Gå til innhold

Få egg på UL, egguttak/ICSI om få dager...


Saraa82

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på UL for å se hvor mye hormonstimuleringen har funket. Det viste seg at legen bare så 2 egg på skjermen! jeg er på kortregime, og legen sa jeg trolig hadde fått litt lav dose. Jeg er både lei meg og forbanna, fikk tilbud om å utsette, men konkluderte med at vi ville prøve.

Jeg skal gå 2 dg til på Fostimon + Orgalutran. Hva er sjansen for at det modnes flere egg på disse dagene?

Og er det noen her som har hatt hell med så få egg? Vi skal ha ICSI grunnet dårlig sædkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som feil dosering av hormoner. Det er veldig vanlig ved første forsøk. Vi fikk kun 4 egg på første, 18 på syvende forsøk, da medisineringen var optimal. Ikke suksess på noen, men egget med best kvalitet var faktisk det på første forsøk.

Det at det modnes flere på så kort tid er lite sannsynlig, hvis de ikke så antydninger til noe nå. Eggene må modnes jevnt, for å være klar for å hentes ut samtidig.

Dersom et eller begge er av topp kvalitet, og befruktningen går bra, har man jo absolutt muligheter. Men min erfaring er nok at dersom de anbefaler å avbryte for ikke å "kaste bort" et offentlig forsøk er det like greit å gjøre det. Men når dere først har kommet så langt er det jo like greit å gå gjennom egguttak og befruktning, og se hvordan det ser ut da. Har dere et egg av god kvalitet er det jo alt som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som feil dosering av hormoner. Det er veldig vanlig ved første forsøk. Vi fikk kun 4 egg på første, 18 på syvende forsøk, da medisineringen var optimal. Ikke suksess på noen, men egget med best kvalitet var faktisk det på første forsøk.

Det at det modnes flere på så kort tid er lite sannsynlig, hvis de ikke så antydninger til noe nå. Eggene må modnes jevnt, for å være klar for å hentes ut samtidig.