Gå til innhold

To muslimer i klassen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er greit. Men det det handler om her er retten for norske barn til å spise leverpostei, kjøttpålegg eller ribbe uten å bli mobbet av muslimer . Eller nektet av skolen fordi det kan virke sårende på muslimer .

Vet du hva, jeg tror ikke du har et eneste eksempel på at det skjer i norske skoler idag. Hadde det vært tilfelle hadde det vært ramaskrik i media, så dette er et oppkontruert problem som ikke finnes og heller ikke vil komme til å finnes. De fleste muslimer er hyggelige folk som ikke ønsker å plage noen, min erfaring er at de firer på ganske mange av sine egne prinsipper for å bli kjent med nordmenn.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skjedd på skoler i Oslo og ved Skjetten skole i Akershus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe vits i å frykte det verste bare fordi det er to muslimer i klassen.

Selvsagt kan det i verste fall ende som noen her skriver, men det er ingen automatikk i at de ender opp med å diktere juleavslutninger og ungenes matpakker. Det kan jo også gå helt fint.

Anonymous poster hash: e4674...c66
Skrevet

Herregud, denne tråden burde ikke eksistert..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du er rar du!

Å være muslim, er det ikke slikk som du tenker at de sprenges i lufta, hver eneste muslim.

Du må lære ungen din, at hun skal være snill mot andre, spiller ingen roller hvor dem kommer fra.

For det siste, siden muslimer ikke spiser svin, kan nevne at mange mange norsk folk, også ikke spiser/tåler svinekjøtt.

Lykke til!

Snuppa skal begynne i første klasse og gleder seg veldi :)

Men nå har vi fått klasselista å det er to muslimske navn på den?

Hjelp jeg kjenner jeg et bekymret. Hva hadde du gjort?

Anonymous poster hash: 6d01b...a56

Anonymous poster hash: 28262...5c9
Skrevet

Er enig med deg!

Vi bor i Norge, her er det mange andre kulturer og religioner.

• Liker 2
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Hahaha dette er nok en tulletråd. Hvis ikke, muslimer i klassen eller ikke, er det noe å bry seg om da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barn får lov til å oppføre seg slik fra første klasse som du beskriver,ja da er det noe feil med lærerne! Og kanskje skolen.

Det er lærere og skolen som har det fulle ansvar for elevene på skolen,og da må en da vel for søren ikke gå rundt og være unnvikende tullinger fordi en er redd for "overhode"i familier blant annet. Blir så utrolig oppgitt over den tafatte skolen vi ofte har i Norge. Men HELDIGVIS fins gode og flere unntak.

Skolen skal lære barn det meste de får nytte av i framtiden. Da er det håpløst å vike og unngå kulturelle utfordringer!

Og så er det mange muslimer som ikke er så tradisjonelle som du beskriver.

Trodde Ts trollet.

Da vil jeg gjerne ha fasiten på hva jeg kan gjøre. Som lærer har man ikke lov å avstraffe barn. Jeg liker ikke å få slengt JÆVLA HORE i ansiktet fra elever på barneskolen. Ungene havner hos rektor, vi ringer foreldrene (som sikkert syntes ungene er flinke), men det blir iallefall ikke bedre.

Jeg har vært rundt i veldig mange klasser og på flere skoler, så jeg vet at dette ikke er noe enkeltstående tilfelle. Jeg er også en tålmodig person, som alltid prøver å finne det beste i mennesker. MEN enkelte ganger føler jeg virkelig at vi kommer til kort. Jeg syntes synd på norske elever som gråter fordi disse elevene ødelegger og skaper frykt.

Anonymous poster hash: 80b19...720

• Liker 4
Gjest Blomsterert
Skrevet (endret)

Da vil jeg gjerne ha fasiten på hva jeg kan gjøre. Som lærer har man ikke lov å avstraffe barn. Jeg liker ikke å få slengt JÆVLA HORE i ansiktet fra elever på barneskolen. Ungene havner hos rektor, vi ringer foreldrene (som sikkert syntes ungene er flinke), men det blir iallefall ikke bedre.

Jeg har vært rundt i veldig mange klasser og på flere skoler, så jeg vet at dette ikke er noe enkeltstående tilfelle. Jeg er også en tålmodig person, som alltid prøver å finne det beste i mennesker. MEN enkelte ganger føler jeg virkelig at vi kommer til kort. Jeg syntes synd på norske elever som gråter fordi disse elevene ødelegger og skaper frykt.

Anonymous poster hash: 80b19...720

Akkurat. Den fasiten burde lærere ha etter endt utdanning!

Lørere må lære mer om psykologi og filosofi,så hadde nok lærere hatt et helt annet utganspunkt for å takle dette.

Det skulle vært fag på barneskolen med velutdannede lærere på feltene. Det ville løst mye! Er min overbevisning.

Ellers kan et enkelt virkemiddel spille teater ved skolene. Det er utrolig hvor mye barn vil forstå og erfare gjennom rollespill! Vi hadde et enkelt prosjekt på dette da jeg jobbet som lærer. Det var utrolig spennende og interessant. De tøffeste elevene mislikte seg sterkt i mobbe-rollen. Det går lys opp for barn på de enkleste måter!

MobbeOFFER-rollen!

Dagen for feilskriving.

Endret av Blomsterert
Skrevet

Jeg blir liksom alltid sittende å lure hvem i heeelv. er det som lager disse trådene..

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle ikke denne tråden eksistert ?

Er det fordi den tar opp en del saker det ikke er politisk korrekt å snakke om ?

Skal det som ikke er politisk korrekt bare feires under teppet ?

Skal vi gjøre som strutsen , stikke hodet i sanda og late som problemet ikke eksisterer ?

Eller bør vi på våre barns vegne ta tak i slike problemer ?

• Liker 6
Gjest Christina146
Skrevet

Herregud.. Håper ikke ungene dine arver dette synet, i alle fall!

Gjest Kokkosnøtta
Skrevet (endret)

a

Endret av Kokkosnøtta
  • Liker 13
Skrevet

Da jeg gikk i første var det kun en muslim i klassen og han var skikkelig brillenerd. Har inntrykket av at de først blir bråkmakere når de kommer i puberteten.

AnonymBruker
Skrevet

To muslimer bør ikke være noe problem. Blir det oppimot halvparten eller flere derimot, så vil det kunne ødelegge mye. To bør gå greit.

Anonymous poster hash: 5b16e...676
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordommer fordummer.

Hvor er det fordommer i denne tråden?

Anonymous poster hash: 5b16e...676

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg gjerne ha fasiten på hva jeg kan gjøre. Som lærer har man ikke lov å avstraffe barn. Jeg liker ikke å få slengt JÆVLA HORE i ansiktet fra elever på barneskolen. Ungene havner hos rektor, vi ringer foreldrene (som sikkert syntes ungene er flinke), men det blir iallefall ikke bedre. Jeg har vært rundt i veldig mange klasser og på flere skoler, så jeg vet at dette ikke er noe enkeltstående tilfelle. Jeg er også en tålmodig person, som alltid prøver å finne det beste i mennesker. MEN enkelte ganger føler jeg virkelig at vi kommer til kort. Jeg syntes synd på norske elever som gråter fordi disse elevene ødelegger og skaper frykt. Anonymous poster hash: 80b19...720

Vi har tydeligvis ikke vært lærere på samme skole.

Jeg har arbeidet på flere Oslo øst skoler med 50-60% minoritetsspråklige. Kan ikke huske noe problem med de muslimske barna overhodet, ihvertfall ikke slik du beskriver her og forrige innlegg.

Derimot var det en del norske problembarn som tok helt kaka- og et par fra øst Europa som lagde trøbbel. Men aldri muslimske.barn.

Anonymous poster hash: fe819...973

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...