Gå til innhold

Hvorfor blir man så tissetrengt når man kommer inn døra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg har vært ute og kommer hjem i leiligheten blir jeg ofte akut tissetrengt når jeg kommer inn i hoveddøra. Jeg må tisse,men ikke akut, til jeg har låst opp inngangsdøra og trer inn i huset, og etter ca det første steget inn kjenner jeg at jeg må akut tisse. Står liksom og hopper, finner ikke nøklene og kommer tilslutt krypende inn døra. Men jeg har alltid klart å holde meg... frem til idag det vil sige :(

Jeg skulle hjem fra jobb, og måtte egentlig tisse før jeg dro fra jobben, men tenkte jeg skulle skynde meg hjem. Endte med att jeg stod og hoppet foran utgangsdøren min mens jeg stresslette etter nøklene i vesken min, men klarte ikke finne dem fordi jeg stresset sånn. Og tilslutt gikk det ikke å holde seg mer, så jeg tisset altså på meg rett utenfor utgangsdøren min, noen meter fra toalettet. Herregud så grusomt det var. Klærne ble kastet på vask og jeg døde litt av skam :rodme: :rodme: Jeg er 22 år gammel og tisset på meg!

Blir dere også akut tissetrengt av å komme inn inngangsdøra? Har noen andre enn meg hatt en uhell i en slik situasjon?



Anonymous poster hash: a0bbb...f3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bør vurdere å gå oftere på do.



Anonymous poster hash: fd795...01f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke alene om å oppleve det :fnise: Har det akkurat likedan, vet ikke hvorfor man må så mye mer med en gang man er på innsiden av døra.. Har ikke hatt noen ordentlige uhell ennå, men har jammen ikke vært langt unna! Er vel fordi man vet at man er så nærme doen, haha :laugh:



Anonymous poster hash: a906d...b56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også alltid tisse når jeg kommer hjem, og vet om flere venninner som har det sånn...vanens makt? En uhell kan skje med hvem som helst.
Endret av Linwon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Jeg tror kanskje det er en kombinasjon av at man vet at toalettet er i nær rekkevidde (altså psykisk), og noen ganger blir blæren rett og slett for full.

Selv går jeg med urinkateter og noen netter når det har vært knekk på slangen, kan jeg våkne av at jeg har spontan urinering. Da har den lille blæren jeg har blitt for full. En blære kan utvides og krympe ettersom, men den bør ikke strekkes mer en 1.200 ml. Før jeg fikk SPK kunne jeg på det beste tappes for 1.600 ml, og det kan rett og slett være farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hørt fra venniner att mange kvinner er sånn. Men er jeg den eneste som tisset på meg i en slik situasjon? :rodme:



Anonymous poster hash: a0bbb...f3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det slik. at jeg må helt sinnsykt på do rett ved utgangsdøra mi. uten å merke noe før også.jeg vil kanskje tru det er fordi du stresser ned, og endelig kan slappe av, og kjenne på hva kroppen trenger. og at det er noe kjent der. noe som får deg til å stresse ned.

ja har aldri tissa på meg i en slik situasjon.



Anonymous poster hash: f56e8...7a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har skjedd her,men vanligvis kommer jeg på do. Veldig irriterende at med en gang jeg nærmer meg,så kjenner jeg at jeg må tisse og omtrent ikke klarer å holde meg. Skjer jo ikke hver gang,men typisk at det skjer når man står der med masse handleposer og omtrent må kaste de inn døra og løpe på do :)

Men som andre skriver så tror jeg det er psykisk ja. Man vet at doen er rett bak døren,og da må man plutselig tisse.



Anonymous poster hash: c20e9...e17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi er mer komfortable hjemme, i tillegg til at vi hjemme har tid til å kjenne på kroppens behov.



Anonymous poster hash: d0bbf...628
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tisset på meg i en sånn situasjon en gang! Så slipper du å stå helt alene i skammen :fnise: Jeg gikk på ungdomskolen da det skjedde :sjenert:



Anonymous poster hash: 36680...008
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her ja... Med en gang jeg kommer inn døra må jeg slippe alt jeg bærer på gulvet og løpe på do med skoene på. :P

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en psykisk greie, underbevisstheten din vet at du er hjemme, du slapper av fordi du har kommet hjem, og da også i bekkenmusklene. Selv om du egentlig ikke må tisse, kan det skje og som regel må man VELDIG tisse når dette skjer, selv om det kanskje bare kommer noen små dråper når man kommer seg på toalettet.

Jeg mener jeg leste dette i en artikkel for noen år tilbake, og at det hadde blitt forsket på, men jeg tør ikke si noe sikkert, for jeg husker ikke hva artikkelen evt het eller hva den handlet om mer enn i grove trekk.

Skjer det hver dag, kan du prøve å gå på do før du reiser hjem fra jobb, shopping eller hva det nå måtte være du har vært ute for, for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christina146

Dette skjer med meg også! Når har ikke jeg vært uheldig da, men kjenner godt igjen det du beskriver. Veldig irriterendes, og får litt panikk der man fomler med nøklene.

Så du er ikke alene. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatt. Jeg kan tisse rett før jeg tar på skoene og skal gå, men i det samme jeg låser døren og går ned trappa så er det like før jeg må snu og løpe inn på do igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatt. Jeg kan tisse rett før jeg tar på skoene og skal gå, men i det samme jeg låser døren og går ned trappa så er det like før jeg må snu og løpe inn på do igjen.

Jeg har det også sånn i tillegg til det TS beskriver... Når jeg skal noe sted må jeg ofte tisse før jeg går og tisse med en gang jeg kommer fram. Utrolig irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri tisset på meg, men må alltid sykt tisse med en gang jeg er på vei inn døren. Tror det er fordi hjernen sikkert ignorer at jeg må tisse fordi jeg vet jeg ikke kan og når jeg nærmer meg blir blæren sånn "yeeyeyeyey skal snart på do"? Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe blir anonym denne ;)

Ja, jeg har også tisset på meg en gang i voksen alder så du er ikke alene :5: . I nøyaktig samme situasjon som deg! 20 år gammel var jeg på vei hjem fra kjøpesentret. Jeg hadde kaffe med en venninne og hadde drukket to kopper te. På vei hjem i bussen følte jeg at jeg måtte tisse og det ble mer og mer akutt. Da jeg gikk av bussen følte jeg at jeg måtte noe sinnsykt på do. Jeg skyndte meg hjem men da jeg kom til inngangsdøra klarte jeg ikke å holde meg lengre. Buksa ble gjennomvåt og det var bare å gå rett inn i dusjen og vaske både meg selv og klærne mine! :fnise: Godt at ingen så meg! Dette skjedde nesten 10 år siden og jeg ler av det nå!



Anonymous poster hash: a0bbb...f3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg topper den, jeg bæsjet på meg. :(

Var ute og gikk tur og fikk så sinnssykt vondt i magen, kom meg nesten helt hjem før jeg ikke hadde sjans til å holde igjen lenger, så det gikk galt. Så sykt flaut, jeg turde ikke si det til samboeren engang. (Heldigvis var jeg alene hjemme da det skjedde.)



Anonymous poster hash: f3df1...d57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! Jeg har det akkurat likt!! Sitter på bussen hjem og må ikke på do- så går jeg av bussen og i nabolaget og jeg kjenner at jeg må tisse, mer og mer for hvert steg jeg tar mot huset. I det jeg låser opp døra nede må jeg enormt tisse, kommer meg opp trappa til leilighetsdøra, da er det så vidt jeg får lett frem nøklene. Da er det akutt tissetrengt -rett på toalett oftest med både sko, jakke, lue og alt som er på. Rekker så vidt å dra med buksa ;-) søstrene mine er også sånn, flere venninner også. Tror det er relativt vanlig :-p

Anonymous poster hash: c986c...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...