AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Snuppa skal begynne i første klasse og gleder seg veldi Men nå har vi fått klasselista å det er to muslimske navn på den? Hjelp jeg kjenner jeg et bekymret. Hva hadde du gjort?Anonymous poster hash: 6d01b...a56 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Latt ungen begynne å være glad for at hun blir kjent med andre kulturer.. Anonymous poster hash: 7fea2...2de 11
Gjest crazycatlady Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Huffda, de er sikkert avkom av al Qaida-medlemmer begge to! Bare vent til de fyller syv og kan tegne eget medlemskap du, da er det nok bare et tidsspørsmål før de sprenger både seg selv og skolen i lufta! 22
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Jeg håper virkelig at du tuller. Finnes mye legitim islamkritikk (og religionskritikk generelt), men det får være grenser for idioti. Anonymous poster hash: af5b0...067 10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Hva du skal gjøre? Ingenting. Alle er seksåringer og det er det du skal forholde deg til. Og hvordan vet du at de er muslimer kun ut fra navnene?Anonymous poster hash: 0e2e4...138 6
Gjest Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Seriøst du er bekymret??? Er du uvitende eller? Snakke om å være dømmende allrede før man har møtt barna. De er jo pinadø barn på lik linje med alle andre uansett hvilken bakgrunn man har religiøst eller etnisitet. 1
Lirael Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Jeg gikk i klasse med to muslimer- en shia og en sunni. Og det gikk helt fint 4
Gjest Whitestripes Skrevet 28. juni 2014 #9 Skrevet 28. juni 2014 Dette må være tull. Min sønn gikk i en klasse med nesten 50% elever med flerkulturell bakgrunn, og det er ikke i Oslo. Fatter ikke hva du bekymrer deg for. Jeg hadde vært mer bekymret om jeg var foreldre til de to muslimske barna som skal begynne i den klassen. 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #10 Skrevet 28. juni 2014 Snuppa skal begynne i første klasse og gleder seg veldi Men nå har vi fått klasselista å det er to muslimske navn på den? Hjelp jeg kjenner jeg et bekymret. Hva hadde du gjort?Anonymous poster hash: 6d01b...a56 Jeg jobber som lærervikar og forstår TS sin bekymring. Er du heldig kan datteren din møte to hyggelige barn med integrerte foreldre, men i mange tilfeller er det barn som forstyrrer undervisningen mye. (Dette gjelder spesielt gutter). Muslimske gutter blir lært opp til å se ned på norske damer, de slenger dritt fra 1. klasse og ødelegger mange klassemiljøer. De vet godt at lærerene ikke tør si noe for da skriker de rasist. Det er også vanskelig å samarbeide med foreldrene. Som regel prater moren dårlig eller ikke noe norsk. Faren er familiens overhode og godtar ikke norske regler. I bursdager må man ta hensyn til hva man kan servere. (Det hadde vært helt ok hvis det gjalt allergi). På skolen kommer det ofte protester mot norske tradisjoner. (Nisser, juleforestillinger) Juleavslutninger må kalles vinteravslutning osv. Anonymous poster hash: 80b19...720 19
The Kitten Skrevet 28. juni 2014 #11 Skrevet 28. juni 2014 Jeg gikk i klasse med to muslimer- en shia og en sunni. Og det gikk helt fint Det gjorde jeg også. Gikk fint i min klasse også. Seriøst ts, du trenger ikke gjøre noenting.
Gjest Blomsterert Skrevet 28. juni 2014 #12 Skrevet 28. juni 2014 Jeg jobber som lærervikar og forstår TS sin bekymring. Er du heldig kan datteren din møte to hyggelige barn med integrerte foreldre, men i mange tilfeller er det barn som forstyrrer undervisningen mye. (Dette gjelder spesielt gutter). Muslimske gutter blir lært opp til å se ned på norske damer, de slenger dritt fra 1. klasse og ødelegger mange klassemiljøer. De vet godt at lærerene ikke tør si noe for da skriker de rasist. Det er også vanskelig å samarbeide med foreldrene. Som regel prater moren dårlig eller ikke noe norsk. Faren er familiens overhode og godtar ikke norske regler. I bursdager må man ta hensyn til hva man kan servere. (Det hadde vært helt ok hvis det gjalt allergi). På skolen kommer det ofte protester mot norske tradisjoner. (Nisser, juleforestillinger) Juleavslutninger må kalles vinteravslutning osv.Anonymous poster hash: 80b19...720 Hvis barn får lov til å oppføre seg slik fra første klasse som du beskriver,ja da er det noe feil med lærerne! Og kanskje skolen. Det er lærere og skolen som har det fulle ansvar for elevene på skolen,og da må en da vel for søren ikke gå rundt og være unnvikende tullinger fordi en er redd for "overhode"i familier blant annet. Blir så utrolig oppgitt over den tafatte skolen vi ofte har i Norge. Men HELDIGVIS fins gode og flere unntak. Skolen skal lære barn det meste de får nytte av i framtiden. Da er det håpløst å vike og unngå kulturelle utfordringer! Og så er det mange muslimer som ikke er så tradisjonelle som du beskriver. Trodde Ts trollet.
