Gå til innhold

Få egg på UL, egguttak/ICSI om få dager...


Saraa82

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på UL for å se hvor mye hormonstimuleringen har funket. Det viste seg at legen bare så 2 egg på skjermen! jeg er på kortregime, og legen sa jeg trolig hadde fått litt lav dose. Jeg er både lei meg og forbanna, fikk tilbud om å utsette, men konkluderte med at vi ville prøve.

Jeg skal gå 2 dg til på Fostimon + Orgalutran. Hva er sjansen for at det modnes flere egg på disse dagene?

Og er det noen her som har hatt hell med så få egg? Vi skal ha ICSI grunnet dårlig sædkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som feil dosering av hormoner. Det er veldig vanlig ved første forsøk. Vi fikk kun 4 egg på første, 18 på syvende forsøk, da medisineringen var optimal. Ikke suksess på noen, men egget med best kvalitet var faktisk det på første forsøk.

Det at det modnes flere på så kort tid er lite sannsynlig, hvis de ikke så antydninger til noe nå. Eggene må modnes jevnt, for å være klar for å hentes ut samtidig.

Dersom et eller begge er av topp kvalitet, og befruktningen går bra, har man jo absolutt muligheter. Men min erfaring er nok at dersom de anbefaler å avbryte for ikke å "kaste bort" et offentlig forsøk er det like greit å gjøre det. Men når dere først har kommet så langt er det jo like greit å gå gjennom egguttak og befruktning, og se hvordan det ser ut da. Har dere et egg av god kvalitet er det jo alt som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som feil dosering av hormoner. Det er veldig vanlig ved første forsøk. Vi fikk kun 4 egg på første, 18 på syvende forsøk, da medisineringen var optimal. Ikke suksess på noen, men egget med best kvalitet var faktisk det på første forsøk.

Det at det modnes flere på så kort tid er lite sannsynlig, hvis de ikke så antydninger til noe nå. Eggene må modnes jevnt, for å være klar for å hentes ut samtidig.

Dersom et eller begge er av topp kvalitet, og befruktningen går bra, har man jo absolutt muligheter. Men min erfaring er nok at dersom de anbefaler å avbryte for ikke å "kaste bort" et offentlig forsøk er det like greit å gjøre det. Men når dere først har kommet så langt er det jo like greit å gå gjennom egguttak og befruktning, og se hvordan det ser ut da. Har dere et egg av god kvalitet er det jo alt som skal til.

Ja legen (dagens lege) sa jeg trolig hadde blitt understimulert. Og det er veldig kjipt. Men på en måte er det dumt å ikke benytte seg av sjansen, hvem vet hva som skjer neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som feil dosering av hormoner. Det er veldig vanlig ved første forsøk. Vi fikk kun 4 egg på første, 18 på syvende forsøk, da medisineringen var optimal. Ikke suksess på noen, men egget med best kvalitet var faktisk det på første forsøk.

Det at det modnes flere på så kort tid er lite sannsynlig, hvis de ikke så antydninger til noe nå. Eggene må modnes jevnt, for å være klar for å hentes ut samtidig.

Dersom et eller begge er av topp kvalitet, og befruktningen går bra, har man jo absolutt muligheter. Men min erfaring er nok at dersom de anbefaler å avbryte for ikke å "kaste bort" et offentlig forsøk er det like greit å gjøre det. Men når dere først har kommet så langt er det jo like greit å gå gjennom egguttak og befruktning, og se hvordan det ser ut da. Har dere et egg av god kvalitet er det jo alt som skal til.

Kan det forresten skje at man får ut flere egg enn det legen så på UL? det er i dag 3,5 dager til uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det forresten skje at man får ut flere egg enn det legen så på UL? det er i dag 3,5 dager til uttak.

Det er vel liten sansynlighet for at det blir flere egg enn det legen så på UL. Du kan ha eggposer som kan bli potensielle, men da synes jeg det er rart at ikke legen sa noe om det. Jeg fikk beskjed om at det var så mange som var store nok, og en del som kunne vokse seg store nok frem til egguthentingsdagen.

Jeg hadde rundt 20 eggposer som ble tømt, men fikk bare ut fire egg - to ble befruktet. Resten av eggposene var tomme. Bedre med få og gode egg, enn mange dårlige fikk jeg beskjed om.

Håper de to eggposene som er klare inneholder gullegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 egg viste seg å være 6 egg! :) usikker på om alle er modne nok, det sa de ingenting om. de sa bare "her har vi 6 egg". kan det da være noen umodne?

uansett, alt gikk bedre enn forventet:) krysser fingrene for det neste døgnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...