Gå til innhold

Skjønner ikke helt det med positiv EL-test og når ha samleie...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, spørsmålet kan kanskje virke litt dumt, men jeg har ikke noe erfaring med EL test tidligere, så derfor må jeg lufte et lite spørsmål.

Min mann og jeg hadde samleie på fredag og på søndag (i går). Hadde positiv EL test på lørdag og i går, søndag. I dag var det ikke noen positiv EL test.

Slik jeg forstår så vil eggløsningen inntre ca. 24-48 timer eller en positiv EL test. Hvordan vil det da være når man har positiv EL test 2 dager på rad?

Håper vi greide å time dette bra tanken på at vi ønsker oss barn :) Er i første PP.

Takk!



Anonymous poster hash: bec61...670
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha sex annenhver dag gjennom hele syklusen, har du eggløsning så treffer du :)



Anonymous poster hash: 9adf8...378
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det som at kroppen bygger opp til å slippe egget, og at droppet fra positiv til negativ test betyr at egget har sluppet. Så om dere hadde sex på søndag, er dere godt "innafor", ettersom sæd kan overleve flere dager, mens et egg kun lever et døgn eller to. For sikkerhets skyld kan dere jo ta en ekstra runde nå, i tilfelle egget brukte litt lenger tid på å slippe ;)

I forhold til forrige person som svarte over meg: Jeg og mannen har i alle fall ikke sex såpass ofte, og annenhver dag hadde heller ødelagt gnisten vår. Greit å vite sånn ca hvilke dager man skal passe på å kose seg ekstra istedet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det som at kroppen bygger opp til å slippe egget, og at droppet fra positiv til negativ test betyr at egget har sluppet. Så om dere hadde sex på søndag, er dere godt "innafor", ettersom sæd kan overleve flere dager, mens et egg kun lever et døgn eller to. For sikkerhets skyld kan dere jo ta en ekstra runde nå, i tilfelle egget brukte litt lenger tid på å slippe ;)

I forhold til forrige person som svarte over meg: Jeg og mannen har i alle fall ikke sex såpass ofte, og annenhver dag hadde heller ødelagt gnisten vår. Greit å vite sånn ca hvilke dager man skal passe på å kose seg ekstra istedet, da.

Ts her!

takk for bra tilbakemelding! Ja, jeg ville også tolke det slik at egget har sluppet, og at vi "holdt oss innenfor". Er ganske spent, men det er nok normalt :)

Ja, det samme gjelder for min mann og jeg. Vi har ikke sex så ofte som annenhver dag, og da syntes jeg det er greit å ta EL tester. Hvertfall når jeg har en historie med uregelmessig menstruasjon.

Anonymous poster hash: bec61...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...