Gå til innhold

Paneldebatt på jobb -nervøs!


kaktusfruen

Anbefalte innlegg

Jeg må delta i en debatt på jobb neste uke. Skal ha sånn paneldebatt med jobbtema som skal tas på sparket. Gruer meg helt enormt! HATER å prate foran folk, og når jeg i tillegg må ta alt uten å få forberedet meg + diskutere og komme med gode argumenter er det ekstra forferdelig...! Jeg kommer til å si så mye rart, uten poeng og sammenheng. I slike situasjoner kan jeg få helt blackout...

Er ganske ny i jobben også, så kan ikke støtte meg til en lang erfaring og godt opparbeidet kunnskap heller :/

Noen tips til hvordan jeg skal takle nervene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melde seg syk eller ta en valium eller drink?

Kanskje ikke de beste ådene men....

Hvilken jobb/stilling er dette egentlig?

Har aldri hørt om paneldebatt på jobb.



Anonymous poster hash: 2ee4b...68e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, lurer også på hva slags jobb du har!

Jeg ville nok forholdt meg helt taus. Skulle jeg mot formodning plutselig få lyst til å si noe, ville det vært ren bonus/flaks. De kan vel ikke kreve at dere deltar i noe slikt?!

Anonymous poster hash: c02c1...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rådgiver til vanlig. Denne paneldebatten er del av en workshop-dag vi skal ha på jobb før ferien. Skal liksom være en kjekk dag, hvor vi skal prøve å komme frem til gode løsninger på ulike problemstillinger vi kan møte i jobbsammenheng. Vi har alle fått ulike oppgaver, og det å ikke delta i en slik debatt tror jeg vil være veldig lite populært/akseptert. Kan nok ikke sitte helt taus heller, så håper jeg kan komme med en fornuftig ting å si i hvert fall..huff :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest lyst å ringe inn syk da, men det vil være ganske åpenlyst at det er derfor jeg er syk..har ikke vært borte fra jobben før liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melde seg syk eller ta en valium eller drink?

Kanskje ikke de beste ådene men....

Hvilken jobb/stilling er dette egentlig?

Har aldri hørt om paneldebatt på jobb.

Anonymous poster hash: 2ee4b...68e

Hehe, er liten drink hadde gjort seg ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du må se på det med andre øyne - og du sier det selv, det skal være en kjekk dag. Under en workshop er det ingen som forventer at du skal prestere, og alle har full forståelse for at man er uforberedt. De andre er like uforberedt som deg, og jeg tipper det er mange som gruer seg litt innerst inne.

Du må rett og slett utfordre deg selv og hoppe i det. Du vil aldri bli bedre om du velger å sykemelde deg for dette - du gjør det til et enda større problem med den tankegangen. Jeg hater å holde foredrag og snakke i forsamlinger, men jo oftere jeg gjør det - jo bedre og mer komfortabel føler jeg meg. Jeg blir alltid nervøs, men den følelsen av at jeg skal dø fram til jeg skal opp har blitt mindre og mindre - og jeg har blitt flinkere med pusten og fremførelsen med tiden.

Jeg har ikke mange gode råd å komme med - men jeg har selv erfaring med at man kan mye mer enn man tror når det gjelder, og man klarer å få fram noe fornuftig, selv om det ikke føles slik akkurat nå. Kanskje du kan øve litt med noen venninner eller kjæreste? Å svare på spørsmål som du ikke er forberedt på :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...