Linn3c Skrevet 2. mai 2005 #501 Del Skrevet 2. mai 2005 Gratulerar med overstått dåp då, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 2. mai 2005 #502 Del Skrevet 2. mai 2005 Gratulerer med overstått dåp ja! Så koselig at du stikker innom dagboken min. Jeg skal hvertfall følge mer med her inne fremover nå ja. Marthe er bare sååå søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 3. mai 2005 #503 Del Skrevet 3. mai 2005 Så masse fint ho har fått! Arti med redningsvest, de kan jo vere veldig kjekt å ha. Og fotballsko, tidlig krøkast dei som gode fotbalsipllere skal bli Fine bilder frå dåpen. Var ein flott kjole ho hadde. Blir spesiellt når så mange har brukt den. vi hadde ein heilt ny, men håpar mange vil bruke den. Ka skal deke til me i helga? Vi reiser til bygda, då minsten skal ha konfirmasjon. Tenk at han kan gå på dans i sommar, trur nok heller eg skal bruke han som barnevakt Eller skulle ikkje deke og i konfirmasjon?! kos deke i regnbyen Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. mai 2005 #504 Del Skrevet 4. mai 2005 Tusen takk for gåva vennen! - Må helsa og sei takk til M også viss du snakkar med ho før meg! :D Me har ikkje opna enno, skal leggja gåva på bordet saman med alle dei andre.. Viss me klarar å venta... Den aller fyrste gåva det... Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 8. mai 2005 #505 Del Skrevet 8. mai 2005 Heisann Håper det står bra til i Glossy heimen! Her koser vi oss og nyter dagene. Charminamannen har jo hatt litt ekstra fri og det er alltid så kjekt! Mamma og besta har også vært her så det har vært masse kos disse dagene! Ha en fin natt - håper gullet sover søtt! Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #506 Del Skrevet 8. mai 2005 Tiden flyr!!! tulla er allerede blitt 10 uker gammel... Den siste uken har fløyet avgårde. Mandagen startet med at vi var på helsestasjonen på kontroll. Der var Marthe blitt 58 cm lang, men bare lagt på seg 430 gram. Dette er jo ikke mye på en mnd, så da må vi begynne med litt tiltak. Måtte begynne å amme oftere...mye oftere. Så skulle jeg komme tilbake å veie. Hvis hun ikke ha lagt på seg mer da så må vi til meg tillegg. Men jeg har allerede nå begynnt å gi noen ekstra ml med tillegg noen ganger etter jeg har ammet. Jeg ser jo at jenten er mer sulten og trenger litt tillegg. Så nå ser ting bedre ut og hun er mer fornøyd. Så da ser vi ting litt ann. Tenker at jeg skal tilbake å veie denne uken. Har slitt med SINNSYKT såre brystvorter. Og det er ikke bare bare. Har slitt åpne sår som igjen er gått betennelse i. Og i tillegg så skal vi amme oftere og mye mer. Jippi!! Men nå er betennelsen gitt seg og den ene er blitt bra. Men den andre er fremdeles et åpent sår og jeg sliter hver gang hun skal ha mat der. Så jeg vet ikke hvor mye lenger jeg orker det. Hele amme greiene er blitt forferdelig og jeg har ofte lyst å gi meg på hele dritten. Men jeg holder ut enda Har prøvd ut alt som en kan prøve føler jeg, men ingenting hjelper. Skal prøve å ringe ammehjelpen i morgen for å se om de har noen gode råd. ellers har vi vært hos min far i helgen. reise opp på torsdag og har hatt noen deilige dager i rolige omgivelser.I dag var det konfirmasjon og det var veldig koselig. Tulla hadde fin kjole på og maten var snadder Bare noen dager igjen til det er lang helg igjen for mannen og det er deilig å ha han hjemme av og til. Da blir alt så koselig med en gang. Og ikkem inst han får litt ekstra tid med Marthe. Det liker han.... På onsdag skal jeg på kles party hos min svigerinne. Det kan jo bli spennende.... Høres litt rart ut, men jeg håper de har noen kule klær. Mannen skal legge barn og jeg skal ha en kveld fri. Men siden jeg skal amme så mye så er det lite med fri for tiden. Må liksom holde meg med henne hele tiden. Men siden hun legges klokken halv ni så får jeg fri etter det. Så da blir det party på meg og!! Tetra; så spennende at du og skal ha dåp snart. Var en kjempedeilig dag så kos deg!! Den lille får jo SÅ mye oppmerksomhet. Saeria; tusen takk for det! Charmina; Så koselig at du likte bilde. Synes jo hun var så søt i den kjolen. En skikkelig god jente... Ja fotballskoene var så søte. Skikkelig stilige. Linn3c; tusen takk. Silje:) ; tusen takk til deg og. gøy at du vil følge med oss litt. Vi smugleser hos deg og!!! emma3; ja vi havnet i bygda som du vet. Kjempe koselig å gå tur med deg på fredagen. Håper dere hadde en fin konfirmasjon. Et fantastisk vær!!! får kikke litt i andre dagbøker før jeg tar kveld!!! natta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 9. mai 2005 #507 Del Skrevet 9. mai 2005 Heisan. Så kjedelig at ho ikje legg på seg så mykje, men stiger humøret er vel det et godt tegn. Snuppa her la lite på seg ein periode, men no har ho lagt på seg mykje og humøret er bedre enn de var då. Ja, kjempe deilig vær, alt var berre fantastisk bra og alle var i godt humør. Tulla var i kjempeform, og prata om kapp me presten (unntatt under preika, då var ho heilt fasinert av han) :-) Vi hadde ikkje reist, før bestefaren lurte på når vi kom igjen neste gang. Og så hadde han spurd mamma om vi hadde tenkt på fleire sånn som tulla. Er no bra me det er den veien. Håpar Marthe har lagt på seg, noko ho sikkert har, sia humøret e bedre. Vi går gjerne tur med deke igjen, no når sola er her i Bergen. Eg får gå tilbake til oppgava no når pappan er ute med prinsessa vår. Ha ein fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 9. mai 2005 #508 Del Skrevet 9. mai 2005 Uff, hørtes ikkje kjekt ut med åpne, betente brystvorter... Håpar det snart bli betre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 9. mai 2005 #509 Del Skrevet 9. mai 2005 Heisan. Så kjedelig at ho ikje legg på seg så mykje, men stiger humøret er vel det et godt tegn. Snuppa her la lite på seg ein periode, men no har ho lagt på seg mykje og humøret er bedre enn de var då. Ja, kjempe deilig vær, alt var berre fantastisk bra og alle var i godt humør. Tulla var i kjempeform, og prata om kapp me presten (unntatt under preika, då var ho heilt fasinert av han) :-) Vi hadde ikkje reist, før bestefaren lurte på når vi kom igjen neste gang. Og så hadde han spurd mamma om vi hadde tenkt på fleire sånn som tulla. Er no bra me det er den veien. Ikkje bra med sårebrystvorter, får håpe de gir seg. Er det ikkje noko du kan smørje på, slik at dei kjem seg raskare? Håpar Marthe har lagt på seg, noko ho sikkert har, sia humøret e bedre. Vi går gjerne tur med deke igjen, no når sola er her i Bergen. Eg får gå tilbake til oppgava no når pappan er ute med prinsessa vår. Ha ein fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 9. mai 2005 #510 Del Skrevet 9. mai 2005 Vil berre ønske meg ein super dag :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. mai 2005 #511 Del Skrevet 10. mai 2005 Hei snuppa! Huff så leit at du er plaget med sårhet da vennen.Det er ikke noe kjekt nei! Ellers ser det ut som du har fått ei sånn tulle som min som ikke legger så veldig på seg! Selv var jeg jo rimelig avslappet i forhold til det siden broren jo har vært på samme måten. Og så lenge hun virker fornøyd og ikke skriker hele tiden så tror jeg hun har det bra. Har jo gitt henne masse med grøt nå om dagene,men her ser det ikke ut til å hjelpe så veldig på natteranglingen hennes da!Hun er sikkert bare glad i å være oppe når begge foreldrene ligger ved siden av senga hennes HAr du prøvd sånne almue skjell mot sårheten? Jeg fikk sånne på klinikken og de var veldig fine.Selges visst på noen apotek. Håper det kommer seg! Kos dere i den deilige sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 10. mai 2005 #512 Del Skrevet 10. mai 2005 Heisann Glossy og Marthe Håper det står bra til med dere, kjenner meg godt i gjen det du skriver om ammingen. Vi har sluttet helt med ammingen, men det er noen uker siden nå, gikk over til å pumpe å gi mm på flaske, men ble veldig sår av pumpa. Så i går tok jeg endelig å bestemte meg for at hun kun skal få mme, ble mer og mer av det nå på slutten, siste uken har jeg bare pumpet 2 ganger for dag. Vi får hvertfall mer tid til å kose oss sammen nå.... Deilig Legger marthe mer på seg nå da?? Ingen tungvektere vi har Kos dere masse begge to Klem fra meg og Martine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #513 Del Skrevet 10. mai 2005 Emma3; Så flink du er å skrive oppgave!! Håper du blir ferdig i god tid så du får tid til å nyte været litt og. Linn3c; ja ikke noe gøy, men det kommer seg dag for dag. Charmina; jo jeg har prøvd slike sjell. Synes de gjorde mer vondt enn godt. Men nå har jeg ammeten del igjennom sånn brystskjold så det ser ut som det er på bedringens vei. Håper det iallefall. Tetra; så greit å lese at du har gitt det totalt. Har jo vurdert det en del ganger, men får med en gang så utrolig dårlig samvittighet... Men litt lettere å lese at du har bestemt deg. Nå ligger tulla ute å sover i vognen sin. Kjempe deilig vær og jeg sitter her inne :oops: Men, må jo utnytte tiden når hun sover. Da får jeg ryddet iltt hus, laget middag og sittet litt her Denne uken har vært deilig til nå. Vi har ingen planer og nyter bare livet. mandag sov vi til kvart over tolv og i dag ble den halv tolv.Utrolig deilig og bare kose oss i sengen. Har ingen planer så da er det topp. I morgen får vi heller dra oss opp litt tidligere. Matingen går sin gang og jeg har enda ikke vært å veid henne. Får en del erstattning i tillegg til pupp. Jepp da våknet hun.... skriver mer senere... svømming etter midag og det gleder vi oss til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 11. mai 2005 #514 Del Skrevet 11. mai 2005 Takk for hilsen i min nye dagbok. :-) Må rette opp en misforståelse. Sara veide 4200 g for 1 måned siden. Nå veier hun 5200 g. Vi har begynt å bruke mme vi også. Håper jenta di begynner å legge på seg godt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 12. mai 2005 #515 Del Skrevet 12. mai 2005 Innom en snartur for å se hvordan det går.... Svømming hørtes godt ut, har tenkt å kanskje dra på det vi også, men jeg vet ikke helt hvordan det er å dra med slike små.... litt skeptisk.... selv om det sikkert går bra Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 12. mai 2005 #516 Del Skrevet 12. mai 2005 Bare en snartur innom. Håper dere har det bra og at du koser deg i det fine været - men det kunne godt ha vært litt varmere da! Nå er det snart 17 mai, og bare det holder seg oppholds da er jeg fornøyd! Da blir det bytur pluss middag og aktiviteter på henrik sin skole etterpå! Ha det fint vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #517 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei alle sammen!!! Tusen takk for koselige hilsner. Vi har nå vært å veid Marthe på helsestasjonen og det var ikke så oppmuntrende nei. På en og en halv uke har hun bare lagt på seg 130 g :-( Dette er jo ikke noe mye da hun i utgangspunktet er veldig slank. Helsesøteren mente vi skulle komme igjen om en uke for da å gå til legen med det samme. Marthe gulperl itt og helsesøster mente muligens at vi burde få sjekket om det var derfor hun ikke la på seg. Men jeg mener jo at hun ikke gulper SÅ mye da. Vi får bare vente å se. Men jeg begynner seriøst å vurdere å gi henne mer tillegg og mindre pupp. For når hun får mme så drikker hun som bare det. Ved puppen blir det mest tull og jeg tror ikke hun drikker så mye som ved flaske. Hun har en stor dendens til å våkne hver gang jeg skal sette med ned her å skrive. Var forresten på kles party i går og det var veldig koselig. Handlet til og med en jakke! Så nå er det jeg som skal ha party Ha en super dag alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 12. mai 2005 #518 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei Glossyvenne. Så kjedelig at snuppa ikkje har lagt på seg så mykje. Eg har veldig tru på mme, men du må sjølvsagt gjere som du vil. Etter at eg begynte å gi Emma mme, vart alt så mykje bedre, til og me amminga. De har aldri gått så bra ved puppen som no.. Ho får fast mme, og pupp ved jevne mellomrom, og no er dei meir kos og ikkje stress!! Høyrast bra ut med klesparty, kunne godt tenk meg å vere med på lignande sjølv No er eg omtrent heilt ferdig med fordjupningsoppgava, og de er så deilig!! No skal eg berre kose meg med den lille familien min, og snart til varmare strøk :-) Vi vurdera reise til bygda i helga. Har meldt bra vær, og då er det topp å vere på landet. Stoor klem til deke alle sammen :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. mai 2005 #519 Del Skrevet 14. mai 2005 Ville bare innom for å ønske deg og dine en fin 17. mai. Håper dere får fint vær på dagen. Selv skal jeg feire i Libanon. Håper også at den søte lille tulla deres legger litt på seg, sånn at mammaen ikke trenger å bekymre seg for vekta mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 14. mai 2005 #520 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei snuppeluppa Ikke så mye hun hadde lagt på seg nei! Men det er jo litt det samme her da! Martine la jo bare på seg sånn 350-400 gram i mnd hun. Er spent på hva hun veier nå neste gang! Hun er jo ikke så tung! Snart 7 mnd og under 6 kg.Men med tanke på at broren var 12 kg når han var 6 år så er det vel litt sånn som ligger til mine unger at de ikke blir så store. Men hun har jo virket fornøyd hele tiden da! Hvordan er det med Marthe virker hun fornøyd når hun får mat?Da mener jeg sånn at hun ikke er urolig og sånn.Blir jo spennende å se hva legen sier da!Henrik gulpet hele tiden han og måtte medisineres. Han fikk jo diagnosen Reflux og ble behandlet i over 2år. men de som har det gulper jo noe ekstremt! Håper du ikke blir veldig bekymret over at hun ikke legger så masse på seg. Det går sikkert bra.Hun ser jo så sunn og fin ut! Håper dere koser dere og nyter finværet! Ser jo dårlig ut for 17 mai Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg