Gå til innhold

Når venninene mine får barn, og jeg ikke blir gravid engang..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I helga ble en av mine nærmeste venniner mamma. Hun ble gravid straks hun sluttet med prevensjon. Da hadde min samboer og jeg allerede vært prøvere et halvt år.. Nå er altså hun blitt mamma, mens jeg pisser på eggløsningstester.

Jeg er uendelig glad på hennes vegner, men jeg er så lei meg også. Føler meg veldig ensom i sorgen over at det ikke klaffet denne måneden heller. Alle venninene våre har de siste ukene kun vært opptatt av denne nær forestående fødselen.

Føler meg som en fæl og egoisisk person og vennine som har det slik nå som hun har fått babyen sin og jeg burde være kun glad.

:(

Anonymous poster hash: 35322...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da har dere vel prøvd over ett år da? Dra til legen og få hjelp!

Anonymous poster hash: 415d2...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en skikkelig kjip følelse :( Men tenk på det sånn, hvis du ikke var glad på hennes vegne ville du sannsynligvis ikke vært lei deg heller. Det at du er lei deg på egne vegne betyr nok bare at du er veldig glad på hennes vegne og det mirakelet hun opplever. Så slutt å ha dårlig samvittighet over det, det er mulig å ha mer enn en følelse samtidig, og du er ikke noe monster som tenker slik. Hennes lykke minner deg bare om det du savner, enkelt og greit.

Støtter forslaget om å ta dette opp med legen, hvis det ikke allerede er gjort. Det kan gi følelsen av at det skjer noe, og tomheten blir kanskje litt mindre. Lykke til!



Anonymous poster hash: 542ea...df3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et "dilemma" man kan lese om i alle kvinneblader *sukk*

Og takk til deg ditt troll. Det er frivillig å lese og kommentere, leser du kun fornå akke deg og lire av deg noe ufint kan du bare drite i det.

Anonymous poster hash: 35322...944

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er lov å være lei seg! Jeg føler veldig med deg!

Har selv nylig fått et barn og vet at det ikke er en selvfølge å bli gravid. Prøver å trå varsomt blant mine barnløse venner og ikke gni inn babylykken mer enn nødvendig. Vet det ikke er noen trøst, men det er tusen ganger mer slitsomt enn forventet og på langt nær noen idyll. Jeg pynter i allefall ikke på sannheten for mine barnløse venninner! Sier som de andre, det er lov å ha flere tanker og følelser på én gang :)



Anonymous poster hash: c7831...f3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke forvente å bli gravid bare sånn på vippen kun fordi vennina di tilfeldigvis greide det. Det er så mye biologi og tilfeldigheter som ligger bak, kanskje hun bare var heldig? Er bare å prøve igjen og vips er du smelt på tjukka før du vet ordet av det. ;)

Ikke gi opp håpet!

:hug:



Anonymous poster hash: 722f7...1dd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere søkt utredning?:-) Etter et år uten resultat kan det være verdt å få sjekket ut om det finnes hindringer for å lykkes naturlig. Ventetiden på utredning vil oftest være noen måneder og dere kan trekke dere hvis det lykkes i ventetiden.

Vi har også passert et år, og har flere mislykkede behandlingsformer bak oss. De som begynte samtidig som oss, har babyer nå, og det er gravide og små babyer på alle kanter, i familien og omgangskretsen. Det er sårt å gå og håpe og bli skuffet og tanken på at ingen er garantert å kunne klare det er tung. Jeg synes det er godt å ha en klinikk på saken vår, og ha konkret informasjon om hvorfor det ikke går av seg selv. Det er helt naturlig å bli selvsentrert og ikke klare å glede seg normalt over andres lykke. Forhåpentligvis er dette bare en periode vi må igjennom før vi får barn. Flertallet kan hjelpes når naturen svikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente å bli gravid bare sånn på vippen kun fordi vennina di tilfeldigvis greide det. Det er så mye biologi og tilfeldigheter som ligger bak, kanskje hun bare var heldig? Er bare å prøve igjen og vips er du smelt på tjukka før du vet ordet av det. ;)

Ikke gi opp håpet!

:hug:

Anonymous poster hash: 722f7...1dd

Vi starter vår 17. pp nå snart. Forventer ingen tin lenger.

Og jeg har tatt kontakt med legen, vi har vansker med å bli gravide fordi jeg har hypotyreose.

Anonymous poster hash: 35322...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter vår 17. pp nå snart. Forventer ingen tin lenger.

Og jeg har tatt kontakt med legen, vi har vansker med å bli gravide fordi jeg har hypotyreose.Anonymous poster hash: 35322...944

Det kan være forklaringen, men en hypothyre ose kan ikke friskmeldt eggstokker, eggledere, livmor og sædkvalitet, så jeg håper legen din har gitt deg standard utredning? Hvis du ikke var dårlig regulert, da, da kan en jo optimalisere og prøve litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sliter med å bli gravid, er det beintøft når andre blir det og barna fødes på rekke og rad. Jeg har levd med dette i mange år og vet akkurat hvor hvondt og vanskelig det er. Det er lov å kjenne på disse følelsene, men det er om å gjøre at de ikke tar fullstendig overhånd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok mange i samme båt. Har prøvd siden april uten å lykkes (ikke sååå lenge, men ville helst at det skulle skje i går 😔) i mellomtiden blir den ene etter den andre gravid, inkludert en haug med venninner som blir gravid på første forsøk. Glad på deres vegne, men sitter med tårer i øyene siden det ikke går like lett for vår del.

Anonymous poster hash: 7a61b...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle får barn. Sånn er livet.



Anonymous poster hash: feaf7...b72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi starter vår 17. pp nå snart. Forventer ingen tin lenger.

Og jeg har tatt kontakt med legen, vi har vansker med å bli gravide fordi jeg har hypotyreose.

Anonymous poster hash: 35322...944

Jeg prøvde også en stund før spiren satt, med lavt stoffskifte.

Ikke så lenge som deg - men samtidig har jeg ekstremt fertile gener(alle andre i familien blir gravide bare noen ser på dem), så jeg er usikker på om stoffskiftet spilte negativt inn eller ikke.

Uansett var jeg forberedt på forhånd at det kunne ta tid siden stoffskifteforstyrrelser kan ha en effekt(men man vet jo aldri om det er høna eller egget), og det er kanskje ikke så moro å få selvsagt spørsmål; men har du hatt gode verdier en stund nå? Altså stabile med TSH på ca 1?

Jeg spør ikke fordi jeg ikke tror du vet selvsagte ting, men min erfaring er at endel fastleger ikke har særlig kompetanse på feltet og mener at alt som er innenfor normalen er "normalt" og sier det til pasientene. Faktum er jo at det er veldig individuelt, og for prøvere anbefales stabil TSH på 1.

Håper så masse at det ordner seg for dere! :hug:

Nei, det var ikke en dans på roser å få barn heller selv om en hadde orlvd og ønsket lenge - men det er jo ikke poenget med å ønske seg barn.

Du sier dere har vært i kontakt med lege; har dere blitt utredet skikkelig, mannen også? Og hvordan(bare fordi jeg er generelt interessert) vet de at det skyldes hypotyreosen? Jeg trodde dette var sånn som ikke kunne avdekkes sikkert - men slik er det vel med ufrivillig barnløshet generelt. Man vet ikke helt hva som ikke funket/funket......

Anonymous poster hash: 72b0d...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...