Gå til innhold

16 dager over ikm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og negativ test!

Jeg var bombesikker på at jeg skulle få mensen rundt ikm, hadde kramper, ømme bryster og var generelt uvell. Uken etter ikm hadde jeg tilfeldige "småstikk", lik kraftige menssmerter. Jeg har også hatt mye mer halsbrann enn vanlig og blitt kvalm når jeg ikke spiser ofte.

Nå vet jeg at sannsynligheten for at jeg er gravid med tre negative tester (0 ikm, 7ikm og 14ikm) er veeeelig lite sannsynlig. Men det har vel skjedd?

hvor lenge bør jeg se det ann før jeg ringer legen min?

Hilsen frustrert :sukk:

Anonymous poster hash: dd7c9...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og negativ test!

Jeg var bombesikker på at jeg skulle få mensen rundt ikm, hadde kramper, ømme bryster og var generelt uvell. Uken etter ikm hadde jeg tilfeldige "småstikk", lik kraftige menssmerter. Jeg har også hatt mye mer halsbrann enn vanlig og blitt kvalm når jeg ikke spiser ofte.

Nå vet jeg at sannsynligheten for at jeg er gravid med tre negative tester (0 ikm, 7ikm og 14ikm) er veeeelig lite sannsynlig. Men det har vel skjedd?

hvor lenge bør jeg se det ann før jeg ringer legen min?

Hilsen frustrert :sukk:

Anonymous poster hash: dd7c9...141

Har en veninne som ikke fikk positiv test før hun var 10 uker på vei, uten at jeg kan forklare hvordan det kan skje. Men er det lenge siden du sluttet på prevensjon? (hvis du brukte hormonprevensjon da). Eller kan det tenkes at du hadde el senere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut hormonspiralen min for litt over 6mnd siden. Har ikke gått på noe siden. Har hatt ubeskyttet samleie siden februar. Jeg har hatt en noe ustabil syklus, men den var begynt å komme seg nå. Lagt på 28 og 35 dager mellom hver mens de siste mnd. Har aldri gått så lenge som nå. Jeg er 99% sikker på at jeg hadde eggløsning 24 mai, hadde el slim, krampene og de typiske tegnene jeg får. Men har ikke tatt noen el-test, så kan ikke være sikker.

Jeg har en oppfølgingssamtale med gyn om to uker for å evaluere om syklusen er stabil nok nå, samt noen celleprøver.

Kanskje jeg vare bør holde ut til denne timen?

Hvis jeg er gravid, hvor langt på vei er jeg da? Hadde første dag i sist mens 12 mai.

TS

Anonymous poster hash: dd7c9...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng i å kontakte lege før det har gått noen måneder uten mens. Det er ikke veldig unormalt å "hoppe over" en syklus, som det kan se ut som har skjedd i ditt tilfelle. Det at du har symptomer på eggløsning betyr ikke at du faktisk har sluppet et egg.

Anonymous poster hash: 438ca...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det vits å gå til legen om mens forsvinner under prøving. Skal man kaste bort flere måneder når legen kan hjelpe å sette syklus i gang? En ting er å ikke ringe når du er to uker over tiden, en annen er å vente til det har gått 2-3 mnd, helt unødvendig å leve i uviss så lenge når noe faktisk kan være gale.



Anonymous poster hash: dd7c9...141
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det vits å gå til legen om mens forsvinner under prøving. Skal man kaste bort flere måneder når legen kan hjelpe å sette syklus i gang? En ting er å ikke ringe når du er to uker over tiden, en annen er å vente til det har gått 2-3 mnd, helt unødvendig å leve i uviss så lenge når noe faktisk kan være gale.

Anonymous poster hash: dd7c9...141

Beklager. Siden du skrev en tråd her med spørsmål, så fikk jeg et feilaktig inntrykk av at du var interessert i meninger og svar.

Anonymous poster hash: 438ca...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det vits å gå til legen om mens forsvinner under prøving. Skal man kaste bort flere måneder når legen kan hjelpe å sette syklus i gang? En ting er å ikke ringe når du er to uker over tiden, en annen er å vente til det har gått 2-3 mnd, helt unødvendig å leve i uviss så lenge når noe faktisk kan være gale.

Anonymous poster hash: dd7c9...141

Legen Gjør faktisk ikke noe før det har gått en tid uten mens. Jeg gikk til legen etter nesten 3 måneder uten mens, men de ville fortsatt ikke gjøre noe mer enn å ta en vanlig graviditets test. Og som personen over mrg skriver kan det skje at du hopper rett i neste syklus. Jeg har også hatt stabile sykluser en stund men hoppet over mens og fikk eggløsning istede den mnd her. Trodde jeg hadde hatt eggløsning tidligere, men mest sansynelig klarte ikke kroppen å slippe egget og prøver derfor på nytt nå. Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Hatt mensenkramper og stikkinger i en uke nå uten noe mensen tilstede. Er nå to dager over tiden om man regner en vanlig syklus på 28 dager. Tok en tidlig test 11 dager etter forventet eggløsning, viste blankt negativ. I tillegg har jeg hatt korte sykluser de siste mnd, mellom 21-25 dager, så mensen burde vært her nåå.

Men jeg orker ikke enda en negativ graviditetstest, så får se det an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Hatt mensenkramper og stikkinger i en uke nå uten noe mensen tilstede. Er nå to dager over tiden om man regner en vanlig syklus på 28 dager. Tok en tidlig test 11 dager etter forventet eggløsning, viste blankt negativ. I tillegg har jeg hatt korte sykluser de siste mnd, mellom 21-25 dager, så mensen burde vært her nåå.

Men jeg orker ikke enda en negativ graviditetstest, så får se det an..

Er ikke du bare 16-17 år? Hvorfor i alle dager stresse så med å bli gravid, og ha så hastverk?

Anonymous poster hash: d7362...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du bare 16-17 år? Hvorfor i alle dager stresse så med å bli gravid, og ha så hastverk?

Anonymous poster hash: d7362...974

Jeg er 19 1/2. Har ikke hastverk, men når du forrige graviditet går igjennom en dødfødsel halvveis i svangerskapet, så vil man ikke vente et århundre med å bli gravid igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...