Gå til innhold

RED Å FØDE :c


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er red å føde og har heller ingen grunn til det tror jeg. :vetikke: (skal prøve å skrive kort)

( Første graviditeten var jeg ikke rundt med folk som hadde barn eller familiemedlem fikk barn. Jeg var ikke red å føde min første datter, fordi jeg hørte aldri noe om negativitet hva som kan skje når du føder. )

Nå er jeg gravid igjen og er 7 måned på vei, har gruet meg i 3 måned nå.

Min tante fik et barn for 3 måned siden i Norge, hun hadde fått vannforgiftning og selvfølgelig fortalte min adopsjon moren dette her.

Jeg sa til henne jeg vil ikke snakke om dett når jeg er gravid, men hun forsatt og gjentok dette emne en annen dag når vi pratet i telefonen to ganger. :daane:

Så får en venninne av meg et barn for noen måned siden, jeg bor i utlandet nå. Hun fortalte hvor dårlig legge det er her i Barcelona/Spania og at hun nesten døde. (Hun har Astma)

Min kjære man snakket om dette her og pratet hvor elendig de er her og hvor fort de tar keisersnitt, med kona til kompisen hans, som også har tatt keisersnitt på grunn av guttene var 3.4 og 4.0 når vi var på besøk hos dem.

( Er babyen stor 3.8-4.0 til å ta keisersnitt ?) Jeg blei sur :sur: og gikk hjem.

Ja, Jeg føler jeg ikke trenger å si mer, ja jeg er red å føde her i utlandet og vil ikke ta keisersnitt. :grine: , eller at noe kommer til å skje :(

(jeg har så vont inni meg, har ingen å prate om dette her, jeg er red og red.)

-----------------------------------------------------------

Jeg har sikkert masse skrive feil, men trenger hjelp. Så jeg kan ha glede i graviditeten til jeg skal ha i slutten av August. :gravid:



Anonymous poster hash: 8b351...bb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du må prøve å tenke på alle de babyene som blir født i Spania; det er veldig mange, og keisersnitt er nok ikke noe de tar veldig lett på.

3,8-4 kg er innenfor normalen, og går fint å føde vanlig :)

Når du sier vannforgiftning - tenker du svangerskapsforgiftning da? Eller misfarget fostervann?

Svangerskapsforgiftning kan man sjekke ved urinprøver og blodtrykk: får du mål dette jevnlig hos legen din?

Og hvordan er din legeoppfølging(hvor ofte går du, hva sjekker de?)

Fødselsangstog redsel er veldig vanlig - og det hjelper å snakke om det.

De aller fleste fødsler går fint, selv om det er vondt og kan være skremmende :hug:



Anonymous poster hash: 38f79...3b5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ville jeg jo bare si til deg at du kan snakke om det her :)



Anonymous poster hash: 38f79...3b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEG SOM SKREV INNLEGGET:

Nei,jeg kan ikke føde i Norge.

Har ingen sted å bo, i Norge. Min far er syk og kan ikke bo der, og min mor vil ikke at jeg skal bo hos henne, vet ikke hvorfor.

Min søster har en liten leilighet og jeg har ingen venner som jeg kan bo hos heller, som synes det er greit i Norge.

Så da må jeg nesten føde her i Spania, det sverre.

Jeg studerer her nede og har hus her sammen med mannen min. Skal studere her nede i 5år, og flyte til Norge etter studie.

ja, jeg mente :rodme:svangerskapsforgiftning, jeg synes leggene her har tatt godt vare på meg. Jeg fikk tidig ultralyd og god oppfølging, jeg tar urinprøve og blod test 1 gang i måned.

Så bra at Fødsels-angst er vanlig, da kan jeg roe meg lit ned, og søke på denne ordet om `Fødsels-angst` på nett, hvordan jeg kan roe meg ned nærevenn.

Masse takk for råd, for KK og Anonymous poster hash: 38f79...3b5 :gravid:



Anonymous poster hash: 8b351...bb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...