Gjest brutal_mann Skrevet 28. juni 2014 #13 Skrevet 28. juni 2014 Det kommer til å gå helt fint de første årene. Etter hvert kan du oppleve at en får høre at Norge er et drittland som renner over av horer. Videre at Norge burde innføre sharia-lover og at demokrati er noe svineri. Det var det som skjedde da mitt yngste barn kom opp på ungdomsskolen. Et par av elevene i klassen, og flere på trinnet, begynte med, og fortsatte, å spre slike ytringer. Ungdommer som var godt integrert og hadde masse helnorske venner på hele skolen. En kan bare spekulere, men mye tyder på press i fra hjemmet om å ta avstand fra det samfunnet som hadde tatt imot deres foreldre som flyktninger. Om jeg blir litt sint når jeg ser denne utakknemligheten? Definitivt! 9
Kråkefar Skrevet 28. juni 2014 #14 Skrevet 28. juni 2014 På enkelte skoler i Oslo blir barn mobbet fordi de spiser leverpostei eller annen mat som inneholder gris. Andre steder blir barn mobbet av muslimer fordi de går med shorts eller skjørt som gjør at man viser benene. Noe som er i strid med muslimenes moralsyn. For en stund siden demonstrerte muslimer i Oslo for retten til å kle seg som man vil. Men denne retten gjelder tydeligvis ikke norske barn. Det de egentlig mener er at alle skal kle seg som muslimene vil. For en stund siden fikk norske jenter på en skole med mange muslimer " tilbud" om kle seg med hijab fordi det virket støtende på de muslimske jentene at norske jenter gikk med flagrende hår. Det muslimske " moralpolitiet" i Oslo angriper både muslimer og ikke muslimer som ikke kler og oppfører seg slik moralpolitiet vil . 8
Gjest brutal_mann Skrevet 28. juni 2014 #15 Skrevet 28. juni 2014 Hvis barn får lov til å oppføre seg slik fra første klasse som du beskriver,ja da er det noe feil med lærerne! Og kanskje skolen. Det er lærere og skolen som har det fulle ansvar for elevene på skolen,og da må en da vel for søren ikke gå rundt og være unnvikende tullinger fordi en er redd for "overhode"i familier blant annet. Blir så utrolig oppgitt over den tafatte skolen vi ofte har i Norge. Men HELDIGVIS fins gode og flere unntak. Skolen skal lære barn det meste de får nytte av i framtiden. Da er det håpløst å vike og unngå kulturelle utfordringer! Og så er det mange muslimer som ikke er så tradisjonelle som du beskriver. Trodde Ts trollet. En har ikke lov å kritisere denne kulturen uten å bli stemplet som rasist. Kvinnekamp strekker seg ikke inn i innvandrermiljøene. 4
FrkHumle Skrevet 28. juni 2014 #16 Skrevet 28. juni 2014 Det jeg hadde gjort er å kjøpe inn pølser av kylling og kalkun til bursdager, istedet for bare svin. 3
Kråkefar Skrevet 28. juni 2014 #17 Skrevet 28. juni 2014 Det jeg hadde gjort er å kjøpe inn pølser av kylling og kalkun til bursdager, istedet for bare svin. Det er greit. Men det det handler om her er retten for norske barn til å spise leverpostei, kjøttpålegg eller ribbe uten å bli mobbet av muslimer . Eller nektet av skolen fordi det kan virke sårende på muslimer . 4
Gjest Blomsterert Skrevet 28. juni 2014 #18 Skrevet 28. juni 2014 En har ikke lov å kritisere denne kulturen uten å bli stemplet som rasist. Kvinnekamp strekker seg ikke inn i innvandrermiljøene. En lærer har ikke bare lov,men plikt til å stoppe trakkasering fra elever! Ikke gå duknakket fordi en er redd for å bli kalt rasist! Det er mitt poeng. Skolen utdanner,eller skal,utdanne neste generasjon.
Gjest Blomsterert Skrevet 28. juni 2014 #19 Skrevet 28. juni 2014 Det er greit. Men det det handler om her er retten for norske barn til å spise leverpostei, kjøttpålegg eller ribbe uten å bli mobbet av muslimer . Eller nektet av skolen fordi det kan virke sårende på muslimer . Nektet av skolen? Vær så snill og si at du vet om slike tilfeller. Og igjen : mobbing er skolens ansvar å stoppe.
Gjest Blomsterert Skrevet 28. juni 2014 #20 Skrevet 28. juni 2014 (endret) Denne tråden får meg igjen på å lure hvorfor psykologi og filosofi er vektlagt i grunnskolen. IKKE er vektlagt i grunnskolen skulle det selvfølgelig stå Endret 28. juni 2014 av Blomsterert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå