Gå til innhold

Tannlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært hos tannlegen i dag!

Etter at jeg ble ferdig, måtte jeg spørre tannlegen om var det sant,

Hvis man ønsker å være tannlege, så må man studere, medisin 2 år(eller var det 3 år, kan ikke huske helt)

Men, det er totalt 8 år, for å være ferdig med utdanningen, helle utdanningen . Det kan også være, at hun sa, det er 5 år totalt, med utdanning.

For meg, så høres det kjempe vanskelig utdanning. For meg høres, medisin linjen, ganske vanskelig.

Er det noen, som tar tannlege utdannelse? Er det vanskelig, utdannelse for deg?

// Beklager, det kan hende, at det er noen skrivefeil. Er på jobb, og 5 minutter av pausen, måtte skynde meg.//



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bare 5 år ja!

"En tannlege ansatt i staten tjener mellom 465 300 til 1.018.600 kroner i året. (Kilde: Statens hovedtariffavtale 2012-2014). Privatpraktiserende tannleger tjener som regel mer enn tannleger som jobber i det offentlige."(Kopiert fra utdanning.no

Men, er det mulig at det er mellom 465 300 til 1,016 600 kroner i året? Er det så fryktelig mye? Trodde, at det kunne ligge, til 500.000-600.000 kroner i året.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/tannlege

Dvs 5-årig masterutdannelse



Anonymous poster hash: 44d76...c50



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går ikke medisin for å bli tannlege. Man går odontologi. For øvrig er 1. året på odontologi og medisin likt.



Anonymous poster hash: c30b4...244
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen som sa til meg, eller så sa hun odontologi.

Man går ikke medisin for å bli tannlege. Man går odontologi. For øvrig er 1. året på odontologi og medisin likt.



Anonymous poster hash: c30b4...244



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare 5 år ja!

"En tannlege ansatt i staten tjener mellom 465 300 til 1.018.600 kroner i året. (Kilde: Statens hovedtariffavtale 2012-2014). Privatpraktiserende tannleger tjener som regel mer enn tannleger som jobber i det offentlige."(Kopiert fra utdanning.no

Men, er det mulig at det er mellom 465 300 til 1,016 600 kroner i året? Er det så fryktelig mye? Trodde, at det kunne ligge, til 500.000-600.000 kroner i året.

Anonymous poster hash: a811c...f0a

Ingen tjener under 500000 offentlig nå. Startlønnen varierer litt, men ligger som regel litt over dette. Jeg er meget fornøyd med denne lønnen, med tanke på at arb.tiden er 8-3/halv4, aldri helg, aldri kvelder. Det er ikke en jobb jeg behøver å tenke på etter arbeidsdagens slutt.

Det er nesten 2år felles med medisin først, tilsammen 5år. Jeg syns det var er ganske tøft studie, men å jobbe som tannlege er en drøm:)

Anonymous poster hash: 7797b...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er dårlig gjort, at det er så stort årslønn. Hva med, andre bransjer hvor det er under 400.000 i årslønn.

Vet du kanskje, hva er gjennomsnittskarakter, for å komme inn på alle plassene, for å studere?

- Er det tungt studie tid, når det gjelder alle oppgavene osv osv, som alle får?

- Må man jobbe, hardt hver dag, for å klare det?

Du kan svare, på disse to punktene, hvis du studerer, for å bli tannlege..

Ingen tjener under 500000 offentlig nå. Startlønnen varierer litt, men ligger som regel litt over dette. Jeg er meget fornøyd med denne lønnen, med tanke på at arb.tiden er 8-3/halv4, aldri helg, aldri kvelder. Det er ikke en jobb jeg behøver å tenke på etter arbeidsdagens slutt.
Det er nesten 2år felles med medisin først, tilsammen 5år. Jeg syns det var er ganske tøft studie, men å jobbe som tannlege er en drøm:)

Anonymous poster hash: 7797b...dfd



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fra et annet land enn Norge?



Anonymous poster hash: 74a43...d77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Norsk, hvorfor spør du?

Er du fra et annet land enn Norge?



Anonymous poster hash: 74a43...d77



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er dårlig gjort, at det er så stort årslønn. Hva med, andre bransjer hvor det er under 400.000 i årslønn.

Vet du kanskje, hva er gjennomsnittskarakter, for å komme inn på alle plassene, for å studere?

- Er det tungt studie tid, når det gjelder alle oppgavene osv osv, som alle får?

- Må man jobbe, hardt hver dag, for å klare det?

Du kan svare, på disse to punktene, hvis du studerer, for å bli tannlege..

Anonymous poster hash: a811c...f0a

Dårlig gjort? Av hvem? Sånn er det nå en gang, alle har ikke samme lønna her til lands. Må jo ha noe å lokke med etter et tøft studium;) Er ikke det at det er så vanskelig, men er på en måte full jobb med pasienter på fakultetet ved siden av all lesingen og forelesningene. Og derfor ganske tungt å gjennomføre for mange.

Hadde en studiedag i uka for bare lesing.

Ang opptakskrav regner jeg med du er oppegående nok til å ta en titt på samordna opptak sine sider og sjekke ut selv. Er noen år siden jeg var ferdig, og det varierer jo alltid litt.

Anonymous poster hash: 7797b...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tjener under 500000 offentlig nå. Startlønnen varierer litt, men ligger som regel litt over dette. Jeg er meget fornøyd med denne lønnen, med tanke på at arb.tiden er 8-3/halv4, aldri helg, aldri kvelder. Det er ikke en jobb jeg behøver å tenke på etter arbeidsdagens slutt.

Det er nesten 2år felles med medisin først, tilsammen 5år. Jeg syns det var er ganske tøft studie, men å jobbe som tannlege er en drøm:)

Anonymous poster hash: 7797b...dfd

Åjoda. Har sett startlønn på ca 485 000 i flere annonser i år, som offentlig tannlege i noen fylkeskommuner. Det fleste gir nok litt over 500 000 kroner i begynnerlønn, men det finnes altså de som gir mindre også.

Anonymous poster hash: 8f1aa...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Tenkte, at du kunne hjelpe meg, i full fart =)

Joda, ingen problem for meg å google!

Dårlig gjort? Av hvem? Sånn er det nå en gang, alle har ikke samme lønna her til lands. Må jo ha noe å lokke med etter et tøft studium;) Er ikke det at det er så vanskelig, men er på en måte full jobb med pasienter på fakultetet ved siden av all lesingen og forelesningene. Og derfor ganske tungt å gjennomføre for mange.
Hadde en studiedag i uka for bare lesing.
Ang opptakskrav regner jeg med du er oppegående nok til å ta en titt på samordna opptak sine sider og sjekke ut selv. Er noen år siden jeg var ferdig, og det varierer jo alltid litt.

Anonymous poster hash: 7797b...dfd



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 27 Jun 2014 - 21:35, said:

Jeg er Norsk, hvorfor spør du?

Anonymous poster hash: a811c...f0a

Kanskje fordi at du bruker så åndssvakt mange kommaer...

Anonymous poster hash: 8d294...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er dårlig gjort, at det er så stort årslønn. Hva med, andre bransjer hvor det er under 400.000 i årslønn.

Vet du kanskje, hva er gjennomsnittskarakter, for å komme inn på alle plassene, for å studere?

- Er det tungt studie tid, når det gjelder alle oppgavene osv osv, som alle får?

- Må man jobbe, hardt hver dag, for å klare det?

Du kan svare, på disse to punktene, hvis du studerer, for å bli tannlege..

Anonymous poster hash: a811c...f0a

Dårlig gjort? Hvorfor er det dårlig gjort?

Jeg mener ikke å være slem, men du er forferdelig dårlig til å skrive grammatisk korrekt. Innleggene dine er veldig uforståelige.

Anonymous poster hash: c30b4...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda. Har sett startlønn på ca 485 000 i flere annonser i år, som offentlig tannlege i noen fylkeskommuner. Det fleste gir nok litt over 500 000 kroner i begynnerlønn, men det finnes altså de som gir mindre også.

Anonymous poster hash: 8f1aa...f3c

Oj, kan jeg spørre hvilke fylker det gjelder? Jeg jobbet i det son jeg trodde var fylket med dårligst lønninger (det sa ryktene hvertfall), og de bikket 500000 i begynnerlønn for en stund siden.. Men da er det altså noen som henger litt igjen.

Anonymous poster hash: 7797b...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke, hva andre mener! Skriver ikke grammatisk dårlig/feil! For det første, du burde lese gjennom hva jeg har skrivet, "// Beklager, det kan hende, at det er noen skrivefeil. Er på jobb, og 5 minutter av pausen, måtte skynde meg.//"

"dine er veldig uforståelige"

Tror at, du burde lese gjennom en gang til, t.o.m kopierte jeg til mine andre venner, for å spørre om det var "uforståelige", dem sa overhode ikke.

Dere som er negative helle tiden, for bare være det.

Dårlig gjort? Hvorfor er det dårlig gjort?

Jeg mener ikke å være slem, men du er forferdelig dårlig til å skrive grammatisk korrekt. Innleggene dine er veldig uforståelige.



Anonymous poster hash: c30b4...244



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er, på den måten jeg skriver!

kopiert fra annen webside:

"Hvis man leser igjennom en setning, og hører hvor man vil ha en "pause", så skal det være komma der.

Den regelen funker alltid for meg, ihvertfall"

Kanskje fordi at du bruker så åndssvakt mange kommaer...



Anonymous poster hash: 8d294...0db



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver dårligere enn min 10 år gamle bror



Anonymous poster hash: acffc...00f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du? Hvem er det som skal høre etter deg?

Du skriver dårligere enn min 10 år gamle bror



Anonymous poster hash: acffc...00f



Anonymous poster hash: a811c...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du? Hvem er det som skal høre etter deg?

Anonymous poster hash: a811c...f0a

Må bare le jeg altså. Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: acffc...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...