Harlekin Skrevet 30. juni 2014 #61 Skrevet 30. juni 2014 Nåja. Jeg vil heller være "hysterisk" enn å ta for lett på tingene.
Harlekin Skrevet 30. juni 2014 #63 Skrevet 30. juni 2014 Herregud hysteriske foreldre!!!!! Det er ikke hysterisk å ville passe på ungene sine og eliminere opplagte, potensielt livstruende farer. Det heter å være fornuftig og en god forelder. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #64 Skrevet 30. juni 2014 Herregud hysteriske foreldre!!!!! Vel, da vil jeg mer en gjerne være en hysterisk forelder! Å gjøre enkle grep for sikkerheten. Mitt barn må også ha redningsvest på seg når vi er på båttur, selv om sjansen for å synke eller falle uti er forsvinnende liten.Anonymous poster hash: 9953f...960 1
charactouy Skrevet 30. juni 2014 #65 Skrevet 30. juni 2014 Her har vi ikke brukt tøy med fast hette annet enn unntaksvis og under konstant oppsyn. Slikt blir ikke sendt med i barnehagen. Hjelmen har grønn sikkerhetsspenne som løser seg ut ved trykk over x kg eller rykk - selv om vi selvfølgelig terper på at hjelmen skal av når man går av sykkelen. Persiennesnorer er kortet inn, tau generelt befinner seg utenfor rekkevidde. Og i dag klippet jeg snoren i barnehagesekken. Mitt barn skal ikke dø av kvelning under lek, så lenge jeg kan gjøre noe for å forhindre det!
jauda Skrevet 30. juni 2014 #66 Skrevet 30. juni 2014 Vel, da vil jeg mer en gjerne være en hysterisk forelder! Å gjøre enkle grep for sikkerheten. Mitt barn må også ha redningsvest på seg når vi er på båttur, selv om sjansen for å synke eller falle uti er forsvinnende liten.Anonymous poster hash: 9953f...960 seff skal dem det når dei er på båt tur. Men regner med at barna dine har syke grenser på ting siden dem ikke får bruke hettegenser. Hva med leker å slikt da? Lego Feks? ? Får dei ha det?
Harlekin Skrevet 30. juni 2014 #67 Skrevet 30. juni 2014 Her har vi ikke brukt tøy med fast hette annet enn unntaksvis og under konstant oppsyn. Slikt blir ikke sendt med i barnehagen. Hjelmen har grønn sikkerhetsspenne som løser seg ut ved trykk over x kg eller rykk - selv om vi selvfølgelig terper på at hjelmen skal av når man går av sykkelen. Persiennesnorer er kortet inn, tau generelt befinner seg utenfor rekkevidde. Og i dag klippet jeg snoren i barnehagesekken. Mitt barn skal ikke dø av kvelning under lek, så lenge jeg kan gjøre noe for å forhindre det! I dag tidlig sto jeg og så på den der snoren i sekken Fy flate. Har du en annen måte å "samle sekken" på, eller lar du bare åpningen være åpen? 1
charactouy Skrevet 30. juni 2014 #68 Skrevet 30. juni 2014 I dag tidlig sto jeg og så på den der snoren i sekken Fy flate. Har du en annen måte å "samle sekken" på, eller lar du bare åpningen være åpen? Lar den bare være åpen, siste uka før ferie nå. Så ser vi om det blir ny sekk med glidelås til neste år. Tar vare på snora så vi kan bruke den som tursekk hjemme senere :-) 1
Japp Skrevet 30. juni 2014 #69 Skrevet 30. juni 2014 I dag tidlig sto jeg og så på den der snoren i sekken Fy flate. Har du en annen måte å "samle sekken" på, eller lar du bare åpningen være åpen? Kjøp litt større sekk med glidelås på 1
charactouy Skrevet 30. juni 2014 #70 Skrevet 30. juni 2014 Når jeg hentet i dag fikk jeg forresten beskjed om at de hadde lagt sekken øverst på hylla, det samme gjaldt alle andre sekker og saker med lange snorer, og at de vurderer forbud mot snor på sekken fra høsten av. Godt å se at 'vår' bhg går gjennom rutinene så vi slipper å oppleve noe sånt her hos oss! 2
Harlekin Skrevet 30. juni 2014 #71 Skrevet 30. juni 2014 Lar den bare være åpen, siste uka før ferie nå. Så ser vi om det blir ny sekk med glidelås til neste år. Tar vare på snora så vi kan bruke den som tursekk hjemme senere :-) Det var lurt Kjøp litt større sekk med glidelås på Til høsten kan det nok være vi kjøper ny sekk Har den populære lilla med fugler på fra Bergans, og det er egentlig stor nok et år til ... vi får se! Har dere tips til en god sekk med glidelås? Til barn på 5 år? 1
Japp Skrevet 30. juni 2014 #72 Skrevet 30. juni 2014 seff skal dem det når dei er på båt tur. Men regner med at barna dine har syke grenser på ting siden dem ikke får bruke hettegenser. Hva med leker å slikt da? Lego Feks? ? Får dei ha det? Selvsagt får de leke med lego. Først duplo også vanlig! Tenk om ditt barn (gud forby!!) en dag henger fast i hettegenser. Ville du ikke da tenkt på hvorfor du i alle dager ikke tok en enkel forhåndsregel for å hindre det? 1
Japp Skrevet 30. juni 2014 #73 Skrevet 30. juni 2014 Det spørsmålet må alltid komme.Anonymous poster hash: bf12d...d0e Jeg er ikke vant til at barn blir betegnet som kidsa. Det var en grunn til at jeg lurte. En annen er at jeg undres over en motvillighet for å unngå bruk av hettegenser.
Japp Skrevet 30. juni 2014 #74 Skrevet 30. juni 2014 Det var lurt Til høsten kan det nok være vi kjøper ny sekk Har den populære lilla med fugler på fra Bergans, og det er egentlig stor nok et år til ... vi får se! Har dere tips til en god sekk med glidelås? Til barn på 5 år? Vi har samme type sekk. Men skal titte etter en med glidelås selv.
Gjest Ciegus Skrevet 1. juli 2014 #75 Skrevet 1. juli 2014 For meg handler hysteri og overbeskyttelse om at man hindrer barns frie og naturlige lek og utvikling (i situasjoner hvor de bør være frie til det) i frykt for at de skader seg. Å ikke bruke hettegenser hindrer på INGEN måte barns lek eller utvikling. Ergo kan det umulig kalles verken hysteri eller overbeskyttelse . Sånne elementære forskjeller forventer jeg faktisk at foreldre ser. Å kalle dette overbeskyttende er, ironisk nok, hysterisk. 1
Harlekin Skrevet 1. juli 2014 #76 Skrevet 1. juli 2014 Når jeg hentet i dag fikk jeg forresten beskjed om at de hadde lagt sekken øverst på hylla, det samme gjaldt alle andre sekker og saker med lange snorer, og at de vurderer forbud mot snor på sekken fra høsten av. Godt å se at 'vår' bhg går gjennom rutinene så vi slipper å oppleve noe sånt her hos oss! Håper vår barnehage også gjør dette. I dag morgens fjernet jeg snoren på ryggsekken. Den kan fortsatt lukkes fint med klipsene.
La Guapa Skrevet 1. juli 2014 #77 Skrevet 1. juli 2014 Vi unngår hettegenser etter at en gutt i barnehagen til min venninnes sønn ble hengende i garderoben! Han overlevde, men det var bare flaks. En illrød/ blå stripe over halsen vitnet om at det kunne gått riktig galt! Så hettegenser brukes bare når vi skal på bytur eller liknende- aldri i lek uten tilsyn 😊
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #78 Skrevet 1. juli 2014 Nei, barnet mitt bruker ikke hettegenser under lek. Aldri i barnehagen, kan ha det på om han er hjemme med oss. Han har også kun jakker/dresser med knapper, men vi bruker å ta av hetta uansett. Jeg har vært veldig bevisst på dette hele veien. Han har heller ikke sko med snøring, jakker med snøring i hetta eller lue med snøring i barnehagen. Alt potensielt farlig (unger kan fort ta ut snøring av skoen for å leke med). Man kan jo ikke beskytte mot all slags fare, det er helt umulig, men jeg gjør det jeg kan uten å være hysterisk.Anonymous poster hash: 55602...450 Ikke sko med snøring og du er ikke hysterisk? Kjære vene.Anonymous poster hash: bcc72...da7
charactouy Skrevet 1. juli 2014 #79 Skrevet 1. juli 2014 Håper vår barnehage også gjør dette. I dag morgens fjernet jeg snoren på ryggsekken. Den kan fortsatt lukkes fint med klipsene. Det er et veldig lite tiltak for å forebygge katastrofe. Hos oss har de lov å ha med egne sykler denne uka, og et kjapt overblikk sa meg at vi er sannsynligvis de eneste som har hjelm med spenne som løser seg ut ved trykk/rykk. De er veldig nøye på at ungene skal av med hjelmen når de går av sykkelen, men de har ikke øyne i nakken de heller...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #80 Skrevet 1. juli 2014 Det er et veldig lite tiltak for å forebygge katastrofe. Hos oss har de lov å ha med egne sykler denne uka, og et kjapt overblikk sa meg at vi er sannsynligvis de eneste som har hjelm med spenne som løser seg ut ved trykk/rykk. De er veldig nøye på at ungene skal av med hjelmen når de går av sykkelen, men de har ikke øyne i nakken de heller... En pappa i nabolaget sa at i Sverige var det påbudt at hjelmer til barn skulle ha en slik utløsermekanisme, men at det ikke er det i Norge. Noen som vet om det stemmer? Uansett, hva skal jeg se etter når jeg skal ut og kjøpe sykkelhjelm til ungen? Anonymous poster hash: 86d25...cc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå