Gå til innhold

hva irriterer deg ved din eller dine kollegaer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg noe sinnsykt over en ny kollega som er ekstremt uprofesjonell. Alt er et ork for henne og hun banner hele tiden foran kunder. Gleder meg til sjefen kommer tilbake fra ferie og hører denne banningen. Håper hun ikke får forlenget kontrakten etter sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fortsetter under...

Har for mange "sjefer" på jobb, det gjør det utrivlig. Baksnakking(prøver å ikke henge meg på, men innimellom blir man bare så frustrert), hyppige røykepauser, ansvarsfraskrivelse, slurvete arbeid... Jeg er opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø på jobb, men nå når jeg er blitt lei så føler jeg at jeg ikke har noe å bridra med lenger. Lurer og fælt på hva andre sier om meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min andel sære kolleger (den som alltid kommer sent og går tidlig. Den som er negativ og alltid klager. Den som er allergisk mot endringer og nye rutiner og synes epost er skummelt. Og den motsatte, teknofriken som blåser i om ting funker så lenge det er nytt og kult. Den som tviholder på sitt felt og aldri vil dele kunnskap, og den som vil gjøre minst mulig. Og jeg har sikkert mine særheter jeg også) Men så lenge vi har respekt for hverandres særheter og tar hverandre med det gode, er min erfaring at det meste funker. Jeg prøver å overse småting som irriterer meg, og håper de er greie nok til å gjøre det samme.

 

Men den eneste gangen jeg har syntes det var skikkelig vanskelig å jobbe med noen, var en sjef i en tidligere jobb. Hun hadde effektivt tømt stillingen sin for oppgaver, og gjorde praktisk talt ingenting annet enn å sitte på Facebook eller videresende en og annen epost. Tok lange ferier, alltid langhelger, masse hjemmekontor, lunsjer på to timer. På fellesmøter hadde hun ingenting å bidra med annet enn oppussingen hjemme, som vi fikk lange referater fra hver gang. 100% uinteressert i annet enn å heve lønna, og gjerne sole seg i glansen av andres arbeid. Tror aldri jeg har vært så lite motivert noen gang og er sjeleglad for at jeg ikke jobber der lenger!



Anonymous poster hash: f4e91...d57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke ønsker å gjøre så mye og/eller de som forsøker å pushe ansvaret over på deg (selv om det ikke engang er ditt fagfelt eller arbeidsområde). 

 

De som ikke greier å få til noe selv (nei, det er ikke rakettforskning å bruke et registreringsskjema på en nettside) og som alltid må ha hjelp til den minste og mest åpenbare ting fra sine kolleger. 

 

Kolleger som alltid kommer sent og går tidlig, som aldri legger inn ekstra innsats og har "andre kan gjøre det" mentaliteten og som beleilig nok alltid skal ha fem ukers sammenhengende ferie. 

 

Personer som venter til siste minutt med å samle inn informasjon/koordinere etc. i forbindelse med prosjekt eller noe annet som skal gjøres og kommer til deg for å spørre om noe de har "glemt" fem minutter før. Generelt de uten evne til å gi god og riktig informasjon til riktig tid slik at man får gjort jobben sin. 

 

Folk som ikke svarer på e-post og/eller gir så usammenhengende og dårlige svar at de er helt ubrukelige eller svarer på noe helt annet. Ofte de samme som aldri svarer på telefon heller. 



Anonymous poster hash: 3bd77...b62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har jobbet på arbeidsplassen i alle år... Tror han vet alt. Kiosk hvor vi bl.annet lager burgere. Han kunne fortelle meg at baconet skal oppå salaten, ikke mellom brødet og burgeren. Hvem bryr seg? 

 

Vi har fått sånne hansker og sånn "klype" man fester til buksa, og han har fått det for seg at vi skal gå med disse hanskene festa til buksa hele tida, og sa det til meg da. Jeg bruker aldri de hanskene, med mindre jeg skal ut med søpla om vinteren. Ikke alltid jeg gidder å bruke de da heller.

 

Og jeg irriterer meg over han ene som steker opp 100 boller på en gang. Får jo aldri solgt de.



Anonymous poster hash: 7dd26...8d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

De tar altfor mange "røykepauser". Noen dager er det så ofte som en gang i timen, syns det blir litt drøyt. Vi har overvåkningskamera ved lagerinngangen hvor de tar pausen og det er ofte jeg går inn på lageret for å hente flere varer og da ser jeg dem på kamera, men røyker de? Neida, de bare står der ute og skravler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...