miaen Skrevet 25. februar 2005 #401 Del Skrevet 25. februar 2005 NÅ, ER DET SPENNENDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Glossy er lagt inn pga lite fostervann. Forløpig er ingenting skjedd, så Glossy mannen er reist hjem. Hun må overnatte, og blir satt i gang i morgen, det kan likevel ta dager før det skjer noe, pga modning. Alt er vel med Glossy VI GLEDER OSS MASSE !!!!!!!!!!!!!!!!!!! PS: Lover å komme med oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 26. februar 2005 #402 Del Skrevet 26. februar 2005 Å, dette er så spennande, når du Glossyvennen leser dette, sit du mest sansynlig me tulla di i armane! Håpa fødselen ikkje drar ut, og alt går veldig bra. Vi tenker masse på deg idag, håpar alt går bra (det gjer det heilt sikkert) Sender masse lykkeønskningar opp på føden. Så gleda vi oss sånn til å møte din. Stoor klem frå små og store her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 26. februar 2005 #403 Del Skrevet 26. februar 2005 Å så Spennende Tenker masse masse på deg vennen :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: Varme tanker fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. februar 2005 #404 Del Skrevet 27. februar 2005 Oj, spennende! Kanksje du har blitt mamma nå..Håper alt har gått bra med dere! Gleder meg til å høre fra deg igjen :-) Klem fra April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaen Skrevet 27. februar 2005 #405 Del Skrevet 27. februar 2005 GLOSSY OG GLOSSY MANNEN ER BLITT FORELDRE TIL LILLE MARTHE !!!!!!!!!!!!!! Alt vel med mor,far og barn Marthe kom til verden litt over halv ni i dag tidli. Hun veide 2930 gram, og er 50 cm lang. Vi gratulerer så masse !!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 27. februar 2005 #406 Del Skrevet 27. februar 2005 Gratulerer med lille Marthe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. februar 2005 #407 Del Skrevet 27. februar 2005 Gratulerer så mye med den lille Jenta!! Endelig kom lille Marthe!! Håper dere koser dere, gleder meg til å høre hvordan din fødsel var! Gratulasjons- fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 27. februar 2005 #408 Del Skrevet 27. februar 2005 GRATULERER SÅ MASSE MED MARTHE :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: Kos dere masse nå disse dagene kjære Glossyvennen! Stor stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 27. februar 2005 #409 Del Skrevet 27. februar 2005 Gratulerer så mye med lille Marthe!! Kos dere masse nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. februar 2005 #410 Del Skrevet 27. februar 2005 HURRA Gratulerer så mye! Kos dere med lille Marthe og jeg gleder meg til å høre fra deg igjen, Glossy! Tenk at du har blitt mamma.. Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. februar 2005 #411 Del Skrevet 27. februar 2005 Gratulerer med lille Marthe! :dagensrose: Kos dere og nyt dagene :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 28. februar 2005 #412 Del Skrevet 28. februar 2005 GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 28. februar 2005 #413 Del Skrevet 28. februar 2005 :blomst_opp: GRATULERER SÅ MASSE MED DEN LILLE PRINSESSA, MARTHE!! :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 28. februar 2005 #414 Del Skrevet 28. februar 2005 Hei mamma Glossy Er det ikke fantastisk å endelig få se den lille jenta deres? Håper dere har det bra og at formen er fin hos mammaen. Tenk for en fantastisk jobb du har gjort! Gleder meg masse til å høre hvordan dere har det vennen! Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 28. februar 2005 #415 Del Skrevet 28. februar 2005 GRATULERER SÅÅÅ MYE MED DEN LILLE PRINSESSEN! Og så herlig navn, Marthe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 1. mars 2005 #416 Del Skrevet 1. mars 2005 Då har eg vore å sett den nydelige lille prinessa di, Glossy!! Så rolig og fin. Tenk så fantastisk det er med eit så lite menneske, og så unikt. Vart heilt på gråten då eg såg ho, livet er jammen fantastisk! Kos deg masse med jenta di, og så håpar vi den nye familien snart får komme heim. Stoor klem frå Emma3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 2. mars 2005 #417 Del Skrevet 2. mars 2005 Heldige Emma som har fått sett vidunderet Håper du koser deg vennen og at dere snart kan kose dere hjemme også alle tre. Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 5. mars 2005 Forfatter #418 Del Skrevet 5. mars 2005 Hei alle sammen!!! Tusen takk for kjempe koselig hilsner. Ble helt rørt her jeg. Ja da er tulla endelig kommet til verden. Hadde ventet lenge nå Hele forløpet var litt komplisert, men skal prøve å fortelle det kort. Torsdag 24 feb var jeg hos jordmor. Hun skremte meg litt med å fortelle at jeg skulle kjenne skikkelige spark selv om jeg nærmet meg termin. Jeg hadde til da bare kjent litt bevegelser, men ikke no skikkelige spark. Fredagen vasket jeg masse hus og var veldig obs på om jeg kjente noe. Da mannen kom hjem i 3 tiden fant jeg ut at jeg skulle ringe føden for å prøve å få en sjekk. Hadde ikke kjent noe til nurket den dagen. Da jeg kom opp dit, fikk jeg ligge med sparke test som egentlig så bra ut. Deretter skulle en lege sjekke meg og han tok UL av magen. Da fant han ut at det var veldig lite forstervann i