Gå til innhold

Oppfører seg som en taper, ja da er du faen men en taper.


nicks803

Anbefalte innlegg

Først å fremst må jeg beklage. Jeg må beklage at mine tidligere innlegg har bevitnet krass kritikk til trådstarter, mine meninger har vært annerledes og at jeg har brukt krasse ord.

En ting jeg har lært meg er at vi lever i et hardt samfunn. Valg som vi gjør, meninger vi har og syn på ulik ting blir diskutert og debattert.

Både offentlig og hvis man skriver et innlegg på nett.

Etter å ha lest mange av innleggene i kategorien "livet mitt er jævlig, alle andre er dritt" må jeg si at jeg blir sjokkert.

Jeg blir sjokkert over at folk klager på andre, jeg blir sjokkert over at unnskyldninger skal legges til grunn for valg og jeg blir sjokkert over personer som klikker helt i vinkel når TS ikke får støtte.

Men beklager! Slik er verden.

Problemet med mange folk er at det de gjør ofte er gjort på bakgrunn av at alle andre har feil. Enten det er en partner som tydeligvis gjør alt feil og som utløser en handling eller at det er venner, kollegaer og barn som er problemet.

En god venn av meg sa alltid at det å sette seg i en slik posisjon hvor du alltid ser alle andres feil, uten å sette fingeren på hva du som person kan endre gjør at det er du som er taperen.

Fleste parten av innleggene går mye på at TS er sur på andre, uten å gjøre noe med det selv. Forventer råd/vink men mest støtte. Oppleves det motstand så bryter helvete løs.

Mye av konfliktene som oppstår, både på stort og lite plan dannes ved at to mennesker er uenige eller har et annet syn. Mange av tilfellene er det den andre parten som er hovedproblemet.

Jeg mener og kommer fortsatt til å mene: Gjør du deg selv til en taper, ja så er du faen det.

Med dette mener jeg ikke nødvendigvis at personen som yttrer seg ikke har rett, men jeg er opptatt av viktigheten i å ta et skritt utenfor, prøve å se om det er momenter som en selv kan forandre før man skriker ut mot alle andre.

Innledningsvis så beklaget jeg til folk jeg har støtet, jeg velger derfor å trekke det tilbake. Da de personene som oftes selv er roten til konflikten.

Jeg synes synd på at det ikke finnes mer personlig innsikt eller velvilje til å forandre seg selv, men at det alltids skal tys til offentlig klaging på alle andre.

Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo TS her. Snakker du om deg selv, eller hva?

Jeg er ikke en taper, men her gir jeg tapt. :lillesky:



Anonymous poster hash: 54671...d1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo TS her. Snakker du om deg selv, eller hva?

Jeg er ikke en taper, men her gir jeg tapt. :lillesky:

Anonymous poster hash: 54671...d1f

hehehe. Hvor lenge har du hatt jobb på latter? For du må jo være stand-up komiker.

For å bare opplyse, så var dette innlegget ment generelt, i forumet "skråblikk og generalisering".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker om dette? At jeg ikke skjønner bæret av hva du prøver å skrive. Ikke bare på grunn av språket, men også fordi jeg ikke skjønner et kvidder av foranledningen eller hvem som er adressat. Det virker (kvasi-)filosofisk, men jeg skjønner null og niks.



Anonymous poster hash: 7e6f0...2b0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser her en som innser at hin har oppført seg som en drittsekk, og som prøver å rettferdiggjøre det ved å si at "du la selv opp til det ved å være en taper.".

Sympatisk :ironi:

Føler du deg bedre nå, når du har fått det ut?



Anonymous poster hash: c231e...b62
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil fram til her? At folk burde se begge sider av en sak, også sin egen feil? Jada, mange gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og nå er det tid for " Practice what you preach" - slutt å klag på hva de andre gjør og jobb med deg selv!

- Det er hva jeg tenker om det du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...