Gå til innhold

Hva er det med folk og deres evne til å handle på egenhånd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På forsiden på forumet nå er det to tråder som forundrer meg:

Ei klarer ikke kjøpe matboks uten hjelp og ei klarer ikke kjøpe barnehagesekk!

Hvor vanskelig kan det være å kjøpe en sekk som et barn skal ha en matboks og et klesskift i? Er det hjernekirurgi?

Og disse menneskene har egen barn! Som de må ta seg av og ta fornuftuge avgjørelser for?

WOW! Jeg blir stadig forundret over menneskehetens mangel på evne til handling!

Og dere som tar dette seriøst: Hvor går grensen for hva dere svarer på? Er virkelig ingen spørsmål for dumme?

Hvilket ben burde jeg stå opp med om morgenen? Hvilken tann burde jeg pusse først?

Please stop the insanity!



Anonymous poster hash: 93d6d...e57
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt problemer med å bestemme meg for hva som er lurest: Ketsjup eller sennep på pølsa først?

Hadde jeg opprettet en tråd er jeg sikker på at noen hadde tatt det seriøst og svart! :fnise:



Anonymous poster hash: 93d6d...e57
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer på alt der jeg kan bidra, uansett hvor dumt det er. Hvis en mor trenger hjelp til å kjøpe matboks til barnet, tenker jeg heller på det stakkars barnet som sannsynligvis blir gående uten matboks frem til mamma får hjelp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jeg svarer på alt der jeg kan bidra, uansett hvor dumt det er. Hvis en mor trenger hjelp til å kjøpe matboks til barnet, tenker jeg heller på det stakkars barnet som sannsynligvis blir gående uten matboks frem til mamma får hjelp.

Og jeg tenker på de store problemene hun må ha med å velge brød!!! Tenk så mye det er å velge mellom der! :fnise:

(men for alt jeg vet kan det ligge en tråd om dette på matforumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager klarer DU deg gjennom livet, hvis du ikke har viktigere problemer enn dette??

Provoserer virkelig disse trådene i forumet deg så mye at DU SELV må lage en tråd om det?

-kan jo like godt snu det den veien?!

Det ligger jo litt i forums natur at både store og små spørsmål og problemer blir tatt opp.

Og jeg for min del bidrar hvor jeg kan, eller hvis noe engasjerer meg.

Ser ikke helt hvor du vil hen med innlegget ditt?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal love dere at jeg ser mange idiotiske sekker i bhg der jeg jobber , så akkurat spmål om sekker (har ikke lest tråder om akkurat dette) , synes jeg er kjempefornuftig! Det er så tragisk når 2-3-åringene går med en altfor stor sekk på ryggen , eller at sekken siger ned på armene og rumpa , så barnet ikke klarer å konsentrere seg og glede seg over turen vi er på. Ubehagelig og unødvendig. Mye bedre at de får råd om hvilke sekker som er fornuftige , enn å kjøpe en disney sekk f.eks, uten magebelte/brystbelte m klips, eller gode beskyttelser for skuldrene..

Finnes mange idiotiske upraktiske matbokser , som barna ikke klarer å åpne selv engang, også. Men det får nå være så.

Som sagt har jeg ikke lest tråder om dette,så aner ikke hva som er skrevet i dem , men dette er absolutt ikke dumme spørsmål!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager klarer DU deg gjennom livet, hvis du ikke har viktigere problemer enn dette??

Provoserer virkelig disse trådene i forumet deg så mye at DU SELV må lage en tråd om det?

-kan jo like godt snu det den veien?!

Det ligger jo litt i forums natur at både store og små spørsmål og problemer blir tatt opp.

Og jeg for min del bidrar hvor jeg kan, eller hvis noe engasjerer meg.

Ser ikke helt hvor du vil hen med innlegget ditt?

Mitt "problem" er vel bare at jeg er nysgjerring på hvor hjelpesløse mennesker (som attpåtil har ansvaret for barn) egentlig kan være.

Anonymous poster hash: 93d6d...e57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt "problem" er vel bare at jeg er nysgjerring på hvor hjelpesløse mennesker (som attpåtil har ansvaret for barn) egentlig kan være.

Anonymous poster hash: 93d6d...e57

Mye som spørres om er jo viktig å undersøke før man tar en avgjørelse. Man kan jo alltids google "best i test" for de produktene som man ønsker å finne ut mer om f.eks., men så er det jo ganske lettvindt å spørre her på Kg i steden :)

Anonymous poster hash: 33dd2...fca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love dere at jeg ser mange idiotiske sekker i bhg der jeg jobber , så akkurat spmål om sekker (har ikke lest tråder om akkurat dette) , synes jeg er kjempefornuftig! Det er så tragisk når 2-3-åringene går med en altfor stor sekk på ryggen , eller at sekken siger ned på armene og rumpa , så barnet ikke klarer å konsentrere seg og glede seg over turen vi er på. Ubehagelig og unødvendig. Mye bedre at de får råd om hvilke sekker som er fornuftige , enn å kjøpe en disney sekk f.eks, uten magebelte/brystbelte m klips, eller gode beskyttelser for skuldrene..

Jeg er så enig. Også er det sånn at både sekker og matbokser, som alt annet, finnes med ulik kvalitet, og jeg skjønner virkelig ikke problemet med å spørre om noen har noe å anbefale. Jeg for min del bruker heller litt tid på å finne en robus matboks som dekker våre behov enn å måtte kjøpe ny matboks flere ganger i året.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett sekker i bhg tråden, og syntes det var kjempe fint at en mor spør om anbefalinger til det.

Jeg er veldig glad i å høre hva andre mener og om anbefalinger og erfaringer på ting. Kan lære mye av det å lufte tankene sine og høre på erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å bestemme meg for hva som er lurest: Ketsjup eller sennep på pølsa først?

Hadde jeg opprettet en tråd er jeg sikker på at noen hadde tatt det seriøst og svart! :fnise:

Anonymous poster hash: 93d6d...e57

Jeg tar alltid minst to striper med ketchup først og plasserer en stripe med sennep midt på som en landingsstripe! :opplyser: På den måten treffer jeg alltid midt på pølsen og brødet når jeg skal ta en bit..

:plystre::fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett sekker i bhg tråden, og syntes det var kjempe fint at en mor spør om anbefalinger til det.

Jeg er veldig glad i å høre hva andre mener og om anbefalinger og erfaringer på ting. Kan lære mye av det å lufte tankene sine og høre på erfaringer.

Enig i dette! Det er jo ikke det at man ikke klarer å kjøpe en matboks eller sekk uten å spørre andre, men det er veldig greit å få tips av andre mødre som har erfaring med disse tingene i bruk. Matboksen f.eks: det finnes haugevis med marbokser som små barnehagebarn ikke klarer å åpne selv, marbokser som åpner seg selv i sekken osv. Dette står logisk nok ikke i produktbeskrivelsen og er derfor veldig kjekt å få vite av andre. I dette konkrete matboks-spørsmålet var det om å gjøre å få tak i en matboks med mange små rom, noe jeg og faktisk har lett etter og ikke funnet. Hva er da probleme med å spørre om andre vet butikker der man kan finne en? Både ts og jeg fikk nå kjøpt akkurat den matboksen vi hadde sett for oss, etter tips fra en annen bruker. Er ikke det hyggelig da?

Og sekken, samme sak. Jeg har ikke hatt barnehagebarn før nå, så jeg vet ikke hva slags sekk barnet mitt egentlig kommer til å få bruk for. Kan selvfølgelig spørre i butikken (som kommer til å selge meg den dyreste), eller ta en telefon til barnehagen (som stort sett er travelt opptatt med å passe på barn), eller skrive på kg der hyggelige mennesker villig vekk deler av sin erfaring.

Nå var det ikke jeg som skrev det spørsmålet heller, men kunne lett ha gjort det.

Du høres ut som en surmaget grinebiter, og jeg tar det for gitt at du ikke har barn selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar alltid minst to striper med ketchup først og plasserer en stripe med sennep midt på som en landingsstripe! :opplyser: På den måten treffer jeg alltid midt på pølsen og brødet når jeg skal ta en bit..

:plystre::fnise:

Ufattelig morsomt at du ,på ditt profilbilde,ikke har ketchup på pølsene dine ,men ett par solbriller :briller2:

Anonymous poster hash: 289ab...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig morsomt at du ,på ditt profilbilde,ikke har ketchup på pølsene dine ,men ett par solbriller :briller2:

Anonymous poster hash: 289ab...5a8

Det er jo ekte lår da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du har såpass mye ledig tid at du klarer å holde oversikten over alt som er tilgjengelig på markedet, men jeg prioriterer litt annerledes og da er det lettvindt for meg å spørre etter tips her hvis det er noe spesielt jeg er ute etter. Da kan jeg kjøre rett til riktig butikk eller bestille det på nett i stedet for å reke rundt i butikker. Hvis ingen svarer så klarer jeg meg faktisk helt fint, men det er nå veldig koselig hvis noen deler av sine erfaringer når det gjelder sekker, matbokser osv. Jeg har ikke noe mål om å gå gjennom livet uten å få innspill utenfra, og jeg føler meg ikke hjelpesløs bare fordi noen forteller meg hvor de kjøpte vinterdressen til ungen sin :)

Anonymous poster hash: f5c3a...372

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel for å få tips og råd om hva som er best.

Men, det som jeg blir mer forundret over er folk som må spørre på forum o.l hva de skal ønske/kjøpe til barnet sitt i julegave, bursdaggave o.s.v. De skriver gjerne at barnet har "alt" Tenker med en gang at disse barna må være ekstremt bortskjemte... (og jeg synes mitt eget barn er bortskjemt og har mye klær,leker og ting... )

Greit at folk kan komme med tips da og, men jeg tenker på f.eks mitt eget barn og jeg vet hva hun ønsker seg, liker og hva hun kunne trengt av klær og ting/leker.



Anonymous poster hash: adfb0...d7a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du har såpass mye ledig tid at du klarer å holde oversikten over alt som er tilgjengelig på markedet, men jeg prioriterer litt annerledes og da er det lettvindt for meg å spørre etter tips her hvis det er noe spesielt jeg er ute etter. Da kan jeg kjøre rett til riktig butikk eller bestille det på nett i stedet for å reke rundt i butikker. Hvis ingen svarer så klarer jeg meg faktisk helt fint, men det er nå veldig koselig hvis noen deler av sine erfaringer når det gjelder sekker, matbokser osv. Jeg har ikke noe mål om å gå gjennom livet uten å få innspill utenfra, og jeg føler meg ikke hjelpesløs bare fordi noen forteller meg hvor de kjøpte vinterdressen til ungen sin :)

Anonymous poster hash: f5c3a...372

Ser absolutt hva du mener :)

Veldig enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Er vel for å få tips og råd om hva som er best.

Men, det som jeg blir mer forundret over er folk som må spørre på forum o.l hva de skal ønske/kjøpe til barnet sitt i julegave, bursdaggave o.s.v. De skriver gjerne at barnet har "alt" Tenker med en gang at disse barna må være ekstremt bortskjemte... (og jeg synes mitt eget barn er bortskjemt og har mye klær,leker og ting... )

Greit at folk kan komme med tips da og, men jeg tenker på f.eks mitt eget barn og jeg vet hva hun ønsker seg, liker og hva hun kunne trengt av klær og ting/leker.

Anonymous poster hash: adfb0...d7a

Helt enig. Det er rett og slett tragikomisk når mamma skriver innlegg på KG for å spør hva hun skal ønske seg til barnet sitt til fødselsdagen .. for barnet har selvsagt alt fra før.

Slike tråder vitner om at barn i dag er skikkelig bortskjemte og aldri opplever å trenge å ønske seg noe .. de har jo alt fra før.

Hvor kommer det til å ende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av Google og tester fra Forbrukerrådet og andre gode faglig baserte kilder tar mindre tid og er mer troverdige enn å skrive inn på kg. Enkelte burde virkelig ikke hatt barn.

Anonymous poster hash: 74301...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...