Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva de menneskene som ikke er mulig å hjelpe i hjemlandet? De som faktisk blir drept om de blir der er i fra, det er ganske mange av dem.

La dem dø. Det dør 15 millioner årlig av lett kurerbare sykdommer, mange på grunn av at man prioriterer folk som i mindre grad faktisk trenger bistanden, bl.a Palestinere, Sør-Amerikanere, Nord-Afrikanere osv. Det er ikke arabere og brasilianere som trenger penger mest per dags dato. Én krone brukt på disse, er én krone som kunne vært brukt på dem som faktisk trenger pengene mer. Skal man redde flest mulig, burde man sende ut alle ikke-vestlige innvandrere som lever på trygd og rette all bistand mot landene hvor det dør mest på grunn av ekstrem fattigdom.

Endret av meh
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva de menneskene som ikke er mulig å hjelpe i hjemlandet? De som faktisk blir drept om de blir der er i fra, det er ganske mange av dem.

Om Europa i fremtiden kollapser pga massiv innvandring, da vil det heller ikke være noen som bidrar til å hjelpe de i hjemlandet. Afrika og Midt-østens beste lodd er faktisk et velfungerende og rikt Europa.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror nok heller det er slik at folk ikke blir mer enige med deg fordi om du roper.

At du "hjelper" med større bokstaver er vel lite sannsynlig, er det ikke? Du vet, det at noen er uenig med deg betyr ikke at de ikke forstår hva du skriver, det betyr at de er uenige.

:heks:

Jeg holder en knapp på at de ikke alltid forstår :-))

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drømmen om Europa ........ Europa trenger ikke denne drømmen, Europa har dratt seg opp etter håret mange ganger, hennes befolkning har slitt seg gjennom harde tider, og har kommet ut på den andre siden. Dersom det er det Europa som befolkningen der har skapt de drømmer om, hvorfor ikke heller lære av henne ?

Fordi det er enklere å hoppe over gjerdet og rappe eplene fra treet til naboen istedet for å plante sitt eget tre, stelle det godt i noen år og siden høste fruktene?

Anonymous poster hash: 9816c...e59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Afrikanere må få kontroll over egen befolkningsøkning. Hvis ikke vil vi aldri bli kvitt dette problemet.

Anonymous poster hash: 7e926...f77
  • Liker 4
Skrevet

Jeg holder en knapp på at de ikke alltid forstår :-))

På seg selv kjenner man andre, så det er mulig du har rett. ;)

Skrevet

På seg selv kjenner man andre, så det er mulig du har rett. ;)

Ja, det er løje med det, jeg kjenner slettes ikke deg!?!?

Ikke har jeg ambisjoner om det heller, for så vidt :blomst:

• Liker 3
Skrevet

Jeg må nok gjenta det jeg skrev for du har ikke lest det, selv om du har sitert hele innlegget mitt.

Jo da, jeg har ingenting imot at naboland til land i krig får hjelp slik at de kan håndtere flyktningene

Hvilke naboland til Syria tenker du vil være kapabel til å håndtere flyktingene? Irak? Jordan? Og hvordan skal man hindre at midlene ikke går rett til korrupte ledere? En konvertitt fra Iran vil ikke nødvendigvis være så veldig mye tryggere i Irak, av og til må man langt vekk.

Skrevet

Jeg er i alle fall villig til å dele noen av mine goder med flere mennesker, uavhengig av hvor de kommer fra. De som trenger hjelp, bør få hjelp. Ingen som har sagt noe om å avskaffe demokratiet, men du må da tåle at noen har andre meninger, tåler du ikke det, så er du ikke særlig demokratisk av deg ;)

Demokratiets problem er at det har en innebygget ødeleggelsesknapp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/De-risikerer-livet-for-drommen-om-Europa-7622056.html#.U7J6ldiKCUk

Drømmen om Europa lukter lykkejegere. Ekte flyktninger søker til nærmeste trygge land med lignende kultur og religion til sine egne. Når jeg leser om "drømmen om Europa", så er det helt klart økonomiske emigranter det er snakk om.

Det morsomste av alt var Redd Barnas uttalelse: Redd Barna mener at kvoten bør økes fra 1000 til 10.000 flyktninger.

