Gå til innhold

vondt i skjedeinngang, hva er det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(unnskyld for langt innlegg, håper noen tar seg tid til å lese!)

nå er jeg så sinnsykt lei!

Jeg og kjæresten min hadde et helt vanlig sexliv til førsten av januar i år. Da plutselig begynte det å gjøre veldig vondt, og det ble til at vi avsto fra sex en god stund for å se om jeg ble bedre. Da vi prøvde igjen var det like vondt, og da snakker jeg så vondt at han ikke klarte å komme helt inn i meg en gang før jeg var på gråten.
Jeg kjente litt etter, og kjente noe ruglete nederst på siden i skjedeinngangen, så jeg bestemte meg for å høre litt med en lege. Han anbefalte meg en krem som heter Brulidine. Jeg prøvde den lenge men det funket ikke.

Jeg tenkte så at det var sopp pågrunn av tykk klissete og hvitgul utflod, litt kløe og svie, og gikk en god stund på en canesten kur som heller ikke hadde noen effekt.

Deretter fikk jeg en undersøkelse av fastlege som mente det var soppinfeksjon, og jeg fikk enda en canesten kur. Den fungerte ikke, så jeg prøvde en pevaryl kur noen uker etter den igjen.

Etter at ingen ting fungerte dro jeg igjen til legen og da mente hun jeg hadde bakteriell vaginose, så jeg fikk behandlig for den - som igjen ikke gjorde noe nytte.

Flere måneder etter dette styret er det fortsatt ingen bedring, og vi har ennå ikke klart å hatt sex!

Jeg bestile en ny undersøkelse for noen uker siden hos en annen lege, og hun skulle ta noe som het en celleprøve og se litt sa hun til meg.

Denne opplevelsen var helt forferdelig. Hun var ikke forsiktig i det hele tatt og rotet rundt oppi der, noe som gjorde utrolig vondt. Plutselig kjenner jeg en stikkende smerte "inni der", og ser at hun har en del blod på en qtips hun tok ut. Jeg på 17 år ante ikke hva hun hadde gjort, hvorfor det gjorde vondt, og hvorfor jeg blødde, så jeg synes det hele ble litt skremmende. Hun forklarte meg ingen ting av hva som skjedde, og på toppen av det hele stod det en annen turnuslege og kikket inn i skrittet mitt mens alt foregikk... (har i ettertid skjønt at det var celleprøven hun snakket om)

Alt dette endte i tårer, og en ny beskjed om en vanlig soppinfeksjon. Jeg fikk da en diflucan tablett som jeg tok samme dag, og så skulle jeg smøre meg Daktacort i skjedeinngangen for det var bra for slimhinnene (hun sa jeg hadde vondt pga skjøre og såre slimhinner?)..

Nå er jeg ferdig med denne kuren igjen, men fortsatt klarer jeg ikke sex.. Kjæresten prøver å fingre meg som forspill, men det går ikke, for uansett så kommer man borti punktet og det gjør vondt..

Jeg vurdere å ringe igjen for å bli henvist til gynekolog, men den siste opplevelsen var fæl, og jeg har skikkelig ikke lyst på en ny undersøkelse :rodme::(

det værste av alt er jo at jeg merker dette så utrolig godt på forholdet våres, vi har jo ikke hatt sex på 5-6 måneder nå! Jeg er så fortvila, for ingenting hjelper.. Og jeg vil ikke at dette forholdet skal gå i vasken....

Er det noen som kjenner seg igjen? Som fant ut hva det var? Eller er det noen som har noen ide om hva dette kan være eller hva jeg skal spørre legen om? :vetikke:

Tar imot all hjelp med åpne armer!!



Anonymous poster hash: 23541...5d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om henvisning til gynekolog. Jeg har det på lignende måte og har noe som kalles vestibulitt. Det er at man blir overfølsom rett rundt skjedeinngangen, uvisst helt hvorfor og ofte ikke så lett å behandle. Men med riktig hjelp og tålmodighet så blir de fleste mye bedre.

Jeg vet ikke om det er dette du har, men en gynekolog har i alle fall bedre grunnlag for vurdering enn vanlig fastlege. Jeg har smurt meg med bedøvelse salve og fuktighetskrem og blitt mye bedre.

Anonymous poster hash: 0c490...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om henvisning til gynekolog. Jeg har det på lignende måte og har noe som kalles vestibulitt. Det er at man blir overfølsom rett rundt skjedeinngangen, uvisst helt hvorfor og ofte ikke så lett å behandle. Men med riktig hjelp og tålmodighet så blir de fleste mye bedre.

Jeg vet ikke om det er dette du har, men en gynekolog har i alle fall bedre grunnlag for vurdering enn vanlig fastlege. Jeg har smurt meg med bedøvelse salve og fuktighetskrem og blitt mye bedre.

Anonymous poster hash: 0c490...2a0

Tusen takk for svar! Skal ringe inn og be om henvisning så fort mensen er over. De er nok en del flinkere enn legene jeg har vært hos! Blir jo bare værre med all tampongbruken..:/

Anonymous poster hash: 23541...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal ringe inn og be om henvisning så fort mensen er over. De er nok en del flinkere enn legene jeg har vært hos! Blir jo bare værre med all tampongbruken..:/Anonymous poster hash: 23541...5d6

Unngå alt som gjør vondt, hvis tampong gjør vondt så bør du nok heller bruke bind. Hvis ikke kan du risikere at det blir verre.

Og forresten, når du ber om henvisning så er det mulig at det er kortere ventetid hvis det er greit å gå til en mann. Det var det nemlig for meg, og pga en avbestilling kom jeg til og med inn bare noen dager etter at henvisningen var sendt :).

Anonymous poster hash: 0c490...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være herpes, sopp, rift ..



Anonymous poster hash: 59298...531
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...