AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 En kort video med litt informasjon som kanskje får dere til å åpne øynenehttps://player.vimeo.com/video/96643599Anonymous poster hash: c2821...f6b 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Nå vil ikke jeg beskrive meg selv som ME motstander, men dette var ikke informasjon om sykdommen. Det var en behandle-ME-syke-pent-tale.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Den sa litt om hvor syke de faktisk er. Anonymous poster hash: c2821...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Blir nesten litt frustrert over hvor lite interessert og læringsvillige folk er, og at de fleste gir en god F i alt som har med ME å gjøre. Hadde det vært kreft derimot, så stiller folk i både tog og donerer tusenvis til forskning Anonymous poster hash: c2821...f6b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Blir nesten litt frustrert over hvor lite interessert og læringsvillige folk er, og at de fleste gir en god F i alt som har med ME å gjøre. Hadde det vært kreft derimot, så stiller folk i både tog og donerer tusenvis til forskningAnonymous poster hash: c2821...f6b Kreft er en dødelig sykdom..? Anonymous poster hash: 6ad64...cc1 7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Kreft er en dødelig sykdom..?Anonymous poster hash: 6ad64...cc1 Har du sett videoen ? Anonymous poster hash: c2821...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Har du sett videoen ?Anonymous poster hash: c2821...f6b Ja, og det virker som en veldig kjip sykdom, men den er ikke dødelig? Det burde definitivt forskes mer på, men jeg synes det blir merkelig å sammenligne med kreft. Anonymous poster hash: 6ad64...cc1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Ja, og det virker som en veldig kjip sykdom, men den er ikke dødelig? Det burde definitivt forskes mer på, men jeg synes det blir merkelig å sammenligne med kreft. Anonymous poster hash: 6ad64...cc1 Ta en kikk her: http://www.ncf-net.org/memorial.htm (Noen er selvmord, men andre er ikke det). http://www.hfme.org/medeaths.htm http://www.derbytelegraph.co.uk/Lois-weighed-just-3st-lost-fight-life/story-15332610-detail/story.html http://www.prohealth.com/library/showarticle.cfm?utm_source=twitter&utm_campaign=twitter_article&LIBID=18932 http://me-foreningen.com/meforeningen/innhold/div/2014/02/Om-de-alvorligste-syke-1.pdf http://www.mecfsassist.org/blog/mecfs-can-be-fatal Folk kan dø av denne sykdommen om de ikke får korrekt behandling. Oppsummering fra en Harvard Professor: Lucinda Bateman om siste forskning: Anonymous poster hash: 92a29...20b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Ja, og det virker som en veldig kjip sykdom, men den er ikke dødelig? Det burde definitivt forskes mer på, men jeg synes det blir merkelig å sammenligne med kreft. Anonymous poster hash: 6ad64...cc1 Det er veldig merkelig å sammenligne det med kreft, ME er ganske omstridt blant flere fagmiljøer og det er flere som mener at sykdommen ikke er reell. Kreft er, i motsetning til ME, godt dokumentert og er i flere tilfeller dødelig. Jeg personlig mener ikke at ME ikke er reelt, men jeg syns det er hårreisende å sammenligne det med kreft. Anonymous poster hash: 83f90...4e0 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Det er veldig merkelig å sammenligne det med kreft, ME er ganske omstridt blant flere fagmiljøer og det er flere som mener at sykdommen ikke er reell. Kreft er, i motsetning til ME, godt dokumentert og er i flere tilfeller dødelig. Jeg personlig mener ikke at ME ikke er reelt, men jeg syns det er hårreisende å sammenligne det med kreft. Anonymous poster hash: 83f90...4e0 Tungen rett i munnen og pass på faktaene dine. Mange leger mener at CFS/Kronisk utnattelsessyndrom ikke er reelt, men det er noe annet enn ME. Anonymous poster hash: 36cb2...318 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 Tungen rett i munnen og pass på faktaene dine. Mange leger mener at CFS/Kronisk utnattelsessyndrom ikke er reelt, men det er noe annet enn ME.Anonymous poster hash: 36cb2...318 Feil. Det er mange fagmiljøer som mener at ME ikke er reelt. Det er greit at du blir provosert, men slik er det. Det vet jeg, som har lest forskningsrapporter- og andre generelle rapporter om ME. Og ME er kronisk utmattelsessyndom, på samme måte som CFS er. Hvorfor tror du det finnes folk som er "motstandere" av ME? Anonymous poster hash: 83f90...4e0 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #14 Skrevet 26. juni 2014 Hvorfor tror du det finnes folk som er "motstandere" av ME?Anonymous poster hash: 83f90...4e0 Fordi de fremdeles tror på gamle teorier og enda ikke har oppdatert seg på hva ny FORSKNING faktisk sier. Anonymous poster hash: c2821...