eller ikke gjør). I blant får jeg også skylda for hva de andre har gjort, eller ikke gjort. Selvfølgelig har det skjedd at det har vært misforståelser, og da har jeg tatt på meg min del av skylda.

Hvis jeg ikke kan jobbe utover de timene som er satt opp i kontrakten, blir sjefen kjempe sur og ikke særlig trivelig å ha med å gjøre. Vi ble også enige om at jeg skulle ha muligheten til å ta fri annenhver helg i sommer, hvilket jeg ikke får likevel fordi andre ansatte skal ha ferie. Dette visste han jo selvfølgelig om på forhånd! Jeg luftet forslaget om å ansette en servitør til for å en ekstra person å gå på i sesongen, men det var helt uaktuelt.

Det er mange andre småting også, men dette er liksom det som tynger meg mest.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger! Det er så vondt å gå å grue seg for å gå på jobb og nesten gråte når jeg først kommer dit.

Jeg er i de fleste andre tilfeller et svært selvstendig og oppgående menneske. Jeg er ikke redd for å si fra, og har klare svar på det meste.

Men nå er jeg så på felgen at jeg orker ikke å ta den "kampen" for meg selv.

Takknemlig for råd og meninger - jeg trenger det virkelig.


Anonymous poster hash: eb40d...5be



Anonymous poster hash: eb40d...5be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så stå opp for deg selv.

For det første: når sjefen og co kjefter på deg pga noe andre har gjort eller ikke gjort,så outer du den personen. Du sier at det ikke var ditt ansvar og "erik"var satt til å gjøre den jobben så det får sjefen ta opp med ham og ikke med deg.

Ikke la dem overkjøre deg og la deg ta kjeft for noe som ikke er din feil, du må også tørre å si ifra direkte til dem det gjelder eller hvis du ikke tør å ta det verbalt,vise dem det. Vis at det ikke er greit å utnytte deg.

Når det kommer til sexprat og kommentarer om kropp så ert tilbake. Kommenter mennenes kropper,men gjerne LITT negativt, for å jekke dem ned litt.

Er det mye sexvitser og prat om hvor "dårlige"damer er, så svar tilbake så sant som det er at menn er verre.

Tar noen av dem på kroppen din direkte,så vrir du arma til vedkommede rundt og sier: "rør meg en gang til og jeg brekker arma di" og politianmeld ham.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...