AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #41 Skrevet 29. juni 2014 Gud jeg er glad jeg ikke bor i Oslo.Anonymous poster hash: 3b868...74f 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #42 Skrevet 29. juni 2014 Du burde være glad for at det ikke var halve klassen eller mer! Anonymous poster hash: d2ecf...c66 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #43 Skrevet 29. juni 2014 Håper du tuller! Hvis ikke håper jeg ikke du lærer barna dine opp til å ha fordommer mot andre mennesker som er ulik dem. Jeg har et barn hvor pappaen er fra et land i midtøsten. Barnet har begge sitt etternavn. Håper ikke folk tenker sånn som deg.Anonymous poster hash: 3e7c6...8c3 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #44 Skrevet 29. juni 2014 Anonym over her igjen. Må bare si at barnet mitt ikke er muslim. Men siden du dømmer kun utifrå navn spiller vell ikke det noen rolle? Anonymous poster hash: 3e7c6...8c3 5
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juni 2014 #45 Skrevet 29. juni 2014 Vet du hva, jeg tror ikke du har et eneste eksempel på at det skjer i norske skoler idag. Hadde det vært tilfelle hadde det vært ramaskrik i media, så dette er et oppkontruert problem som ikke finnes og heller ikke vil komme til å finnes. De fleste muslimer er hyggelige folk som ikke ønsker å plage noen, min erfaring er at de firer på ganske mange av sine egne prinsipper for å bli kjent med nordmenn. Her
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juni 2014 #47 Skrevet 29. juni 2014 Saken er fra 2009. Så derfor har det ikke skjedd? 3
FrkHumle Skrevet 29. juni 2014 #48 Skrevet 29. juni 2014 Så derfor har det ikke skjedd? Nei, men det er jo ikke noe svar på innlegget mitt. Jeg skrev at jeg ikke trodde det var noe eksempel på at det skjedde idag, det er det ikke (enda). Og jeg skrev at hadde det vært tilfelle hadde det blitt ramaskrik i media, det ble det i saken du linket til. Så hva er det egentlig du svarer på når du siterer meg og gir en link?
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juni 2014 #49 Skrevet 29. juni 2014 Nei, men det er jo ikke noe svar på innlegget mitt. Jeg skrev at jeg ikke trodde det var noe eksempel på at det skjedde idag, det er det ikke (enda). Og jeg skrev at hadde det vært tilfelle hadde det blitt ramaskrik i media, det ble det i saken du linket til. Så hva er det egentlig du svarer på når du siterer meg og gir en link? Hvilket ramaskrik? Hva med den vidergående skolen i Oslo som fikk over 70 sinte muslimer inn på rektors kontor fordi en lærer hadde tegnet en strektegning av muhammed? det var sist skoleår. Hva med dette at en ser flere og flere kvinner i plagg som er ment for å styre kvinners verdi? Hva med at det blir felre og flere tilfeller der etnisk norske barn med ateistisk bakgrunn trakkaseres av jevnaldrend muslimer fordi de er vantro? Hvor lenge skal vi stilltiende akseptere at kårene for demokrati og kvinners rettigheter reduseres av disse mildt sagt uheldge kulturene? 1
Anglofil Skrevet 29. juni 2014 #50 Skrevet 29. juni 2014 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Yvonne (mod) Endret 29. juni 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #51 Skrevet 29. juni 2014 Jeg bare lurer på en ting, hvordan kan du ut i fra navnene vite at det er muslimer? Det er ikke alltid lett å vite hvor noen kommer fra bare på grunnlag av navn, og det er slett ikke alle som kommer fra "muslimske land" som er muslimer selv. Anonymous poster hash: 149ff...f28
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #52 Skrevet 29. juni 2014 AB over her. Jeg ble ikke ferdig. Jeg kan også nevne at jeg er sammen med en utlending, både navn og utseende viser tydelig at han ikke er av norsk avstamming. Det er stadig folk som spør om han er muslim/blir lettet når de får vite at det er han ikke. Til opplysning er han katolikk, fra latinamerika. Anonymous poster hash: 149ff...f28 1
Gjest Pheel Skrevet 29. juni 2014 #53 Skrevet 29. juni 2014 Hvor er det fordommer i denne tråden? Anonymous poster hash: 5b16e...676 Startinnlegget jeg hovedsakelig siktet til. "Fordom er en holdning eller oppfatning basert på mangelfull kunnskap. En fordomsfull holdning gjør en person disonibel til å uttrykke antipati overfor personer og menneskegrupper, men også ideer eller objekter. Begrepet brukes vanligvis i en negativ beskrivelse av personers holdning basert på gruppetilhørighet. Det kan da gjøres seg utslag i diskriminering." 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #54 Skrevet 29. juni 2014 Huffda, de er sikkert avkom av al Qaida-medlemmer begge to! Bare vent til de fyller syv og kan tegne eget medlemskap du, da er det nok bare et tidsspørsmål før de sprenger både seg selv og skolen i lufta! hahaha Anonymous poster hash: ccbb9...bf6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #55 Skrevet 29. juni 2014 Herregud, for en tråd! Begge mine barn går på skoler med mange innvandrere fra ulike kulturer. De har ALDRI blitt kritisert for at de spiser svinekjøtt eller hvordan de kler seg, og ingen av de har noen gang blitt kalt "hore" eller andre stygge ting av en muslim. Derimot setter både vi som foreldre, og barna selv, pris på at de har venner fra ulike kulturer. Ja, det er ulike regler og man er jo opptatt av litt ulike ting i ulike kulturer. Men jeg mener det beriker mine barns liv å kjenne mennesker som ikke er helt line seg selv. Ja, det er rart når en venninne plutselig har begynt med hijab over sommeren, eller at noen ikke får dra på overnattingstur med klassen. Men et stort problem er det ikke. At det er TO muslimer i klassen viser da bare at klassens etniske sammensetning gjenspeiler samfunnet forøvrig? Kan ikke fatte at det er et problem. Som en annen skrev her, så hadde jeg vært mer bekymret om jeg var forelder til en av de to muslimene! De er jo i mindretall, har sikkert en annen hudfarge og alle forutsetninger for å bli mobbet om resten av foreldrene i klassen tenker som TS.Anonymous poster hash: f771b...289 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #56 Skrevet 29. juni 2014 På enkelte skoler i Oslo blir barn mobbet fordi de spiser leverpostei eller annen mat som inneholder gris. Andre steder blir barn mobbet av muslimer fordi de går med shorts eller skjørt som gjør at man viser benene. Noe som er i strid med muslimenes moralsyn. For en stund siden demonstrerte muslimer i Oslo for retten til å kle seg som man vil. Men denne retten gjelder tydeligvis ikke norske barn. Det de egentlig mener er at alle skal kle seg som muslimene vil. For en stund siden fikk norske jenter på en skole med mange muslimer " tilbud" om kle seg med hijab fordi det virket støtende på de muslimske jentene at norske jenter gikk med flagrende hår. Det muslimske " moralpolitiet" i Oslo angriper både muslimer og ikke muslimer som ikke kler og oppfører seg slik moralpolitiet vil . I min klasse ble jenta med hijab regelrett dratt etter sjalet av drittunger som du beskriver. Slike finnes uansett etnisitet, jeg selv ble mobbet av nordmenn for å aldri gå i T-skjorte, selv om jeg er norsk og ureligiøs. Det er ikke barn fra ulike land og religioner som er problemet, men at man lar en ukultur med mobbing gå umerket forbi på skolen. Anonymous poster hash: 42fea...6e0 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #57 Skrevet 29. juni 2014 Hvor er det fordommer i denne tråden? Anonymous poster hash: 5b16e...676 Haha tuller du? Folk tror 2 muslimer i klassen vil si at norske jenter blir kalt horer, at norske gutter blir banka opp, at levepostei blir forbudt og til slutt vil de nok ende opp med at ungene sprenger seg selv. Hvilke fordommer var det du ikke så sa du? Anonymous poster hash: 42fea...6e0 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #58 Skrevet 29. juni 2014 Jeg skulle ønske det var flerkulturelle barn på skolen der mine går, og jeg mener de går glipp av mye kulturelt som jeg hadde i min oppvekst. 2 muslimer er kun positivt i mine øyne. Har opplevd skoler med 70-90% fremmedkulturelle, det er litt feil fordeling, men rundt 50% er nok ideelt.Anonymous poster hash: 65991...b6d 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #59 Skrevet 29. juni 2014 Haha tuller du? Folk tror 2 muslimer i klassen vil si at norske jenter blir kalt horer, at norske gutter blir banka opp, at levepostei blir forbudt og til slutt vil de nok ende opp med at ungene sprenger seg selv. Hvilke fordommer var det du ikke så sa du? Anonymous poster hash: 42fea...6e0 Det er det da ingen som tror. Tror du har problemer med å skjønne når folk kødder. Anonymous poster hash: 5b16e...676
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #60 Skrevet 29. juni 2014 Håper du er et troll. Ellers, jeg vokste opp i Slettheia i Kristiansand. Vil påstå at 80% av mine medelevar var utenlandske og veldig mange av de muslimer. Du har ingenting å bekymre deg for. Anonymous poster hash: b4e2f...f02 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå