Gå til innhold

Livet vårt!!

Glossy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på sykehuset 1 måned etter Sara kom til verden og jeg fikk anledning til å veie før og etter jeg ga henne pupp. Det ga veldig overraskende resultater....

Sara sugde som bare det men det hendte at vekten viste bare 5 ml... :o Babyer kan jukse noe vanvittig med denne sugingen. Kanskje det skjer med jenta di også. Jeg måtte ihvertfall pumpe og gi flaske for å være sikker på at hun fikk i seg mat.

Håper du får en fin 17 mai! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy! Lenge siden jeg har vært her nå. *Dårlig samvittighet* Men har ikke vært så mye på kg i det heletatt så da...

Skjønner du blir frustrert når Marthe ikke legger på seg så mye. Spennnende å se hva legen sier da.

Når jeg sluttet å amme og begynte med mme hadde jeg også litt dårlig samvittighet. Man hører jo hele tiden om at man må gjøre alt for å gi de morsmelk. Men når Maren ble mer fornøyd og jeg ble mer fornøyd forsvant den dårlige samvittigheten min. Man må jo bare gjøre det som er best for seg og den lille.

Håper du har hatt en strålende pinse og 17. mai da! Jeg kledde nok på Maren litt lite igår jeg da så ser ut til at hun har blitt litt snufsete. Håper det går over fort. Det var disse penklærne da som ikke er så varme men som ikke syns under utedressen.... :roll:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er lang helgen oevr og vi har hatt noen deilige dager. Er så greit å ha mannen hjemme over tid, for da får vi jo faktisk gjort litt. Ikke så lett å få gjort mye når tulla helst vil ha all oppmerksomhet :wink:

Nå ligger hun i stolen sin å leker med babygym`en. Er så søt der hun ligger. jobber og jobber :ler: '

Ikke mange timene igjen til vi skal på kontroll heller. Blir spennende å se om det er noe forandring.

Emma3;

så bra at emma ble mer fornøyd med mme. Ser nok ut som hun her og er det, men prøver å tvi holde på den lille melken jeg har. Er så greit om morningen da vi ligger i sengen å koser oss. Greit å slenge den ut liksom :ler:

Håper dere har kose dere i bygda i helgen! og vi håper self at du kommer på party!!

Saeria;

joda vi krysser fingrene for at vekten er på rikitig vei. Håper du koser deg i det store utland!!

Charmina;

Marthe er veldig fornøyd om dagen så deter jo bra. Litt urolig om kvelden hvis det har vært lite mat, men det er jo forståelig. Prøver enda å gi henne pupp, men det virker ikke i lengden. Blir fort lei og da blir det bare rot. Kommer flasken så sluker hun det som er i den! -tror ikke det er gulpingen. Er ikke SÅ ekstremt liksom.

nat26;

tusen takk.

Sirka;

ja har lurt på å pumpe meg og bare gi henne flaske, men jeg blir så innmari sår av å holde på med pumpingen.... men det er jo virkelig et alternativ ja :klø:

Silje:);

Så koselig at du stikker innom!! har lest om flere som har gitt opp ammingen ja, og tenker mye på det. Ser jo virkelig ut som hun liker mme bedre enn mm. Jaja får høre hva legen sier i dag så tar vi det deretter! Dama må jo få mat :ler:

Da har tulla sovnet i stolen sin og mor ser sitt snitt til å få gjort litt. Har hau på kles dunken!!! :husarbeid:

Ha en fin dag alle sammen!! Stikker innom en tur med oppdatering etter legen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det neimen ikkje lenge igjen til eg står brud.

- Innom for ein liten pause frå alt bryllupsjaget.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! Kjekt å høyre at deke kosa deke, kan tenke meg at det er godt å ha mannen heime. Greit å få unna litt :husarbeid: Vi var uten pappaen i helga, og når han endelig kom, var Emma heilt propell!! Er så kjekt når dei viser slik glede. Vi hadde det kjempe fint, og tulla kosa seg sånn med besteforedre (veit ikkje kem som kosa seg mest :ler: )

No skal eg av å levere oppgava mi, har berre igjen å forsvare oppgava, så er eg ferdig-heilt utruleg!! Ser fram til å berre kunne nyte dagane heime med mi lile familie, og planlegge ferie og flytting. Er rart å tenke på at eg snart har flytta frå byen og langt ut på landet, men det blir nok ein vane det og.

Der var det liv ute i vogna, får ta ho opp og med inn til byn for å levere oppgava.

Ønsker deg ein fin dag og helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen :)

Håper det går fint med dere?