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 Eneste "problemet" jeg har med ME, er at enkelte plutselig blir magisk friske etter å spise litt anderledes eksempel. Og at de to jeg kjenner som sier de har ME har et aktivitetsnivå som virker merkelig høyt i forhold til at jeg har trudd det var en sykdom gjør at de er sengeliggende store deler av tiden. Anonymous poster hash: 0e9c1...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #16 Skrevet 26. juni 2014 Eneste "problemet" jeg har med ME, er at enkelte plutselig blir magisk friske etter å spise litt anderledes eksempel. Og at de to jeg kjenner som sier de har ME har et aktivitetsnivå som virker merkelig høyt i forhold til at jeg har trudd det var en sykdom gjør at de er sengeliggende store deler av tiden. Anonymous poster hash: 0e9c1...bd0 Ja det har du helt rett i. Er dessverre mange som selvdiagnoserer, eller får diagnosen på feilt grunnlag uten grundige undersøkelser av en uerfaren lege. Er synd at disse skal ødelegge for de som virkelig har ME, og ikke bare har møtt veggen eller er utmattet pga psykiske forhold. Anonymous poster hash: c2821...f6b
Gjest Jørild Skrevet 26. juni 2014 #17 Skrevet 26. juni 2014 Jeg tror mye av det som ødelegger for ME syke et at så mange "vil" ha sykdommen. Bare se her inne, det er hundrevis av tråder om folk som er litt sliten og som spør i håpende ordelag om dette er ME, og som blir småsure når de får andre forslag. ME er mote. Og sykdommer som er på mote er vanskelig å ta seriøst. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #18 Skrevet 26. juni 2014 Jeg er selv en jente på 18 år, og tre av mine venner har (eller påstår at det har) ME. Hvor sannsynlig er det? Hun ene sier hun er for sliten til å stå opp om morgenen, og hun orker dermed ikke å dra på skolen. Hun har vært hos lege, og krysset av for symptomene hun sier hun har. Alle stemte med ME, og dermed sier hun at hun har ME. Men i helgene drar hun ut og fester, og hun bruker påskeferien på partytur til Spania. Det er slike som ødelegger, jeg vet det. Jeg vet at noen er skikkelig syke med ME. Anonymous poster hash: 1053f...9b4 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #19 Skrevet 26. juni 2014 Feil. Det er mange fagmiljøer som mener at ME ikke er reelt. Det er greit at du blir provosert, men slik er det. Det vet jeg, som har lest forskningsrapporter- og andre generelle rapporter om ME. Og ME er kronisk utmattelsessyndom, på samme måte som CFS er. Hvorfor tror du det finnes folk som er "motstandere" av ME?Anonymous poster hash: 83f90...4e0 ME og kronisk utmattelse er IKKE det samme. Der er to ulike diagnoser, som også har to ulike diagnosenummer. Og må beholdes på ulike måter. Er vel nettopp denne misforståelsen som gjør at ME ikke blir tatt mer alvorligAnonymous poster hash: c2821...f6b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #20 Skrevet 26. juni 2014 Tankevekkende video, det har du rett i. Men den inneholder ikke informasjon om me, den "beviser" heller ikke på noen som helst måte at me er en reell og fysisk sykdom. Det den sier er at det er lite forskning og mye synsing. Og det har vel de fleste vært klar over lenge? En ting jeg ikke skjønner er hvorfor me-pasienter (og folk med andre sykdommer) er så opptatt av å poengtere at det er en reell og fysisk sykdom. Er ikke psykiske sykdommer reelle? Og hvordan forklarer de/dere at mange har blitt friske av behandling etter prinsipper for kognitiv terapi? (Lightning process.) Kognitiv terapi brukes, med god effekt, ved mange psykiske sykdommer. (Jeg er ikke "motstander" av me, jeg har faktisk mistanke om at et nært familimedlem har sykdommen.) Anonymous poster hash: 78f71...155 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå