AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #21 Skrevet 27. juni 2014 Hmmm...Vet ikke om jeg skal le eller grine.Har du egentlig sett hele paraden. Det går folk under mange forskjellige paroler. Kan blandt annet nevne: Åpen kirkegruppe, homofile og barn og for å ikke glemme skeiv verden.Som er noen av de modigste og tøffeste menneskene som finnes spør du meg.De riskierer veldig mye med å vise seg som åpen homofil når du klar og tydlig kan se at de ikke er etnisk norske.Og bare den parolen i seg selv forteller hvor vikig skeive dager egentlig er! Hmm..Det visste jeg ikke. Kanskje mediene bør være flinkere til å ha fokus på dette da? Det man ser på tv og i aviser er jo stort sett disse skrullene som danser rundt i Madonna-BH og 10 tonn med sminke. Jeg skjønner veldig godt det er veldig modig av de som har en muslimsk bakgrunn å stå frem. Homofile risikerer jo utrolig nok å bli slått ned om de spaserer rundt på Tøyen og Grønland. Anonymous poster hash: 0ac43...e0e 2
Gjest Blomst83 Skrevet 27. juni 2014 #22 Skrevet 27. juni 2014 Hmm..Det visste jeg ikke. Kanskje mediene bør være flinkere til å ha fokus på dette da? Det man ser på tv og i aviser er jo stort sett disse skrullene som danser rundt i Madonna-BH og 10 tonn med sminke. Jeg skjønner veldig godt det er veldig modig av de som har en muslimsk bakgrunn å stå frem. Homofile risikerer jo utrolig nok å bli slått ned om de spaserer rundt på Tøyen og Grønland. Anonymous poster hash: 0ac43...e0e Man skal ta veldig mye av det man ser og leser om i media med en klype salt,for ja de fokuserer nok veldig på akkurat den gruppen du nevner,men det er bare en liten prosentandel av hele paraden.
Anciol Skrevet 27. juni 2014 #23 Skrevet 27. juni 2014 Kult med fest og opptog:) Har ikke noe som helst imot homofili, transer etc:) De er mennesker akkurat som oss de bare har en litt annen legning enn oss:) 1
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juni 2014 #24 Skrevet 27. juni 2014 Jeg syns det er bra at de stæsjer seg opp for på en måte å rope fuck off til de med fordommer ved rett og slett å gjøre narr av fordommene. 3
Nuttery Skrevet 27. juni 2014 #25 Skrevet 27. juni 2014 Personlig syntes jeg det er helt OK at de lager parader osv. De har møtt MYE motgang opp igjennom årene, og endelig har det "løsnet" litt. La de feire at de endelig kan være åpen om sin legning. 1
Gjest New_Girl Skrevet 27. juni 2014 #26 Skrevet 27. juni 2014 Jeg skulle ønske "gay pride" ikke behøvdes. Men så lenge fordommer fortsatt florerer i samfunnet vårt er det er nødvendig at man arrangerer dette - så man får uttrykt at det absolutt ikke er en skam å være homofil. Enig i dette. Og det er så tåpelig med de som kommer med "hva med oss heterofile daaah?" Da har du virkelig ikke skjønt noen ting. 5
Kittykat Skrevet 29. juni 2014 #27 Skrevet 29. juni 2014 Jeg synes det er flott at de er så selvsikre på seg selv. Jeg synes det er så mye fordommer og negativitet mot homofili og folk trenger å opplyses om dette. Og hvilken bedre måte enn en parade med fargesprakende folk som ikke er redd for å være den de er ment til å være?
Mynona Skrevet 29. juni 2014 #28 Skrevet 29. juni 2014 Jeg digger det. Så på paraden i går, og det var fylt av mennesker som var stolte over å kunne vise seg frem som de er uten å blir spyttet på, uten å bli buret inne osv… De har kjempet en lang og vanskelig kamp for å få lov til å leve som de vil og elske de de vil de siste 30 åra, og at de har en festival for å feire dette er jo bare supert. Det så ut som de hadde det knallgøy og de smilte alle sammen. Det var selvfølgelig mange som hadde kledd seg opp og kledd seg ut, men det var flest vanlig kledde mennesker i toget. 2
Berentsens Skrevet 29. juni 2014 #29 Skrevet 29. juni 2014 Et fint arrangement. Deler av det minner om karneval. Morsomt, alvorlig, gøy, viktig. 1
Gjest Iben Skrevet 29. juni 2014 #30 Skrevet 29. juni 2014 (endret) Akkurat festilghetene har jeg ingenting imot. Å feire seg selv er helt ok, og noe vi alle gjør på en eller annen måte. Men så er det den formanende pekefingeren som følger med, den irriterer meg litt. Kjenner jeg er litt lei av å høre om hvordan jeg og andre nordmenn (les: heterofile hvite menn) må skjerpe holdningene våre overfor homofile, hvor mye vi "har å lære" og om "hvor lang vei vi fortsatt har å gå". Diskriminering av homofile er så å si et ikke-problem i skandinavisk og vest-europeisk kultur. Så er det ikke litt naturlig at man av og til kjenner trangen til å "uffe" seg litt? Er jo ingen som liker å bli belært om ting man allerede vet, enten det er som enkeltmenneske eller som gruppe. Hadde vært supert dersom alle bare kunne kose seg og ha det fett uten å insinuere noe negativt om alle andre. Endret 29. juni 2014 av evnukken 2
Gjest Ung tøff mann Skrevet 30. juni 2014 #31 Skrevet 30. juni 2014 (endret) En del av deltagerne på Gay pride skyter seg selv i foten med å stæsje seg opp. Tror heller det vil gi motsatt effekt mot skepsis og fordommer ved å kle seg slik noen av de gjør. Er det nå jeg bør legge til jeg har ingenting imot homofile i frykt for å få drittslenging eller? Endret 30. juni 2014 av Ung tøff mann 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #32 Skrevet 30. juni 2014 Hva er det å være stolt av? Er det en prestasjon å være homo? Når er det jeg kan gå rundt i Carl Johan og vifte med flagget og rope at jeg er heterofil mens alle politiske partier går med banner med meg i toget? Anonymous poster hash: a81ec...ac6 2
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 30. juni 2014 #33 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Det er fortsatt masse fordommer mot homofile, og ja man møter nok større aksept her enn noen andre steder i verden. Allikevel så er folk fortsatt redd for å komme ut av skapet, og så lenge det å være homofil ikke blir sett på som like naturlig som det å være heterofil så trenger man slike ting. Selv om media kunne vært flinkere til å vise mangfoldet blant homofile. Spesielt menn synes jeg ofte blir vist med dameklær og masse sminke, men de fleste er jo ikke slik og mange er ikke utpreget feminine av seg i det hele tatt. Mens kvinner er det mer akseptert har jeg inntrykk av, så man har en vei å gå her også. Og så skulle jeg ønske at de som maser om hvorfor heterofile ikke har noe slikt kunne sette seg litt mer inn i saken. Endret 30. juni 2014 av BrienneOfTarth 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #34 Skrevet 30. juni 2014 Når kommer NAVbruker-paraden? Anonymous poster hash: 74a03...e31 3
Gjest BettyBoop Skrevet 30. juni 2014 #35 Skrevet 30. juni 2014 En del av deltagerne på Gay pride skyter seg selv i foten med å stæsje seg opp. Tror heller det vil gi motsatt effekt mot skepsis og fordommer ved å kle seg slik noen av de gjør. Er det nå jeg bør legge til jeg har ingenting imot homofile i frykt for å få drittslenging eller?kanskje folk bare burde slutte å være så skeptiske til sånt og heller se humoren i det.
Gjest New_Girl Skrevet 30. juni 2014 #36 Skrevet 30. juni 2014 Hva er det å være stolt av? Er det en prestasjon å være homo? Når er det jeg kan gå rundt i Carl Johan og vifte med flagget og rope at jeg er heterofil mens alle politiske partier går med banner med meg i toget? Anonymous poster hash: a81ec...ac6 Hvis du føler deg diskriminert fordi du er heterofil så kan du gjerne gå i tog. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #37 Skrevet 30. juni 2014 Når kommer NAVbruker-paraden?Anonymous poster hash: 74a03...e31 Den foregår hver dag her på KG...Anonymous poster hash: a81ec...ac6 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. juni 2014 #38 Skrevet 30. juni 2014 Helt ærlig ser jeg ikke poenget i det. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 30. juni 2014 #39 Skrevet 30. juni 2014 Helt ærlig ser jeg ikke poenget i det.det er absolutt et poeng. Er fortsatt for mange negative holdninger til homofile
netpuppy Skrevet 30. juni 2014 #40 Skrevet 30. juni 2014 Så lenge det kommer anti-gay pride grupper på facebook kan jeg ikke forstå at noen syns det er unødvendig med gay pride.. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå