Gå til innhold

Har dette noe med mulighetene for å få baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er veldig utålmodig, vi har bare prøvd en måneds tid, men jeg er 32 og mannen min er 40 - dette kan sikkert bety noe. Han kommer fort og han kommer ikke veldig dypt, så dette gjør sikkert også noe. Også har jeg gått på p-piller i 10 år og ikke fått noe særlig syklus under kontroll. Ikke vet jeg hvordan mensen min er "normal" heller, kunne ha mensen 1 dag, 3 dager, 5 dager 10 dager, så flere mnd uten noe, så plutselig mens igjen. Så kroppen min er helt forvirra tydeligvis :-P Har kjøpt meg CB sin fertilitesmåler nå, for jeg vil at dette skal klaffe. Har vært gravid en gang tidligere (når jeg var 28) - men da med en kjæreste jeg hadde da, men dette gikk dessverre ikke veien (eventuelt kanskje det var bra siden vi ikke er sammen lengre, hvem vet).

Det spesifikke jeg lurer på: Mannen min er 40 som sagt, har aldri vært med så "gamle" menn før jeg fant ham og giftet meg, så jeg reagerer jo på sexlysten og behovene hans. Han er kjærlig og kosen, men ikke så hypp på sex, vi har sex annenhver dag og oftest er det jeg som tar iniativet. Og han er aldri helt stiv og han kommer litt fort, og noen få ganger kommer han ikke. Om jeg gir han en blowjob så kommer han veldig fort (men også her kan det skje at han ikke kommer i det hele tatt om han kom dagen før). Hahah, uff, føler dette er veldig intimt og privat :-P Vil dette ha noe å si for prognosene for baby - betyr "slapp" penis, kommer fort/ ikke kommer at det er noe galt eller ikke helt riktig?

Som jeg har forstått så kan menn være "fruktbare" mye lengre enn oss kvinner, så jeg regner med at mannen min er 'tryggere' aldersmessig enn om det var jeg som var 40. Jeg vet jo at jeg kan bli gravid (vet bare ikke om jeg kan 'holde på' barnet, siden jeg mistet forrige gang). Men det tok tid den gangen også, var ikke bare plutselig gravid, det var forsøk på det, men ikke helhjertede som det er nå - nå er det 100%, jeg fører logg på mens og samleie (kjemperomatisk), dette startet jeg med i begynnelsen av juni, så det er først fra neste mens (som forhåpentligvis kommer i begynnelsen av juli) jeg kan lage litt struktur på ting og kan begynne med CBFM'en.

Lurer egentlig litt på alt og ingenting, føler også for å bare lufte dette og høre med andre som kanskje er i same båt, litt eldre mann, bekymringer, spesielt siden jeg en gang har mistet, tips og råd - hva spiser man, hva gjør man, hva unngår man, osv. Vil så inderlig ha baby!

Beklager om dette var litt rotete og "overalt", men jeg blir litt på tuppa og stressa oppi dette hele.

Tusen takk til deg som leste helt ned hit og ekstra takk om du også har litt å si til meg om de forskjellige tingene over her, erfaringer eller meninger eller tips og råd - tusen takk!



Anonymous poster hash: 59aac...5c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første jeg tenker er at du har gått på pilla i 10 år... Jenta mi, du har ikke eggløsning ennå! Gi kroppen din noen mnd. (til og med unge mennesker må vente i 1-3 år før den sitter)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, skravlebøtta - vet jo det, er bare veldig klar og smertelig utålmodig :-P Men takk for tilbakemelding og litt semitrygg tilbakemelding, skal prøve å senke skuldrene å puste litt roligere ;-)

Men lurer fremdeles på om greiene med utstyret til mannen og alt det der har noe å si, kan det bety problemer for å få en baby? Regner ikke med at mannen må være veldig viril og ha utstyr som en hest for å kunne få barn, men sånn som det står til hos ham er jeg litt bekymra.

Takk :-)



Anonymous poster hash: 144aa...4e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk skal det ikke ha noe å si på lengden, svømmerne vil svømme ditt de skal og siden det eneste som dreper dem er "frisk luft" vil du være trygg nok. (Det finnes mange menn med smått utstyr som har fått mer enn 4 barn, og svømmerne vil fungere til han går i grava)

Hadde jeg vært deg ville jeg kost meg masse nå fremover i ca et år og så heller etter det sjekke hvordan det står til med kvaliteten etter det.
En annen fare/hindring fra å få barn er faktisk stress, hvis du stresser og bekymrer deg for mye kan det føre til at kroppen din ikke makter å tenke tanken på å få barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har også utstyr som ikke blir helt stivt, og han kommer for fort.

Vi har ett barn på 2 år og ett til på vei.



Anonymous poster hash: 493a9...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi er ikke spesielt unge heller. AB over.



Anonymous poster hash: 493a9...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tviler på at alderen til mannen din har noe med saken å gjore.

For det forste fordi det er myte myter knyttet til dette med at sexlysten forsvinner med alderen. De kåteste og hardeste mennene jeg har hatt var alle 40+, langt mer enn de yngre og de fleste menn jeg snakker med har bekreftet at det ikke er noen spesifikk grunn til at sexlysten skulle synke bare fordi de blir eldre (da er det som regel en utenforliggende årsak).

I den grad det er noe rent fysisk som skal hindre dette med alderen, snakker vi 15 år frem i tid, 40 er "ungt" slik sett.

Det andre, når det gjelder spermkvaliteten - når man snakker om at menn blir mindre fertile med alderen snakker man om spermkvaliteten, ikke mengden eller hvor raske de er. Menn er, jevnt over, like godt utrustet til å få en kvinne gravid rundt 40 som ti år tidligere. Konsekvensene av en manns alder, hvilket det er blitt forsket mer på i senere tid, er at det er sammenheng mellom enkelte problemer hos barn (bl.a. psykisk sykdom) og fars alder.

Som nevnt over, du har gått på pillen i 10 år. Vis tålmodighet, dette har neppe noe som helst med din manns alder å gjore.



Anonymous poster hash: 3766d...de7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker til dere alle sammen, fine folk :) Ble litt roligere og avslappet nå, skal ordne seg dette og jeg takker for svarene! (Om det skulle være tvil så er jeg den AB som startet denne tråden)

Motiverende og avslappende lesing faktisk, og ble glad da jeg leste at det er håp da AB og mannen som har litt samme "problemene" som oss har fått barn og alt er fint der :)



Anonymous poster hash: 144aa...4e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skravlebøtta - takk, skal ta rådet ditt, kose meg og ikke stresse. Det var smart sagt, enkelt å glemme tydeligvis..



Anonymous poster hash: 144aa...4e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det spesifikke jeg lurer på: Mannen min er 40 som sagt, har aldri vært med så "gamle" menn før jeg fant ham og giftet meg, så jeg reagerer jo på sexlysten og behovene hans. Han er kjærlig og kosen, men ikke så hypp på sex, vi har sex annenhver dag og oftest er det jeg som tar iniativet.

Og han er aldri helt stiv og han kommer litt fort, og noen få ganger kommer han ikke. Om jeg gir han en blowjob så kommer han veldig fort (men også her kan det skje at han ikke kommer i det hele tatt om han kom dagen før). Hahah, uff, føler dette er veldig intimt og privat :-P Vil dette ha noe å si for prognosene for baby - betyr "slapp" penis, kommer fort/ ikke kommer at det er noe galt eller ikke helt riktig?

Anonymous poster hash: 59aac...5c1

Unnskyld at jeg drar på smilebåndet, men ikke så hypp på sex, bare annenhver dag :) . Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Verneverdig - hahah, ser hva du mener, tenkte ikke da jeg skrev tydeligvis, var mer det at for å få baby vet jeg at en bør ha sex hvertfall annenhver dag for mest sikkert treff, og det er 9 av 10 ganger jeg som må ta iniativet til sex i heimen :P Og jeg er nok litt mer lysten enn ham uansett.. Takk for lykkeønskninger :)



Anonymous poster hash: 144aa...4e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...