AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Del Skrevet 24. juni 2014 Hei! Jeg er helt NULL i brukt stasjonsvognbiler! Lurer på hvilke av dem kan lønne seg mest - eller bør man bare prøvekjøre? Tenker å ha en bil som er minst 115 KH, har kjørt under enn 60 000 KM, 2011 modell ellers pris opptil 250.000 kr. Leste at disse bilene er gode som familiebiler. Hyundai i40 har vel Norges beste garanti? Eller har alle biler det? Hvordan er deres erfaring med stasjonsvognbiler? Kjørt noen av disse? Hva bør vi tenke på? Hva bør vi se etter? Bilforhandlere vil bare selge - uten å si dems erfaringer så.......det vet jeg Vi tenker å bruke mest bilen til handling, besøk hos familie/venner, lang/kort reising +++ Skal ikke bruke til jobb (kanskje lite) men mest til behov. Anonymous poster hash: 3cf04...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Del Skrevet 24. juni 2014 Vi har Hyundai i30 og er superfornøyde. Regner med at i40 er bedre enn vår, så hadde helt klart gått for den. Billig. Lang garanti. Bra. Anonymous poster hash: a5d62...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 26. juni 2014 #3 Del Skrevet 26. juni 2014 Prøvekjør! Det er lurt å finne ut hva man vil og prioriterer mens man prøver de. Jeg skulle prøvekjøre en ny i40 stasjonsvogn ifbm firmaleasing, men kjørte ikke ned fra p-plassen en gang. Oversikten bakover er så elendig at jeg så for meg store vedlikeholdskostnader for flåten...dunk og rip! De tre andre er veldig fornuftige biler, men jeg ville ha satt Volvo V70 med på listen. Volvo kan stasjonsvogn! Holder seg godt i verdi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 27. juni 2014 #4 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg anbefaler også å slenge med V70 på lista. Vi har en 2011 V70 drive og er veldig fornøyd med den. I tillegg skal vi bytte ut en eldre Passat stasjonsvogn med en nyere en (2011/2012 modell) iløpet av sommeren/høsten. Vi hadde mange biler inne til vurdering når vi kjøpte V70'en, men vi er ikke i tvil om å erstatte Passaten med en nyere en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Del Skrevet 27. juni 2014 TS Volvo er ganske dyr bil....... Men vi har funnet ut at vi skal prøve Volkswagen passat 2.0 med automat girkassa - men må nesten sette meg helt inn hvilke prisklasse, km ++++ passat 1.4 er vel treg bil? Har funnet en del biler med highline, dsg, km teller mellom 60-80.000.... varierer på årstall fra 2010 - 2011. Anonymous poster hash: 3cf04...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 27. juni 2014 #6 Del Skrevet 27. juni 2014 Det kommer en splitter ny Passat i butikkene snart. Merkelig nok vil det sikkert påvirke bruktprisene i ditt favør. Klart en stor bil med liten motor er treg. Men med mindre du skal mye til fjells er det nok en helt tilstrekkelig motorisering for norske forhold. Personlig foretrekker jeg større motorer som gir mindre slitasje pga større kapasitet. Volvo V70 Drive kostet i sin tid bare 330000kr nytt - et av markedets klart beste tilbud. Regner med de er noenlunde rimelige brukt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 27. juni 2014 #7 Del Skrevet 27. juni 2014 TS Volvo er ganske dyr bil....... Men vi har funnet ut at vi skal prøve Volkswagen passat 2.0 med automat girkassa - men må nesten sette meg helt inn hvilke prisklasse, km ++++ passat 1.4 er vel treg bil? Har funnet en del biler med highline, dsg, km teller mellom 60-80.000.... varierer på årstall fra 2010 - 2011. Anonymous poster hash: 3cf04...8e0 2.0 l med automat i 2010/2011 modell til maks 250.000 med maks 80.000 i km-avstand? Beklager, men da tror jeg du skal lete godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 27. juni 2014 #8 Del Skrevet 27. juni 2014 TS Volvo er ganske dyr bil....... Men vi har funnet ut at vi skal prøve Volkswagen passat 2.0 med automat girkassa - men må nesten sette meg helt inn hvilke prisklasse, km ++++ passat 1.4 er vel treg bil? Har funnet en del biler med highline, dsg, km teller mellom 60-80.000.... varierer på årstall fra 2010 - 2011. Anonymous poster hash: 3cf04...8e0 Passat med 1.4l Tsi bensin og DSG er overraskende kvikk. Minste 1.4litern har 122hk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 28. juni 2014 #9 Del Skrevet 28. juni 2014 Vi er veldig fornøyd med Octavia'n.. Dieselutgaven har riktignok 105hk, men for oss er det nok. Den finnes også med større motor. Her er en 140hk som bør passe: (2010 modell) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48765685&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #10 Del Skrevet 29. juni 2014 TS her Takk Nå står det mellom Hyundai i40 - Skoda Superb og VW passat. Er usikker på Hyundai i40 p.ga høy dashboard? Kan sete heves opp? Har ikke fått prøvekjøre den men skal i neste uke. Anonymous poster hash: 3cf04...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå