Gå til innhold

Er det ikke bedre om vi bare lar folk på NAV sulte ihjel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo det hadde jo vert ey fin eksperiment. Så hadde vi sett hvor mange som virkelig ikke KAN jobbe.

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja Navere burde vært litt sultne, så hadde de kanskje giddet å jobbe litt!

Det er faktisk ikke alle som KAN jobbe. Hørt om sykdommer...?

Anonymous poster hash: ba3e6...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ønsker at noen skal sulte ihjel i Norge. Det man ønsker er at folk skal innse at man må jobbe for pengene sine. Jeg tror mange i dag kjenner noen som får støtte fra NAV, som kunne vært i jobb om de hadde senket kravene. Er man ufør og ikke kan jobbe, skal man selvfølgelig få nødvendig støtte til å dekke det grunnleggende. Det vi ikke liker er de som reiser på ferie til Kreta og kjøper merkeskjorter på Høyer.

Anonymous poster hash: fff4f...7e8

Har de ikke lov til å gjøre hva de vil med pengene? Hvem er det du tror du er?

Anonymous poster hash: a155d...1d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke alle som KAN jobbe. Hørt om sykdommer...?

Anonymous poster hash: ba3e6...ad6

1 av 10 i arbeidsfør alder KAN ikke jobbe? Den må du lenger ut på landet med gitt.

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 10 i arbeidsfør alder KAN ikke jobbe? Den må du lenger ut på landet med gitt.

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Har jeg sagt det??? Jeg sa bare at det finnes sykdommer som gjør at man ikke kan jobbe. Ikke legg ord i munnen på meg.

Anonymous poster hash: ba3e6...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

1 av 10 i arbeidsfør alder KAN ikke jobbe? Den må du lenger ut på landet med gitt.

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Dette må du forklare. Hva mener du med arbeidsfør alder? Fra ungdomsalder til alderspensjonist? Eller så lenge man lever hvis man ikke har spesielle plager? Arbeidsgivere står i kø for å ansette folk fra 60-årsalder og oppover, tror du? Unner du ikke mennesker som har arbeidet et helt liv, å kunne motta pensjon de årene de har igjen å leve? Den får de fra NAV. Etter din definisjon er vel alle "navere" da, som får en eller annen form for støtte derfra.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

1 av 10 i arbeidsfør alder KAN ikke jobbe? Den må du lenger ut på landet med gitt.

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Blir jo litt vanskelig å jobbe hvis man verken har armer eller bein :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Gi faen i de som hakker ned på dere som får hjelp fra NAV. De som klager har ikke noe bedre å finne på stakkars folk. Hadde de vert i samme situasjon så hadde de nok holdt kjeft. NAV eller ikke. Ingen skal sulte, og alle har rett på penger om de klarer å jobbe eller ikke.

De som virkelig LURER til seg penger skal heller ikke sulte, men de som jobber på NAV kan heller følle litt mer med og passe på at de hjelper de som VIRKELIG trenger det.

Har de ikke noe problem, men bare får fra NAV for de ikke gidder noe så får de nå bare sitte på rumpa hele dagen til de ikke orker å reise seg opp. Er de som ødelegger seg selv uansett. Latingene som får igjenn tilslutt.

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo litt vanskelig å jobbe hvis man verken har armer eller bein :fnise:

Så 10% av befolkningen har hverken armer eller bein?

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du forklare. Hva mener du med arbeidsfør alder?

18 til 67 år.

Jeg trodde dette var almenkunnskap...

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ønsker at noen skal sulte ihjel i Norge. Det man ønsker er at folk skal innse at man må jobbe for pengene sine. Jeg tror mange i dag kjenner noen som får støtte fra NAV, som kunne vært i jobb om de hadde senket kravene. Er man ufør og ikke kan jobbe, skal man selvfølgelig få nødvendig støtte til å dekke det grunnleggende. Det vi ikke liker er de som reiser på ferie til Kreta og kjøper merkeskjorter på Høyer.

Anonymous poster hash: fff4f...7e8

Jeg anbefaler "Whisky bar" på strandpromenaden i Kokkini Hani ca 15 km øst for Heraklion. Vertene og whiskien må oppleves under solnedgangen med en lett salt bris på tunga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste innlegget på KG ever ja.Jeg er syk, og får støtte fra NAV, skal være forsiktig å uttale deg med de som mottar penger fra NAV.Personlig ville jeg faktisk valgt å dø eller sulte i hjel, om ikke nav hadde støttet meg, for jeg hadde ikke greid å jobbe.Jeg har ikke kapasiteten til det i forhold til da jeg var syk.Man kan faktisk havne i koma eller besvime om man er syk, og blir presset.Og da dør man jo uansett da.Er det du ville ha ønsket TS ?



Anonymous poster hash: 04c6c...a68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uhumskheter

ehhhh og da får man pengene fra ???? NAV.

Sammen med de som har arbeidsledighetstrygd, pensjonister osv osv...

skjønte ikke denne kommentaren i det hele tatt.

Per definisjon er en som naver en som driver med naving. De tre ordene hører sammen. Og står for snylting på nav.

Alle andre som får penger fra nav, har egne båser de havner i. De havner ikke i fellesbåsen "naver"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 10 i arbeidsfør alder KAN ikke jobbe? Den må du lenger ut på landet med gitt.

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Ser ingen grunn til at den andelen skal være for høy, da det tross alt er mange som er over 50 år gamle som har lidelser og sykdommer som gjør det vanskelig å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Det er ikke så sort/hvitt at "navere" ikke gidder å jobbe. Kan være mange forskjellige grunner til at folk naver.

Lær deg hva et ord betyr før du bruker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ingen grunn til at den andelen skal være for høy, da det tross alt er mange som er over 50 år gamle som har lidelser og sykdommer som gjør det vanskelig å jobbe.

Og disse legger seg bare ned å dør i andre land med mindre trygdeytelser enn Norge?

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse legger seg bare ned å dør i andre land med mindre trygdeytelser enn Norge?

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Anonymous poster hash: 3c0a6...20a

Stort sett så har de fleste rike land ordninger for disse, spesielt førtidspensjoner. Mange av dem blir også forsørget av familien der det er mulig, men i land som Sør Korea og Taiwan ender mange av dem opp i hjemløshet og fattigdom. Rent statistisk, så er andelen i jobb i denne gruppen faktisk enda mindre i de fleste andre industrialiserte land enn Norge.

Endret av PeeWee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Man skal være rimelig kald om man tror folk sulter ihjel bare man kutter ut navbyråkratiet. Ikke bare innrømmer man at man selv ikke ville hjulpet en som sultet, men man tror at alle er like kyniske som en selv.

Endret av Steamboat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...