Jolene Skrevet 30. juni 2014 #41 Skrevet 30. juni 2014 Det er dritbra. Hele vesten viser et tydelig politisk verdivalg. Vi bør være stolte av dette. Det er kjennetegnet på et fungerende og moralsk samfunn. Signerer! 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #42 Skrevet 30. juni 2014 Selv er jeg bifil, men jeg er ikke sånn stor "fan" av gay pride. Synes ikke vi kan slutte med paraden da det har blitt en slags tradisjon. Problemet mitt med gay pride er at jeg selv ikke liker mennesker generelt som er HELT HER OPPE. Som må få fram at de er sånn og sånn. Jeg takler ikke homofile som absolutt må få fram hvor homofile/lesbiske de er, fordi de er såå stolte. Jeg er opptatt av likestilling og at man skal ha helt like rettigheter, selvfølgelig, men de prøver å få fram at man er som alle andre selv om man er gay, men man skal gjøre så jævlig mye ut av det som blir irriterende. Just act normal, and do whatever you normally would do, hetero eller homofil. Anonymous poster hash: 19a3c...513 4
Mann 42 Skrevet 30. juni 2014 #43 Skrevet 30. juni 2014 hva med straight-pride? Anonymous poster hash: 14dbd...ee4 Det er vel det som foregår de andre 364 dagene i året. 2
nicks803 Skrevet 30. juni 2014 #44 Skrevet 30. juni 2014 Min holdning er vel at en legning ikke er noe å være stolt av, eller flau over. Men de må selvsagt få marsjere i gatene alt de vil. Faren er kanskje at mye av det som vises i toget er så "far out" at det faktisk skremmer enkelte fra å komme ut av skapet. Jeg ble forresten truet (av en hetero kvinne) til å melde meg inn i facebookgruppen, ellers blir jeg slettet som venn. Det er litt spesielt. Jeg meldte meg ikke inn, og er heller ikke slettet. Det tror jeg ikke alle de andre blir heller. Når det gjelder homofile prester, homofilt ekteskap etc er det en selvfølge for meg at det enkelte trossamfunn bestemmer det selv. Anonymous poster hash: 946a5...2c1 Jævlig kul veninne du har på facebook som truer deg slik at du skal melde deg inn i gruppa. Synes du burde slette henne som venn jeg. Enig med deg helt der. Ikke noe imot homser jeg heller. Men det blir litt mye når en sexuel legning skal feires i ett tog..? Så blir det normalt og greit da att homser går i tog og kliner og leker med dildoene sine for å gjøre ett poeng mens pappa og mamma står og ser på med de to barna sine....Spørsmålet er om vi skal la slikt skje med liksom allt. Eller om vi skal beskytte verdiene og moralen vår mer bevisst ? Er du 97 år? Eller er du født i 1997?=) Edit: leste teksten som jeg har uthevet en gang til å kom frem til at du var født i 1997. Til info så er det like jævlig å se to heterofile som spiser hverandre opp som det er å se homofile gjøre det samme. Det handler da om at klining er en ting, men det er en hårfin grense. Når du drar inn "leke med dildoene sine". Må jeg virkelig le! hahahahhaha Du nevner verdiene og moralen som et argument? Du mener kanskje at vi skal kutte 8 mars (kvinnedagen) eller 4 februar (kreftdagen) også? Du sier at du ikke har "noe i mot homofile", men så motsier du deg så kraftig at det er til å spy av. Forbanna møkka fyr.
Infinite Skrevet 30. juni 2014 #45 Skrevet 30. juni 2014 En del av deltagerne på Gay pride skyter seg selv i foten med å stæsje seg opp. Tror heller det vil gi motsatt effekt mot skepsis og fordommer ved å kle seg slik noen av de gjør. Er det nå jeg bør legge til jeg har ingenting imot homofile i frykt for å få drittslenging eller? Jeg er litt enig her. Det er absolutt behov for en slik parade, men det kan fort virke litt flåsete, noe som kan virke mot sin hensikt. Dessuten sitter jeg med inntrykk av at veldig mange homofile selv syns det blir litt too much, og at mange av de faktisk derfor velger å ikke gå.
Gjest Marsvinet Skrevet 30. juni 2014 #46 Skrevet 30. juni 2014 Jeg synes at det er merkelig av enkelte å promotere at homofili er normalt, ved f.eks å kle seg opp i drag og leie hverandre i halsbånd bortover gata. Markeringen i tilknytning til homo-dagen ville gjort mer inntrykk på meg hvis det bare var et digert tog der tilsynelatende vanlige arbeidsfolk gikk sammen og viste homofilien sin på en normal måte. De fleste homofile er ikke "skrullehomser" eller "traktorlesber" men det er jo disse som stjeler hele "Gay-pride"-showet. De som har fordommer mot homofile blir nok ikke noe mer tolerante av all utageringen på homo-dagen. Heller tvert i mot...
Apocalypse Skrevet 30. juni 2014 #47 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Jeg synes det er et kjempebra og viktig arrangement! Er veldig mange "vanlige" folk der også, noe man hadde skjønt hvis man faktisk hadde giddet å se på paraden og ikke bare bildene som publiseres på forsiden av VG.no... Dessuten synes jeg det må være lov til å vise seg fram og gjøre litt ut av seg på noe som arrangeres én gang i året. Synes det er trist at så mange mener at vi ikke trenger et slikt arrangement, fordi homofile er likestilte... Det er utrolig mange fordommer mot homofile og transpersoner ute og går i samfunnet, også i Norge. Dessuten finnes det steder i verden hvor det er helt akseptert å banke opp homofile og transpersoner, og hvor de kan straffes med døden. Jeg tenker at gay pride også er viktig for å vise solidaritet og støtte til LGBTQ-personer i disse landene, og samtidig sende et signal om at de bør og skal aksepteres. Endret 30. juni 2014 av Apocalypse 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #48 Skrevet 1. juli 2014 Det er vel det som foregår de andre 364 dagene i året. Hvor? Jeg har ikke sett flaggene og bannerene og togene og nyhetssakene og folkene som roper at de er hetro og stolt. hvor foregår dette?Anonymous poster hash: a81ec...ac6 1
Mann 42 Skrevet 1. juli 2014 #49 Skrevet 1. juli 2014 Hvor? Jeg har ikke sett flaggene og bannerene og togene og nyhetssakene og folkene som roper at de er hetro og stolt. hvor foregår dette?Anonymous poster hash: a81ec...ac6 Har du sett alle reklamene der heterosex selger varer? Alle filmene og poplåtene som i det alt vesentlige handler om heterokjærlighet og tiltrekning? Hvis man ser en homo i en film, så er det stort sett en stakkar som har problemer fordi han er unormal. Buhu. Cry me a river for den stakkars avvikeren. Cameron Diaz har aldri slike problemer. 1
SmallTalk Skrevet 1. juli 2014 #50 Skrevet 1. juli 2014 (endret) En del av deltagerne på Gay pride skyter seg selv i foten med å stæsje seg opp. Tror heller det vil gi motsatt effekt mot skepsis og fordommer ved å kle seg slik noen av de gjør. Er det nå jeg bør legge til jeg har ingenting imot homofile i frykt for å få drittslenging eller? Enig i dette. All den tid det fortsatt finnes fordommer mot homofile, så er Gay Pride viktig for å være med på å sette fokus på homofile og deres rettigheter, men jeg er litt usikker på om det å f.eks se ut som en trans-seksuell stripper er veien å gå dersom man vil være med på å bli kvitt fordommene mot homofile... Jeg har ingen ting imot homofile, og jeg skjønner godt at homofile fra en del andre land syntes det var fantastisk flott å kunne være stolt over legningen sin offentlig uten å bli spottet, arrestert eller drept for den. Endret 1. juli 2014 av SmallTalk
