Gå til innhold

Jøss, er konduktører barnevakt også nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/06/20/politiet-leter-etter-savnet-sjuaring-i-trondelag

– Han ble fulgt på toget i Trondheim av en mann og skulle til Stjørdal stasjon der han skulle møte sin mor. Konduktøren har hatt kontroll på gutten hele veien helt inn til Stjørdal, men på Værnes har det nok glippet litt. Vi tror han har gått av der uten at vi vet det med sikkerhet, sier operasjonsleder Rune Brandmo i Sør-Trøndelag politidistrikt til NTB.

Ja, jeg bare spør. Alle vet jo at en unge kan gå av et tog, å alle vet også at konduktørene har andre arbeidsoppgaver enn å passe unger som reiser alene.

Håper forøvrig at gutten blir funnet i god behold.



Anonymous poster hash: 2157c...f99
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå står det jo at det var en misforståelse, men det hadde jo vært fint hvis man kunne hatt et reise alene opplegg på regiontog slik det er på fly synes jeg da.

Anonymous poster hash: 0289a...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det jo at det var en misforståelse, men det hadde jo vært fint hvis man kunne hatt et reise alene opplegg på regiontog slik det er på fly synes jeg da.

Anonymous poster hash: 0289a...25e

På et fly kan jo ikke ungen bare spasere avsted....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste mye alene med tog mellom foreldrene mine da jeg var mindre. I starten tok alltid enten mamma eller pappa toget med meg, helt til jeg var stor nok til at de var trygge på at jeg klarte det selv. Jeg tenker at det er slik det burde gjøres. En togkonduktør kan jo ikke sitte med hvert eneste barn som reiser alene, for å sørge for at barnet går av på riktig stopp.

Nå står det jo at hele saken var en misforståelse, men om dette hadde vært en faktisk hendelse, så hadde det vært foreldrenes skyld og ansvar, ikke konduktøren.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et fly kan jo ikke ungen bare spasere avsted....

Nei, men det er jo derfor jeg sier at jeg mener det burde være en skikkelig ordning på det. Og jeg sier ikke at det nødvendigvis skal være kondoktørens ansvar. Men det er nå en gang slik at ikke bare barna nødvendigvis kan spasere av toget av seg selv. Jeg hadde ikke følt meg trygg på å sende barna mine alene fra Oslo til Bergen med tog for eksempel..

Anonymous poster hash: 0289a...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er jo derfor jeg sier at jeg mener det burde være en skikkelig ordning på det. Og jeg sier ikke at det nødvendigvis skal være kondoktørens ansvar. Men det er nå en gang slik at ikke bare barna nødvendigvis kan spasere av toget av seg selv. Jeg hadde ikke følt meg trygg på å sende barna mine alene fra Oslo til Bergen med tog for eksempel..

Anonymous poster hash: 0289a...25e

Eller så kan du jo bare sende dem med fly. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller så kan du jo bare sende dem med fly. :)

Eller - om barnet ikke er ansvarlig og gammel nok til å ha ansvaret på egenhånd, følge barnet frem til destinasjon ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...