Gå til innhold

skifte lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi var til utredning på sykehus og ble møtt av en utrivelig og uengasjert lege som gjorde meg veldig deppa. kommer vi til å fa denne legen fast framover, eller kan jeg ringe sykehuset å høre om vi kan få en annen lege som er litt bedre match ? Eller bør jeg være takknemlig..



Anonymous poster hash: b1e57...72e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man har ikke fast lege ved offentlig utredning i Norge. Man møter nye personer hele tiden, avhengig av hvem som er på vakt.

De fleste er hyggelige. Men de fleste har også dårlig tid, og sitter med denne typen arbeidsoppgaver dag inn og ut. Jeg trur mange som utredes og er i gang med prøverør dels trenger en psykolog, dels trenger en de kan stille hundre spørsmål til, og dels trenger en lege. Så man blir derfor lei seg når man møter en som ikke engasjerer seg. Men utrivelige eller uhøftlige skal de jo ikke være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Athene skriver.

Da vi holdt på med prøverørsirkuset i det offentlige møtte vi mange leger, embryologer og sykepleiere. Var ikke alle som var like sympatiske ;) men alle kan ha en dårlig dag, og det er utrolig hvordan man selv kan være med på å snu en samtale til det mer positive. Få folk til å jobbe med deg istenfor for å jobbe mot deg. Og så skader det ikke å prøve å bli litt mer tykkhudet (min erfaring - det gjorde hele prosessen lettere).

Håper du ikke bruker for mye energi på å tenke på en lege som ikke hadde dagen. Bortkasta tid! Lykke til videre i utredningen :)

Anonymous poster hash: fc544...df3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han gikk inn i min journal og syntes jeg hadde vært mye til psykolog. Kanskje dette gjør meg gal ??? vi blir ikke diskvalifisert pga dette vel ? :( :(



Anonymous poster hash: b1e57...72e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han gikk inn i min journal og syntes jeg hadde vært mye til psykolog. Kanskje dette gjør meg gal ??? vi blir ikke diskvalifisert pga dette vel ? :( :(

Anonymous poster hash: b1e57...72e

Når man søker prøverør er legen pålagt å vurdere om dere er egnet til å bli foreldre. Kravene er strenge. Jeg forstår du opplevde det som ubehagelig, men legen er i sin fulle rett til å drøfte dette med dere. Det kan ha noe å si for om dere blir innvilget videre behandling eller ikke. Men dette bør skje gjennom dialog slik at legen forstår de bakenforliggende forhold, og om det vil ha noe å si for deres evne til å være foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...