Her er Martine endelig begynt å sove litt mere om natten! Nå ammer jeg henne bare 1 gang istedet for 3-4 så det er jo strålende. Håper bare det varer.

det blir spennende å høre hva de sier på Marthe sin kontroll nå da!

Ha en fin dag!

Kjempeklem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Ja da har vi vært på kontroll. Det gikk veldig fint :hoppe: Tulla har lagt på seg 260 g på en uke!!!!!

Helt fantastisk!!! Men jeg har som sagt proppa henne med mat denne uken og det med både mme og me. Så da vet jeg jo ikke helt hva hun legger på seg av. Så de to neste ukene skal jeg bare gi me, utenom om kvelden og om natten for da blir det mme. Da får vi en viss pekepinn neste gang om det er min melk eller mme hun legger mest på seg av. Men ellers var hun tipp topp. Selv det som barneklinikken bemerket med at hun bevegdre høyre arm litt mindre enn venstre var borte nå i følge legen. Men det får vi bare se ann til vi har vert på kontroll der og. Tør ikke håpe på noe før Barneklinikken sier det for de er jo spesialister på sånnt. Skal dit i slutten av neste mnd så det blir jo spennende :Nikke:

Ellers er jeg barnevakt for min svigerinnes to barn. De kom i går og skal være til i morgen. Koselig det, selv om de er litt av en utfordring å holde styr på. To gutter som elsker å parte, krangle og som ikke har evnen til å kjede seg i to minutter en gang :ler2:

Så itillegg til Marthe så får jeg kjenne på hvordan det er å ha flere barn ja. Han minste av de to synes det er veldig gøy å leke med Marthe og han tar ikke mye hennsyn til at hun er liten nei. Da går det unna, så det gjelder å passe på!

I morgen kveld skal jeg da ha min første fest på leeeeeenge. :danse: Blir veldig spennende det ja. Tulla skal på overnatting til min mor og jeg skal liksom ta meg ut :ler:

Håper jeg klarer å kose meg og at jeg ikke savner henne FOR mye.... Må nok ha en tlf samtale i løpet av festen kjenner jeg meg selv rett. Har heller ikke bestemt meg helt for hvor jeg skal ligge. Har jo litt lyst å sove der hun er, men samtidig kune jeg trenge en god natt søvn etter å ha hatt 3 barn ja!! :wink:

Vi får se saken ann.... hi hi

Håper virkelig at det går bra og at jeg ikke :kvalm: hele neste dag. Men det komme vel litt ann på inntaket og tenker jeg. Får ta en rolig start!!

Linn3c:

MASSE LYKKE TIL PÅ DEN STORE DAGEN!!! Krysser fingrene for at været holder seg og at du får en uforglemmelig dag. Det gjør du nok uansett :wink: Ta godt vare på den lille i magen og hils mannen fra meg!!! Gleder meg masse til å se bilder!

Emma3:

Ja nå nærmer flytte dagen seg med store steg. Blir jo kjempe gøy å prøve noe nytt og ikke minst å komme deg ut i arbeidslivet etter mange år på skolebenken!! Selv om jeg helst skulle sett at du var her med meg en stund til ja... :grine:

Men hvem vet, kanskje kommer jeg etter :wink: Venter i spenning på å høre fra kommunen ang jobb, men de har vel ikke rykte på seg for å være så kjappe nei. Den som venter får se!

Charmina:

Heia Martine da :klappe: Håper virkelig at de gode søvn vanene varer. Blir jo så deilig for deg.

Det var jammen godt å være på kontroll når nyhetene var så gode. Nå håper jeg bare at det er me hun legger på seg av og ikke bare mme. Men det får tiden vise. Er åpen for å gå over på mme hvis det er det som trengt, men det er jo veldig greit med puppen og da. Alt blir liksom så mye mer lettvint.

Da skal en hentes på skolen og en i barnehagen!! Pannekakene :sikle: står klare og tulla sover. Føler meg skikkelig som konemor her :ler:

Men vi gleder oss alle til finalen i Idol i kveld. Heiaer på begge så klarer liksom ikke helt å bestemme meg for hvem av de som bør vinne. Tror jeg må ta det på hvem som syner vinnersangen best ja!!! Ha en super kveld alle mine venner.

:klem: til dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for helsing.

:klappe: For Marthe som er flink å legge på seg. Blir spennande å sjå om de er mm eller mme ho legg å seg av.

Du må ha lykke til i morra. Spennande å vere så lenge vekke frå ho. Det går heilt sikkert bra, men det blir vel kanskje greit å sove i same hus som ho, eller?Forrige helg hadde mamma og pappa tulla, det gjekk så bra, sjølv om eg i utgangspunkte var kritisk. Emma hadde sove midt mellom dei, og hadde visst støke pappa på armen om natta. Ho sov heile natta, og når eg kom kl 8, var ho i perlehumør :P

Blir spennande å flytte, men heldigvis skal eg ikkje begynne i jobb før til høsten. Du får berre komme etter!!

Ja, dag blr det idol, vi håpar på Tone, men Jorunn også er jo flink...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som er barnevakt da Glossy! Tenker det er masse å passe på da ja!

Her har huset vært fult av unger i dag også. Henrik har med seg favoritt jenta si hjem fra skolen på middag i dag og er bare så kry. Han er så utrolig begeistret for henne :ler: De er nå søte da! Så har det vært 3 andre her også. De har spist hamburgere og kost seg med film men nå gikk de ut for å leke litt ute også!

Hurra for Marthe som har lagt så fint på seg! Dette går nok rette veien. Og så strålende at de mener alt er bra med armen hennes. Det er sikkert godt å høre. Håper spesialisten sier akkurat det samme :)

Det blir sikkert kjekt å gå på fest igjen, men kjenner til det der med å måtte ringe. Man klarer liksom ikke å slappe av sånn 100 prosent! Man tror jo at man ikke kan være vekke :ler: men så går det alltid så bra!

Ha en super helg da vennen!

Stor klem fra Charmina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er vi oppe og gjengen har allerede fått frokost i seg. Litt uvant for Marthe og meg å stå opp så tidlig, vi sover jo vanligvis til elleve :oops:

Vi får heller ta igjen søvnen litt ut på dagen da denne gutte gjengen skal reise. Ikke mye selskap i meg i kveld hvis jeg ikke får litt mer søvn enn dette. er jo tross alt oppe om natten og.

Mannen skal på jobb i dag og, men nå ligger Marthe så greit å koser seg med pappaen. Hun er våken og han snorker :ler: Så vet ikke hvem som koser seg mest. hi hi. guttene ser på barnetv og koser seg med det!

Idol var spennende i går da. Jorunn var en verdig vinner selv om jeg synes Tone har bedre stemme. Men, men de får nok platekontrakt begge to kjenner jeg opplegget rett.

I dag skal vi bare være hjemme å kose oss før vi skal dresse oss opp å gå til min mor på middag. Hun skal passe småen og da er det greit å smiske seg litt middag med det samme :wink: Skal bytte bil med henne sånn at hun kan komme med Marthe når hun selv vil i morgen, da slipper jeg å tenke på det. Egentlig veldig greit og det synens hun også.

Gleder meg litt til å få sovet en hel natt uten å måtte stå opp for å mate..... :Nikke: Men vanen er vel så innøvd at jeg våkner likevell.

Da skal jeg bare innom noen dagbøker før vi begynner runden med å få alle på badet! Ha en super lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er jeg spent på å høre hvordan det gikk på lørdagen? Formen bra? :tunge1: Godt å få litt tid for seg selv, men selvfølgelig veldig godt å få gullet tilbake også :Nikke:

Blir så mase farting på meg for tiden så jeg må vel se å bremse opp litt snart :oops: Folk har skjønt at nå er det mulighet for å få med meg på noe igjen og da er det ingen kjære mor nei :ler: Men det er morsomt å komme seg litt ut også- får mere overskudd etterpå igjen syns jeg når man får sjansen til å være litt for seg selv også.

Du får ha en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med deg at Tone har finest stemme av de som var i finalen :)

Hadde du det gøy på lørdag, og gikk det bra dagen der på???

Du må gi Marthe en god :klem: fra Martine.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Ja ser at det er mange spente her :ler: Men helgen har gått veldig bra. Var jo litt spent på lørdagen, men det viste seg å gå veldig bra. Leverte tulla hos min mor i seks tiden samtidig som vi fikk middag der. Veldig greit. Gikk derifra i halv åtte tiden og da var Marthe klar til mat og legging. Ringte klokken ti for å høre og da hadde hun sovnet kvart over åtte og sov så godt som bare det!

Jeg var mega klar for party og allerede etter to øl kjente jeg at ting begynte å skje :ler: Men jeg tok detl itt mer med ro og da gikk det veldig fint. Kjente at jeg hadde drukket, men bare sånn gøy.

Da jeg kom hjem sovnet jeg omtrent før jeg hadde lagt hode på puten, var rett og slett mega trøtt. Men alikevell våknet jeg klokken seks av vanen. Men sovnet igjen greit og sov til ti. Da kjente jeg at jeg savnet tulla, men klarte å holde meg til halv tolv med å sjekke :wink: Vet jo at hun liker å sove lenge om morningen. Hun hadde sovet til elleve og hadde fått bad av mormoren. Ja og mormoren stor kose seg. hun lurte om trent på når hun kunne få passe igjen :P !!! Veldig greit ja!