Tarsan97 Skrevet 1. juli 2014 #51 Skrevet 1. juli 2014 Jævlig kul veninne du har på facebook som truer deg slik at du skal melde deg inn i gruppa. Synes du burde slette henne som venn jeg. Er du 97 år? Eller er du født i 1997?=) Edit: leste teksten som jeg har uthevet en gang til å kom frem til at du var født i 1997. Til info så er det like jævlig å se to heterofile som spiser hverandre opp som det er å se homofile gjøre det samme. Det handler da om at klining er en ting, men det er en hårfin grense. Når du drar inn "leke med dildoene sine". Må jeg virkelig le! hahahahhaha Du nevner verdiene og moralen som et argument? Du mener kanskje at vi skal kutte 8 mars (kvinnedagen) eller 4 februar (kreftdagen) også? Du sier at du ikke har "noe i mot homofile", men så motsier du deg så kraftig at det er til å spy av. Forbanna møkka fyr. Du er anonym, du er ikke logisk, du er feig. Spiller ingen rolle når jeg er født. Det som er betenkelig er att en skal gå i tog for å markere sin sexuelle legning. Føler en behov for det er ikke offentlige veier betalt av meg og andre skattebetalere stedet og gjøre det. Det er og betenkelig att hvem som helst, og barn er eksponert for det. Det som gjør det er ett problem er stilen. De leker faktisk med dildoer, det har jeg sett. Jeg motsier meg ikke når jeg sier jeg ikke har noe imot homofile. Det er markeringsformen med parader og tog vi snakker om kun, og det er det jeg syns er på tryne. Forsto du det bedre nå ? Det er to ting samtidig, jeg vet. Homoer på en side og det de gjør, (nr.2) og holde rede på. Ikke det samme. 1
Chloe- Skrevet 1. juli 2014 #52 Skrevet 1. juli 2014 Jeg synes at det er merkelig av enkelte å promotere at homofili er normalt, ved f.eks å kle seg opp i drag og leie hverandre i halsbånd bortover gata. Markeringen i tilknytning til homo-dagen ville gjort mer inntrykk på meg hvis det bare var et digert tog der tilsynelatende vanlige arbeidsfolk gikk sammen og viste homofilien sin på en normal måte. De fleste homofile er ikke "skrullehomser" eller "traktorlesber" men det er jo disse som stjeler hele "Gay-pride"-showet. De som har fordommer mot homofile blir nok ikke noe mer tolerante av all utageringen på homo-dagen. Heller tvert i mot... Jeg syns det er flott med "skrullehomsene" også jeg! Skrullete, sminket, i drag, høylytt og feminin, er DET din personlighet så skal du sannelig få vise den frem, spesielt denne ene dagen i året! 2
Chloe- Skrevet 1. juli 2014 #53 Skrevet 1. juli 2014 Du er anonym, du er ikke logisk, du er feig. Spiller ingen rolle når jeg er født. Det som er betenkelig er att en skal gå i tog for å markere sin sexuelle legning. Føler en behov for det er ikke offentlige veier betalt av meg og andre skattebetalere stedet og gjøre det. Det er og betenkelig att hvem som helst, og barn er eksponert for det. Det som gjør det er ett problem er stilen. De leker faktisk med dildoer, det har jeg sett. Jeg motsier meg ikke når jeg sier jeg ikke har noe imot homofile. Det er markeringsformen med parader og tog vi snakker om kun, og det er det jeg syns er på tryne. Forsto du det bedre nå ? Det er to ting samtidig, jeg vet. Homoer på en side og det de gjør, (nr.2) og holde rede på. Ikke det samme. Enig i at sexleketøy ikke egner seg i en parade, men skal vi virkelig legge ned hele paraden på grunn av et par "bad apples"? Se litt lenger enn nesa di rekker.. 1
Mynona Skrevet 1. juli 2014 #54 Skrevet 1. juli 2014 Jeg syns det er flott med "skrullehomsene" også jeg! Skrullete, sminket, i drag, høylytt og feminin, er DET din personlighet så skal du sannelig få vise den frem, spesielt denne ene dagen i året! helt enig. Hvorfor skal de som faktisk er "skrullehomser" gjemmes bort? Det er jo like mye deres dag å feire seg selv på. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå