Testosteron Skrevet 2. juli 2014 #61 Skrevet 2. juli 2014 Hva er greia med det blodet? Sikkert en homofob som angrep dem
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #62 Skrevet 2. juli 2014 Synes arrangementet i Oslo i en uke nå var helt fint. Jeg gikk forbi et par ganger, og det var fredelig, det var glade folk og det var forsåvidt bare hyggelig. Fint at de slipper å skjule sin legning, og jeg har ikke hørt om så mange andre negative reaksjoner enn disse islamistgjøkene til Facebook-gruppe. Paraden blir litt for mye for meg. Med det mener jeg overhodet ikke at den er støtende, den er bare over the top og masete fo rmin del. Helt, helt i orden at man holder den, jeg synes bare ikke det er hverken underholdende eller artig, så da gidder jeg ikke se den. Det samme synes jeg forøvrig om både matprogrammer og sprangridning. Så jeg ser ikke på det heller. Anonymous poster hash: 428b4...337 1
Hjarte Skrevet 2. juli 2014 #63 Skrevet 2. juli 2014 Hva var poenget ditt med alle disse bildene Tarsan97? Mulig jeg er blitt blind, men jeg så ikke noe der som var støtende. 5
Gjest BettyBoop Skrevet 2. juli 2014 #64 Skrevet 2. juli 2014 Hva var poenget ditt med alle disse bildene Tarsan97? Mulig jeg er blitt blind, men jeg så ikke noe der som var støtende.Ikke jeg heller
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #65 Skrevet 3. juli 2014 Har noen homofile venner som har hatt det kjempegøy der i år på gaypride. De var med i fjor også. Jeg selv er heterofil har ikke vært med på gaypriden, men jeg var med på kvinnekvelden i fjor... kjedelig for meg fordi det bare var damer der Haha. Men moro for de lesbiske venninnene mine da Ser ingenting galt i det... homofile er fortsatt ikke så "whatever" så da måes det til litt gayparty i gatene og lignende for at folk skal få opp øynene litt og skjønne at homofili ikke er en skam osv. Anonymous poster hash: 8d529...384
Gjest Badabing Skrevet 4. juli 2014 #66 Skrevet 4. juli 2014 Nå var det ekstra stort i år siden årets EuroPride var lagt til Oslo. Synes det er så flott at det gjøres til en festival der det kommer mennesker fra andre land som kan få en uke å være åpent homofile, når de ikke nødvendigvis kan være dette hjemme. Dagen er heller ikke bare for homofile, den er også for transseksuelle, eller "skruller" som noen kaller dem. Håper Pride vil bli møtt med stadig mer toleranse, og at det blir normalt og greit med homofil seksualitet også. Synes også Mann42 har et godt poeng. Er det homofil kjærlighet i en film, er dette et av fokusområdene i manuset. Som i Brokeback Mountain. Eller at det gjøres mye ut av at noen er homofile. Når vil homofili bare være tilstede uten fokus? Hvis vennegjengen min samles, er et lesbisk par og en homofil mann en naturlig del av dette uten at det fokuseres på det på noe vis. De fleste har jo også åpent homofile venner etter hvert, det er lettere å stå frem nå enn det bare var for ti år siden. Og likevel kjenner jeg en homofil mann som er gift med en kvinne og har barn med henne. Det finnes fortsatt mange som lever i skjul på grunn av fordommer og redsel for å være unormale.
Berentsens Skrevet 4. juli 2014 #67 Skrevet 4. juli 2014 Hva var poenget ditt med alle disse bildene Tarsan97? Mulig jeg er blitt blind, men jeg så ikke noe der som var støtende. Det lurer jeg også på.
Gjest Coolaid Skrevet 6. juli 2014 #68 Skrevet 6. juli 2014 AnonymBruker, on 27 Jun 2014 - 15:35, said: Hva syns dere om hele gay pride-opplegget? Jeg personlig syns det kan bli litt mye når det lages store tog hvor man skal vise seg frem så mye som mulig. Men jeg har virkelig ikke noe imot homofile. Jeg respekterer alle legninger. Lillebror har kommet ut av skapet, men er ikke helt der at aaaalle skal vite om det enda. Syns det er rart man skal skrike ut at man er homo, selv om man er stolt av det. Jeg er selvfølgelig helt imot han tosken som har gruppe på face hvor man mener at homofili er sykdom. Hvor står DU?Anonymous poster hash: f035f...631 Gay pride handler blant annet om å markere og sette fokus på dem som ikke kan fritt leve ut sin legning uten å bli diskriminert eller enda verre. Når det gjelder opptoget så syns jeg det er fint at folk kan vise seg frem akkurat slik som de har lyst til. Det er alt fra helt vanlige folk til, til de mer dristige for å si det sånn. Vi legger kanskje merke til de som skiller seg ut. Legg også merke til alle de vanlige folka. Hadde jeg blitt invitert med av en god venn ville jeg noe stilt opp selv om jeg ikke er homofil. Selve arrangementet syns jeg er flott, fargerikt og ikke minst er det en viktig sak.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #69 Skrevet 6. juli 2014 Bor på et bittelite sted, langt uti ingenting. Her det så godt som null homofile, fordi alle sammen flytter ut og vekk. Så sitter jeg igjen, som et lite homofilt skrømt på ei berghylle. Jeg er ikke fan av gay pride paraden, syns som flere her også at det blir for karneval. Det viser ikke virkeligheten. Og uheldigvis er det karnevaldelen media plukker opp og viser frem. Og når da Severin Suveren, i bygda uti ingenting, leser avisen, så er det jo lett for ham å bli litt skeptisk til homofile, for det er en av de få homofile innslag man får her ute i ingenmannsland. Så jeg hadde heller sett at det var mere fokus på hverdagslighet, istedenfor å tøye strikken så langt at det blir absurd. Anonymous poster hash: 64e61...6ab
Cata Skrevet 6. juli 2014 #70 Skrevet 6. juli 2014 Siden jeg bor langt vekk fra hele Gay Pride så har jeg i grunnen ikke noen sterke meninger om det, men i den grad jeg "gidder" mene noe så synes jeg det virker som mye oppstyr for noe som burde være en ikke-sak. Homofile er da helt vanlige mennesker og jeg synes det blir litt i meste laget at man absolutt skal gå i tog og markere sin seksuelle legning. Jeg er nemlig så gammeldags at jeg synes seksuell legning er en privatsak og ikke noe man nødvendigvis må "flashe" offentlig uansett hvilken legning man har. Menmen, dem om det. Det plager meg ikke nevneverdig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå