Gå til innhold

Kan man ta med mat inn på norwegian fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ta med medbrakt mat ( enten kjøpt eller laget ) inn på et norwegian fly?

Anonymous poster hash: d0cd5...3ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Med mindre du kjøper det på flyplassen etter å ha passert sikkerhetskontrollen.

• Liker 1
Skrevet

Det pleier jeg alltid å gjøre. Det er da ingen som ser hva du har i sekken. Pleier alltid å kjøpe baguetter og drikke, som jeg har med på flyet. Aldri hatt noe problem med det.

Gjest constance90
Skrevet

Har aldri hatt problem med å få med mat gjennom sikkerhetskontrollen.

• Liker 1
Skrevet

Man kan da ta mat med gjennom sikkerhetskontrollen, så lenge det ikke er supper/yoghurt eller annet flytende

• Liker 10
Skrevet

Nei. Med mindre du kjøper det på flyplassen etter å ha passert sikkerhetskontrollen.

Hvilke regler sier at man ikke får ha med mat igjennom sikkerhetskontrollen?

• Liker 2
Skrevet

Det pleier jeg alltid å gjøre. Det er da ingen som ser hva du har i sekken. Pleier alltid å kjøpe baguetter og drikke, som jeg har med på flyet. Aldri hatt noe problem med det.

Neivel?

Skrevet

Hvilke regler sier at man ikke får ha med mat igjennom sikkerhetskontrollen?

Jeg har alltid blitt fratatt både mat og drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Du får vel ikke med deg en brus gjennom sikkerthetskontrollen.

Anonymous poster hash: dbf79...7f3

Gjest Peaches
Skrevet

Jeg har alltid blitt fratatt både mat og drikke.

Jeg og..

Skrevet

Neivel?

På flyet er den ingen som ser hva du har i sekken. Om du kjøper en baguette på flyplassen, som jeg alltid gjør, så er det ingen som sjekker sekken min på flyet.

Skrevet

Du får vel ikke med deg en brus gjennom sikkerthetskontrollen.

Anonymous poster hash: dbf79...7f3

Det skrev jeg heller ikke. Men jeg kjøper drikke på flyplassen og har med på flyet. Å kjøpe drikke ombord på flyet er ekstremt dyrt.

Skrevet

På flyet er den ingen som ser hva du har i sekken. Om du kjøper en baguette på flyplassen, som jeg alltid gjør, så er det ingen som sjekker sekken min på flyet.

De kjører da hele baggen gjennom kontrollen og scanner innholdet, kjære deg. Så jo, de vet hva du har i baggen

• Liker 1
Skrevet

Det er lov å spise medbrakt mat ombord, men ikke medbragt alkohol.

Og det er selvfølgelig lov å ta med mat gjennom sikkerhetskontrollen. Det er flytende stoffer som ikke er tillatt, herunder yoghurt. Men en hjemmelaget sandwich, wrap, salat eller lignende byr garantert ikke på problemer.

Forstår at reglene kan forvirre de som ikke reiser så mye, men mat er altså fullt tillatt :)

• Liker 11
Skrevet

Det skrev jeg heller ikke. Men jeg kjøper drikke på flyplassen og har med på flyet. Å kjøpe drikke ombord på flyet er ekstremt dyrt.

Drikken hos Norwegian er billigere enn på de fleste flyplasser i Norge, såfremt man foretrekker vann. 20 ombord, mot 30-35 på flyplass.

Skrevet

Ja. Jeg har alltid med mat som jeg har kjøpt et annet sted enn flyplassen. Pleier også å ta med drikke, men som da selvfølgelig er kjøpt på flyplassen.

Skrevet

Det er lov å spise medbrakt mat ombord, men ikke medbragt alkohol.

Og det er selvfølgelig lov å ta med mat gjennom sikkerhetskontrollen. Det er flytende stoffer som ikke er tillatt, herunder yoghurt. Men en hjemmelaget sandwich, wrap, salat eller lignende byr garantert ikke på problemer.

Forstår at reglene kan forvirre de som ikke reiser så mye, men mat er altså fullt tillatt :)

Spørs nå litt. Jeg reiser mye og i alle tilfeller forsvant maten min.

Skrevet

De kjører da hele baggen gjennom kontrollen og scanner innholdet, kjære deg. Så jo, de vet hva du har i baggen

Kjære deg, hvilke fly er det du pleier å reise med, som scanner innholdet før du får gå om bord? *leite fram teskjeia*

-Jeg går igjennom sikkerhetskontrollen, der man scanner alt jeg har med meg. Her har jeg selvfølgelig ikke drikke, fordi det har vært ulovlig å ha med i 10-15 år snart.

- deretter kjøper jeg drikke og mat, på flyplassen.

- deretter tar jeg med mat og drikke inn på flyet. Det ligger oppi sekken min, som ingen ser.

• Liker 9
Skrevet

Jeg lager alltid niste til å ha med på flyet, aldri blitt fratatt maten min.. Skjønner ikke hvorfor det skulle vært et problem så lenge det ikke er flytende

• Liker 2
Skrevet

Kjære deg, hvilke fly er det du pleier å reise med, som scanner innholdet før du får gå om bord? *leite fram teskjeia*

-Jeg går igjennom sikkerhetskontrollen, der man scanner alt jeg har med meg. Her har jeg selvfølgelig ikke drikke, fordi det har vært ulovlig å ha med i 10-15 år snart.

- deretter kjøper jeg drikke og mat, på flyplassen.

- deretter tar jeg med mat og drikke inn på flyet. Det ligger oppi sekken min, som ingen ser.

Men herregud. Har du misforstått innlegget mitt? Jeg skrev at man har lov ETTER å ha passert sikkerhetskontrollen

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...