Må virkelig si at det gikk veldig fint for å være første gangen. Formen dagen derpå var og veldig fin. Var jo egentlig deilig å så sovet litt ut og kjenne på at jeg savnet henne. Tror det er viktig for både henne og meg at vi har litt tid fra hverandre av og til. Synes det er viktig at hun venner seg til at andre legger henne og. På den måten blir jeg ikke SÅ bundet til henne. (Men det er jo veldig deilig å ha henne hjemme igjen og da :wink: )

I kveld er det kles party her hjemme hosm eg så kaken står i ovnen og huset er ryddet. Ellers har vi vært på tur i dag og nå sover tulla på sofaen. Jeg venter på at mannen skal komme hjem fra jobb så vi får spist middag. Kjenner jeg er sulten!

Nå er det home and away :oops:

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Ja ser at det er mange spente her :ler: Men helgen har gått veldig bra. Var jo litt spent på lørdagen, men det viste seg å gå veldig bra. Leverte tulla hos min mor i seks tiden samtidig som vi fikk middag der. Veldig greit. Gikk derifra i halv åtte tiden og da var Marthe klar til mat og legging. Ringte klokken ti for å høre og da hadde hun sovnet kvart over åtte og sov så godt som bare det!

Jeg var mega klar for party og allerede etter to øl kjente jeg at ting begynte å skje :ler: Men jeg tok detl itt mer med ro og da gikk det veldig fint. Kjente at jeg hadde drukket, men bare sånn gøy.

Da jeg kom hjem sovnet jeg omtrent før jeg hadde lagt hode på puten, var rett og slett mega trøtt. Men alikevell våknet jeg klokken seks av vanen. Men sovnet igjen greit og sov til ti. Da kjente jeg at jeg savnet tulla, men klarte å holde meg til halv tolv med å sjekke :wink: Vet jo at hun liker å sove lenge om morningen. Hun hadde sovet til elleve og hadde fått bad av mormoren. Ja og mormoren stor kose seg. hun lurte om trent på når hun kunne få passe igjen :P !!! Veldig greit ja!

Må virkelig si at det gikk veldig fint for å være første gangen. Formen dagen derpå var og veldig fin. Var jo egentlig deilig å så sovet litt ut og kjenne på at jeg savnet henne. Tror det er viktig for både henne og meg at vi har litt tid fra hverandre av og til. Synes det er viktig at hun venner seg til at andre legger henne og. På den måten blir jeg ikke SÅ bundet til henne. (Men det er jo veldig deilig å ha henne hjemme igjen og da :wink: )

I kveld er det kles party her hjemme hosm eg så kaken står i ovnen og huset er ryddet. Ellers har vi vært på tur i dag og nå sover tulla på sofaen. Jeg venter på at mannen skal komme hjem fra jobb så vi får spist middag. Kjenner jeg er sulten!

Nå er det home and away :oops:

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en tirsdags klem :klem:

Kjekt å høre at du hadde det fint på lørdag og at Marthe koste seg hos mormor :)

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flott at lillegull legger på seg. :D Ingenting er vel bedre enn det.

Turen til Libanon var en fantastisk opplevelse, og jeg anbefaler alle å reise dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda her poster vi dobbelt ja - sikkert bare for å fullt opp siden :tunge1:

I dag har vi vært på babysvømming og Marthe var i stor strøk. Nå har hun sovnet som en stein i sengen sin etter å ha drukket 250 ml pluss pupp :o Harvel ikke skjedd før nei. Håper bare dette fortsetter ja!! Da kommer nok vekten fort på plass.

Skal lese litt i dagbøker før fruene begynner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så kjekt at du hadde ein fin kveld på lørdag, det blir vel ikkje så lenge til neste då :wink:

Kjekt at deke kosa deke på babysvømming. Vi skal på vår siste babysvømming for sommeren i morra. Då er det siste dag av 15 ganga, og tulla kosa seg berre meir og meir i bassenget. Trur nok vi må ta nokon ganga på vannkanten i sommar og høst, for å vedlikeholde det vi har lært.

Ellers er vi i bygda no, byen i morra, og ferie på lørdag :P Veit enno ikkje kor vi skal,men trur det blir Frankrike eller Italia. Blir så godt å komme seg vekk og lade opp til flytting.

Kanskje vi kunne treffast for ein trilletur før vi reiser? Eller har du fulle daga?

Stor klem frå oss, og så kryssa vi fingrane for at Marthe forsatt legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...