magen og dette mente han var rart. Så da måtte jeg inn til enda en kontroll der han fant ut at morkake funksjonen min også var dårlig i tillegg til at hun beveget seg veldig lite. Så da ville han ha meg innlagt med tanke på eventuellt keisersnitt. Så var det masse andre tester med stress drypp for å se hvordan den lille ragerte på eventueller rier og om hun tålte en fødsel. Dette så bra ut, men han ville ha meg til observasjon på sykehuset. Dagen etter ble det tatt enda nye tester og jeg fikk en modnings pille i håp om at det skulle sette det hele i gang. Her skjedde det lite og det ble igjen aktuellt med keisersnitt for å få henne fort ut. En del dag gikk og ingenting skjedde. Bare diskusjoner på diskusjoner om hva de skulle gjøre. Men det så ut til å gå mot keisersnitt. Halv tolv lørdag kveld kom de igjen inn å sa at nå skulle jeg kjøres på føden og jeg skulle få drypp til å settes i gang. Da kjente jeg allerede murring i ryggen og skjønte at ting var i gang. Siden jeg ble satt i gang var riene veldig tette og jeg fikk nesten ikke slappet av mellom slagene. Klokken 5 om morgenen var jeg helt utslitt og jeg fikk epidural. Det var som å komme til himmelen!!! Helt fantastisk! Fikk til og med sovet en time før press riene meldte sin ankomst. Da pressriene kom for alvor kunne de lese av på skjermen at hjerteslagene til nurket gikk noe ned og de bestemte seg for å hjelpe henne ut. Satt da inn vakumkopp og hjelpte meg over kneiken før jeg klarte å presse henne ut selv. For en lettelse da det var over!!! Så 08.37 kom nurket til verden. Da hun kom ut var det lite pust i henne og hun hadde svelgt mye forstervann. Derfor gikk det en stund før vi fikk henne bort til oss, men alt så bra ut. Etter et døgn på klinikken merket vi at hun hadde noen rykkninger i hele kroppen som kramper. Dette ble bare oftere og oftere og de bestemte seg for å legge henne inn på Barneklinikken for observasjon. Der fant de ut at hun hadde hatt en blødning innen for hode skallet. En veldig liten en, men den var skyld i krampen. De ville ikke gjøre noem ed dette siden det så ut som det gikk tilbake selv, men de måtte ha henne lenge til observasjon. I tillegg har de funnet noe annet i hode hennes, men det vet de ikke hva er. Det kan være noe og det trenger ikke være noe. Tiden vil vise. Skal inn igjen på kontroll om 6 uker og de kommer til å følge oss tett opp. Ja som dere leser så har ikke dette vært den letteste uken. Mye frem og tilbake og mye av det å ikke vite noe. Da hun endelig kom til verden så tok de henne fra oss igjen på en måte. Ikke noe gøy!! Men i går fikk vi henne endelig hjem. Dette har vi ventet lenge på!! Så nå sover hun søtt i korgen sin etter å ha fått en god dose med mat. Hun spiser som en voksen mann Alt i alt er vi veldig glade for at alt gikk så bra. De kunne spart oss for mye engstelse og spart nurket for en blødning hvis de hadde tatt keisersnitt da jeg kom inn, men det hjelper ikke å være etterpå klok. Vi får bare ta det som det er og håpe på det beste! Ble litt langt dette her, men håper dere skjønnte noe av dette. Nå er vi i allefall en lykkelig familie på 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 6. mars 2005 #419 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei vennen. Då var det ikkje snakk om at lille trolle ville sove meir, så vi er oppe og tenkte no vi skulle sende til deke alle tre. Hatt ei fin helga me prinsessa deka? Berre kosa maase tenker eg Stakkars mannen, han har jobba og slete denne helga for at alt kåken skal bli best mulig. Eg er forsatt i bygda, men satsa på å komme heim til ei flott leilighet! Er faktisk veldig kjekt å vere her, så det lovar jo veldig bra for fredtidige plana. Tida går altfor fort, og eg rekk igrunnen ingentingen. Då håpar eg deke får ei fin veke med lille Marthe, og at forsettelsen går veldig bra-de fortena deke virkelig!!¨ Stor klem frå store og små her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 6. mars 2005 #420 Del Skrevet 6. mars 2005 HEI GLOSSY VENNEN MIN Så fint at du er hjemme igjen - også med lille Marthe Har akkurat lest fødselshistorien din-ganske utrolig! Jeg må si at jeg fikk litt bange anelser da jeg leste i dagboka di rett før fødselen din. Det minte meg veldig om meg selv nemmelig. Og hos meg var det jo svikt i gjennomstrømningen til morkaken da! VAr jo snakk om haste keisersnitt her og.Og hos deg som i tillegg hadde lite fostervann - ja da kan man jo lure på hvorfor de ikke gjorde det :klø: Men det ser nå ut som det gikk bra med dere alikevel da og det er jo det viktigste! Det er nå bra at dere får tett oppfølging nå fremover da slik at dere har den tryggheten iallefall. Hørtes jammen ikke kjekt ut med de krampene nei, stakkars liten. Martine har jo hatt noen epilepsi lignende anfall ofte, men de er heldigvis mer og mer skjelden.Hun skal ikke til flere kontroller iallefall så det er jo bra! Tenker dere nyter å ha henne hjemme nå da! Er det ikke fantastisk kjære Glossyvenn å være mamma?Det er en følelse det ikke går an å beskrive nesten. Håper dere sover litt innimellom amming og bleieskift! Det aller kjekkeste med sånne små er at det bare blir gøyere og gøyere jo større de blir Kjempeklem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg