Drizzt Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/De-risikerer-livet-for-drommen-om-Europa-7622056.html#.U7J6ldiKCUk Drømmen om Europa lukter lykkejegere. Ekte flyktninger søker til nærmeste trygge land med lignende kultur og religion til sine egne. Når jeg leser om "drømmen om Europa", så er det helt klart økonomiske emigranter det er snakk om. Det morsomste av alt var Redd Barnas uttalelse: Redd Barna mener at kvoten bør økes fra 1000 til 10.000 flyktninger. Jeg er veldig glad at jeg har aldri gitt dem en krone. Ikke til Amnesty heller. Kommer aldri til å sponse denne tankegangen. Selvfølgelig kan man hjelpe mange flere i nabolandet enn å hente hele verden hit med problemene dette medfører både økonomisk og sosialt. 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Europa må gjøre som Australia. Der er det nesten ingen ulovlige innvandrere som reiser til lenger. De prøvde et par ganger å myke litt opp, men hver gang fosset det inn med innvadrere. http://www.friatider.se/sverige-beh-ver-en-europeisk-l-sning Anonymous poster hash: 7e926...f77 3
Martyr Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Vi burde ligge på nivå med Finland som tar i mot ca 1500 i året. Det er litt mer en Tyskland i forhold til folketallet. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 I løpet av to døgn har den Italienske marine reddet 5000 afrikanere. Alle var på vei til Europa og har blitt plukket opp rett utenfor kysten av Afrika. Når den Italienske kystvakten plukker opp tusenvis av båtpassasjerer rett utenfor kysten og fungerer mer som passasjerbåter, er det klart det blir et stort problem, dette vil bare fortsette å øke. Europa kan ikke slippe inn alle afrikanere som ønsker å bo i Europa. Anonymous poster hash: 7e926...f77 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Hvis båttrafikken skal stoppe, må afrikanerne få et klart signal om at de ikke kommer til å få opphold i Europa. Lokal hjelp der de er fra er mye bedre. Anonymous poster hash: 31b62...bbb 3
Tarsan97 Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Om de som ikke er så siviliserte vil ha det bedre og kommer til ett sivilisert land, så er det spørsmål om hvor mange som kommer før det siviliserte landet slutter og være sivilisert p.g.a alle de som kom og som ikke var så siviliserte. Spør innbyggere i byer som Houston og Phoenix f.eks i USA. Der bukker snart sivilisasjonen under av vold og narkotika under den enorme Mexicanske emigrasjonen og slikt er det mange eksempler på. Det må en finne en løsning på for løsningen er ikke å stenge alle ute for alltid. 3
Martyr Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Det er ikke bare Europa som har problemer med massiv imigrasjon fra et overbefolket Afrika. Israels egen eksistens er også truet av tusener av ulovlige imigranter fra Afrika Her er er et bilde fra en demonstrasjon i Israel 14 januar: -Bildet er fjernet grunnet kopirett- - Magnifique, mod. Det vil bety selvutslettelse for Israel om de skal prøve å forsørge alle Afriikanere som ønsker å bo i Israel. Endret 1. juli 2014 av Magnifique 1
mandel92 Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Enig i at det beste hadde vært å hjelpe dem i det landet de bor i, men det er ikke bestandig så lett når landet er i borgerkrig, eller har korrupte ledere, eller at enkelte risikerer å bli drept på grunn av sitt politiske syn eller sin tro. Forskjellige kulturer kan gå fint sammen, men ikke hvis man på forhånd har bestemt seg for at det er umulig. Vi kjenner en familie fra afrika, kvoteflyktninger, de er en enorm ressurs for samfunnet, uten tvil, men ikke med en gang de kom, de trengte noen år med hjelp, og heldigvis fikk de hjelp. 2
sebastianen Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Drømmen om Europa ........ Europa trenger ikke denne drømmen, Europa har dratt seg opp etter håret mange ganger, hennes befolkning har slitt seg gjennom harde tider, og har kommet ut på den andre siden. Dersom det er det Europa som befolkningen der har skapt de drømmer om, hvorfor ikke heller lære av henne ? 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #10 Skrevet 1. juli 2014 Enig i at det beste hadde vært å hjelpe dem i det landet de bor i, men det er ikke bestandig så lett når landet er i borgerkrig, eller har korrupte ledere, eller at enkelte risikerer å bli drept på grunn av sitt politiske syn eller sin tro. Forskjellige kulturer kan gå fint sammen, men ikke hvis man på forhånd har bestemt seg for at det er umulig. Vi kjenner en familie fra afrika, kvoteflyktninger, de er en enorm ressurs for samfunnet, uten tvil, men ikke med en gang de kom, de trengte noen år med hjelp, og heldigvis fikk de hjelp. I følge SSB er innvandrere fra Afrika et taps prosjekt. Se også på Frankrike, mange innvandrere som kom fra Afrika på 60 og 70-tallet er fortsatt overrepresentert som sosialhjelpsmottakere og krim-statistikken. I tillegg ønsker mange av de å endre Europa, og er direkte fiendtlig til vestlig demokratisk tekning. Anonymous poster hash: 62184...62c 5
mandel92 Skrevet 1. juli 2014 #11 Skrevet 1. juli 2014 I følge SSB er innvandrere fra Afrika et taps prosjekt. Se også på Frankrike, mange innvandrere som kom fra Afrika på 60 og 70-tallet er fortsatt overrepresentert som sosialhjelpsmottakere og krim-statistikken. I tillegg ønsker mange av de å endre Europa, og er direkte fiendtlig til vestlig demokratisk tekning. Anonymous poster hash: 62184...62c Først vil jeg bare si at menneskeliv kan ikke måles i penger. At innvandrere er overrepresentert på krimstatistikken tyder bare på at de ikke fikk skikkelig hjelp da de først kom til landet, det må man gjøre noe med. At noen har andre politiske syn enn folk flest, må man rett og slett bare tåle - det er en del av det å være demokrati og ha yttringsfrihet, vi kan ikke bare tillate de meningene vi liker. Vi i vesten mener selvsagt at vår levemåte er den beste, men vi må da kunne akseptere at noen har andre meninger om det. Vi har det veldig godt i Norge, selvsagt er det en del ting som kan bli bedre, men er det virkelig så rart at andre mennesker fra andre land også ønsker å ha det så bra som oss? Jeg er utrolig heldig som er født i Norge, men det er ikke min fortjenelste at jeg er født i Norge, det er ikke noe "spesielt" med meg, jeg er bare norsk, derfor er det utrolig urettferdig at vi skal ha mange flere rettigheter enn de som ikke er norske. Og for meg blir det helt feil å la være å hjelpe noen bare fordi de ikke er norske.
Drizzt Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2014 Først vil jeg bare si at menneskeliv kan ikke måles i penger. At innvandrere er overrepresentert på krimstatistikken tyder bare på at de ikke fikk skikkelig hjelp da de først kom til landet, det må man gjøre noe med. At noen har andre politiske syn enn folk flest, må man rett og slett bare tåle - det er en del av det å være demokrati og ha yttringsfrihet, vi kan ikke bare tillate de meningene vi liker. Vi i vesten mener selvsagt at vår levemåte er den beste, men vi må da kunne akseptere at noen har andre meninger om det. Vi har det veldig godt i Norge, selvsagt er det en del ting som kan bli bedre, men er det virkelig så rart at andre mennesker fra andre land også ønsker å ha det så bra som oss? Jeg er utrolig heldig som er født i Norge, men det er ikke min fortjenelste at jeg er født i Norge, det er ikke noe "spesielt" med meg, jeg er bare norsk, derfor er det utrolig urettferdig at vi skal ha mange flere rettigheter enn de som ikke er norske. Og for meg blir det helt feil å la være å hjelpe noen bare fordi de ikke er norske. At innvandrere er overrepresentert i krim-statistikker tyder bare på at de ikke fikk velkomstpakke på 5 millioner kroner ved ankomst og det må man gjøre noe med. Alle skal få 5 millioner i velkomstpakke ved ankomst i Norge, så slipper vi kriminalitet. Ja, det er helt klart veldig urettferdig at nordmenn har det så mye bedre enn andre og har så mange flere rettigheter enn andre. Huff, la oss gjøre noe med dette og avskaffe demokratiet, fjerne rettighetene og senke lønnsnivået til Afrika-nivå. Da blir det veldig, veldig rettferdig og du får sove godt om natta. Herregud altså ... 5