Jeg er veldig glad at jeg har aldri gitt dem en krone. Ikke til Amnesty heller. Kommer aldri til å sponse denne tankegangen. Selvfølgelig kan man hjelpe mange flere i nabolandet enn å hente hele verden hit med problemene dette medfører både økonomisk og sosialt.

Er ikke du utlending, hvorfor har du mer rett itl å være her enn andre?

Anonymous poster hash: d0dc6...256

Skrevet

Jepp. Derfor mener jeg at man bør være forsiktig med å innføre demokrati over natten i enkelte land, demokratiet vi har i Norge ble ikke slik det er i dag med en gang, det har skjedd gradvis. Og demokrati betyr jo i praksis at flertallet bestemmer, flertallet kan f.eks bestemme å innføre et islamistisk styre..., så demokrati er ikke nødvendigvis den beste styreformen...

Skrevet

Tror heller han tenker på at demokratiet kan også være sin egen verste fiende, og kan lett gå til grunne.

Gjest Hvithai
Skrevet

Det morsomste av alt var Redd Barnas uttalelse: Redd Barna mener at kvoten bør økes fra 1000 til 10.000 flyktninger.

Man må nesten spørre om Redd Barna hater Norge.

• Liker 3
Skrevet

Hvilke naboland til Syria tenker du vil være kapabel til å håndtere flyktingene? Irak? Jordan? Og hvordan skal man hindre at midlene ikke går rett til korrupte ledere? En konvertitt fra Iran vil ikke nødvendigvis være så veldig mye tryggere i Irak, av og til må man langt vekk.

Hva med Tyrkia for eksempel? Jordan er også et bra eksempel, ja. Hvis midlene forvaltes av organisasjonene selv som bistår der og da, så blir det mindre til korrupte ledere. Eller hva med å sende flyktningene til Canada, Australia og USA da? Er det en billigere og bedre løsning å spre dem rundt hele verden enn å hjelpe dem i trygge naboland, mener du?

Er ikke du utlending, hvorfor har du mer rett itl å være her enn andre?

Anonymous poster hash: d0dc6...256

Det er mange forskjellige typer innvandrere, bare så at du vet det.

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Derfor mener jeg at man bør være forsiktig med å innføre demokrati over natten i enkelte land, demokratiet vi har i Norge ble ikke slik det er i dag med en gang, det har skjedd gradvis. Og demokrati betyr jo i praksis at flertallet bestemmer, flertallet kan f.eks bestemme å innføre et islamistisk styre..., så demokrati er ikke nødvendigvis den beste styreformen...

Seriøst... Snakk om å understreke mitt poeng ....

• Liker 1
Skrevet

Tror heller han tenker på at demokratiet kan også være sin egen verste fiende, og kan lett gå til grunne.

Nemlig, dersom man ikke støtter opp om demokratiet men degger for totalitære tanker for på kort sikt å få stemmer f.eks.

• Liker 1
Skrevet

hvorfor brukes "lykkejeger" alltid som en negativ betegnelse i disse debattene?

Skrevet

hvorfor brukes "lykkejeger" alltid som en negativ betegnelse i disse debattene?

Det å jage etter lykken er et positivt trekk i et menneske. Men når lykken oppnås gjennom andre menneskers betaling er det ikke positivt for de andre menneskene.

I europeeisk kultur ligger det ære i å oppnå lykken ved eget hardt arbeid.

Ikke ved å la andre betale for seg.

• Liker 1
Skrevet

Det å jage etter lykken er et positivt trekk i et menneske. Men når lykken oppnås gjennom andre menneskers betaling er det ikke positivt for de andre menneskene.

Tror vi må lære oss forskjellen på asylsøkere og innvandrere som kommer for andre grunner, en del asylsøkere må vi regne med har en bagasje som gjør at de ikke er i stand til å skape sin egen lykke på kort sikt, det ligger vel i asylinstituttets "natur" , samtidig som de trenger behandling de ikke kan få i nabolandene

• Liker 1
Skrevet

mener du virkelig at nordmenn har jobbet hardt for sin velstand? eller car de bare så heldige å bli født i et land som tilfeldigvis hadde olje?

og tror du desperate mennesker gnir seg i hendene og tenker at nå skal jeg la andre betale for min lykke, muhahaha?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...