mandel92 Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 At innvandrere er overrepresentert i krim-statistikker tyder bare på at de ikke fikk velkomstpakke på 5 millioner kroner ved ankomst og det må man gjøre noe med. Alle skal få 5 millioner i velkomstpakke ved ankomst i Norge, så slipper vi kriminalitet. Ja, det er helt klart veldig urettferdig at nordmenn har det så mye bedre enn andre og har så mange flere rettigheter enn andre. Huff, la oss gjøre noe med dette og avskaffe demokratiet, fjerne rettighetene og senke lønnsnivået til Afrika-nivå. Da blir det veldig, veldig rettferdig og du får sove godt om natta. Herregud altså ... Jeg er i alle fall villig til å dele noen av mine goder med flere mennesker, uavhengig av hvor de kommer fra. De som trenger hjelp, bør få hjelp. Ingen som har sagt noe om å avskaffe demokratiet, men du må da tåle at noen har andre meninger, tåler du ikke det, så er du ikke særlig demokratisk av deg 1
Drizzt Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #14 Skrevet 1. juli 2014 Jeg er i alle fall villig til å dele noen av mine goder med flere mennesker, uavhengig av hvor de kommer fra. De som trenger hjelp, bør få hjelp. Ingen som har sagt noe om å avskaffe demokratiet, men du må da tåle at noen har andre meninger, tåler du ikke det, så er du ikke særlig demokratisk av deg Jo da, jeg har ingenting imot at naboland til land i krig får hjelp slik at de kan håndtere flyktningene. Men jeg har veldig imot at like mye penger skal brukes på integreringen (ofte mislykket uansett) til et par titalls stk her i Norge. Mye bedre å bruke 9 mil på å hjelpe flere der de er enn å kaste de bort på 1 i Norge som ganske ofte forblir like lite integrert som ved ankomst. Jo da, jeg tåler at noen har merkelige meninger som peker mot selvødeleggelse, men ser ingen grunn å dele dem eller støtte dem på noen som helst måte. 6
mandel92 Skrevet 1. juli 2014 #15 Skrevet 1. juli 2014 Jo da, jeg har ingenting imot at naboland til land i krig får hjelp slik at de kan håndtere flyktningene. Men jeg har veldig imot at like mye penger skal brukes på integreringen (ofte mislykket uansett) til et par titalls stk her i Norge. Mye bedre å bruke 9 mil på å hjelpe flere der de er enn å kaste de bort på 1 i Norge som ganske ofte forblir like lite integrert som ved ankomst. Jo da, jeg tåler at noen har merkelige meninger som peker mot selvødeleggelse, men ser ingen grunn å dele dem eller støtte dem på noen som helst måte. Hva de menneskene som ikke er mulig å hjelpe i hjemlandet? De som faktisk blir drept om de blir der er i fra, det er ganske mange av dem.
Magnifique Skrevet 1. juli 2014 #16 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Tråden er redigert for bilde med kopirett og svar til dette. - Magnifique, mod. Endret 1. juli 2014 av Magnifique
Drizzt Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #17 Skrevet 1. juli 2014 Hva de menneskene som ikke er mulig å hjelpe i hjemlandet? De som faktisk blir drept om de blir der er i fra, det er ganske mange av dem. Jeg må nok gjenta det jeg skrev for du har ikke lest det, selv om du har sitert hele innlegget mitt. Jo da, jeg har ingenting imot at naboland til land i krig får hjelp slik at de kan håndtere flyktningene 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #18 Skrevet 1. juli 2014 Jeg må nok gjenta det jeg skrev for du har ikke lest det, selv om du har sitert hele innlegget mitt. Jo da, jeg har ingenting imot at naboland til land i krig får hjelp slik at de kan håndtere flyktningene Herregud som du skriker! Anonymous poster hash: 12dbc...58e
Drizzt Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #19 Skrevet 1. juli 2014 Herregud som du skriker! Anonymous poster hash: 12dbc...58e Folk som ikke kan lese den lille skriften når de siterer trenger nok større bokstaver. Jeg trodde det var rimelig å forvente at folk leser innlegget de svarer på og siterer, men jeg opplever oftere og oftere at folk ikke gjør det. Da hjelper jeg gjerne med større bokstaver slik at de ser bedre. 3
Brunhilde Skrevet 1. juli 2014 #20 Skrevet 1. juli 2014 Folk som ikke kan lese den lille skriften når de siterer trenger nok større bokstaver. Jeg trodde det var rimelig å forvente at folk leser innlegget de svarer på og siterer, men jeg opplever oftere og oftere at folk ikke gjør det. Da hjelper jeg gjerne med større bokstaver slik at de ser bedre. Jeg tror nok heller det er slik at folk ikke blir mer enige med deg fordi om du roper. At du "hjelper" med større bokstaver er vel lite sannsynlig, er det ikke? Du vet, det at noen er uenig med deg betyr ikke at de ikke forstår hva du skriver, det betyr at de er uenige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå