Gå til innhold

Barnehageklær - merker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Isbjørn er noe av det beste som finnes av utetøy, men dyrt.

Nøstebarn har vi knapt turt å sende i barnehagen, da det er dyrt og tåler lite... Men pysjene er fantastiske!

Pompdelux var vi fornøyd med før, men nå har de blitt mye dårligere.

Bruktkjøp anbefales på det varmeste, både på innetøy og utetøy.

Vi elsker barnevadere som regntøy vi da, for ungene foretrekker å sitte i vannet, og da blir alt annet vått...

Hva er det nøstebarn tåler så lite? Jeg har sendt med f.eks. en ullfrottedress daglig i snart 4 år (to barn), den er fortsatt fin. Ulltrøyer og bukser holder også bra, og ullfleece. Når det er relativt dyrt men bra kvalitet, synes jeg det skal brukes mest mulig, ikke minst mulig. Jeg har ullbodyer som har vært i sirkulasjon i bhg i flere år også.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine nøstebarndresser har fått hull i sømmer, stygge nupper osv. Og vaskeanvisningene er fulgt til punkt og prikke. Vet at flere har samme erfaring, selv om mange også tydeligvis er veldig fornøyde.

Skrevet

Enig i at det er best å legge pengene i skikkelig yttertøy, og heller ikke kjøpe så mye "søte hverdagsklær". Vi har brukt "billige" testvinnere / 2. plasser i Foreldre og barns test av vinterdresser, og har alltid vært fornøyd. Skriver "billige" i hermetegn, for det er ikke egentlig billig, men sammenlignet med f.eks. Reima er det det. Første gang kjøpte vi Friends-dress fra Coop, holdt seg veldig godt og er god og myk, så har det blitt KappAhl sin Kaxx de siste årene. Den passer nok best til større barn, da den er litt klumpete på de små som ikke beveger seg så mye. Men for barn på 3 + er den super. Det eneste er at den blitt slitt i løpet av en sesong med mye uteliv, så den er ikke så mye å arve. Min jente går i naturbarnehage, så de er mye ute, og dermed blir dressen slitt. Dressen koster 750 eller noe, men bruker du 25 %-rabatten (medlemstilbud), får du en god dress til en billig penge.

Ellers bruker vi ull fra Pierre Robert, Janus og Tom og Trine, og er stort sett fornøyd med holdbarhet og utseende. Bomullsklær fra H&M, KappAhl og Lindex.

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet (endret)

Inneklær kjøper vi hvor som helst, egentlig. De slites ganske jevnt uansett merke. Uteklær er vi mer nøye med, for der synes jeg ofte enkelte merker holder bedre.

Jeg er også mer nøye med uteklær. Men vil påpeke at de siste par årene har vinterdressen til Kapp Ahl vært en av de beste i test i flere tester av barneklær, mens mange dyre merker har fått nærmest strykkarakter. Så dessverre ikke alltid man får det man betaler for.

Endret av Riskjeks
Gjest Riskjeks
Skrevet

Når det gjelder ulltøy, har vi mye Janus, og faktisk også Pierre Robert fra dagligvarebutikken. Begge er veldig bra, holder seg godt i vask og er slitesterke.

Det Nøstebarn-greine skjønner jeg ikke at noen gidder. Tror det merket er skikkelig "hypet opp" av sånne alternative veggis-foreldre. Svindyrt, ikke bedre kvalitet enn andre merker, og man kan ikke engang vaske i maskin??

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Vi bruker bare Pierre Robert i ull til de store. Tåler flere år med bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper reima på halvpris når sesongen er over så jeg har til neste år. Da blir det ikke dyrt. Er fornøyd med regntøy fra NameIt og støvler fra Mikk-Line.

Inneklær kjøper jeg litt overalt. Prøver å holde meg unna H&M og Cubus da, fordi jeg syns det er elendig kvalitet på klærne. Lindex og Kappahl kjøper vi mye hos :) Ellers er jeg nok litt glad i dyre "merkeklær" til gutten min, men merker ikke noen spesiel forskjell på kvaliteten. Det er nok mest utseende jeg liker :)

Anonymous poster hash: e1d18...e68
Skrevet

Når det gjelder ulltøy, har vi mye Janus, og faktisk også Pierre Robert fra dagligvarebutikken. Begge er veldig bra, holder seg godt i vask og er slitesterke.

Det Nøstebarn-greine skjønner jeg ikke at noen gidder. Tror det merket er skikkelig "hypet opp" av sånne alternative veggis-foreldre. Svindyrt, ikke bedre kvalitet enn andre merker, og man kan ikke engang vaske i maskin??

Jeg er enig. Vi fikk en del Nøstebarn-greier i gave, og mens ull fra andre merker, inkl. Tom & Trine som er "billigmerke" kan arves videre, er Nøstebarn-ulla nærmest ubrukelig. Sikkert mine husmor-skills som er forferdelige, men selv med håndvask har trøyene krympet slik at de passer på armene men rekker ham til midt på magen. Min gutt har ull innerst på kroppen fra ca oktober til mai, og ofte blir det brukt som nattøy og påkledning tidlig på morgenen og tidlig på kvelden på teltturer i skog og fjell. Det må tåle å bli brukt, og det må helst tåle å vaskes i maskin også.

Skrevet

Hva er det nøstebarn tåler så lite? Jeg har sendt med f.eks. en ullfrottedress daglig i snart 4 år (to barn), den er fortsatt fin. Ulltrøyer og bukser holder også bra, og ullfleece. Når det er relativt dyrt men bra kvalitet, synes jeg det skal brukes mest mulig, ikke minst mulig. Jeg har ullbodyer som har vært i sirkulasjon i bhg i flere år også.

Her slites det hvertfall hull på nøstebarn pysjer og bodyer og denslags. (Ribbestrikk ullbukser og gensere har holdt seg fint og tålt mye.)

Og så er det jo sånn at alt av flekker o.l. som naturlig kommer i barnehagen, er helt umulig å bli kvitt igjen. Og det er jo litt kjipt med så dyre klær.

Vi har derfor ikke brukt hverken nøstebarn klær eller bambusklær ala Lilleba som inneklær i barnehagen. Fordi vi synes det er for ille at det skal bli ødelagt.

Som mellomlagsklær har det derimot blitt brukt mye.

Skrevet (endret)

Når det gjelder inneklær så handler vi ofte hos H&M, Lindex og Kappahl og mye ull. Uteklær handler vi stort sett hos Polarn O Pyret. De koster litt men slitasjen på uteklær er jo gjerne litt større og vi har gode erfaringer med klærne derfra.

Endret av Ava Mae
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Kjekt med erfaringer :) ! Setter pris på det. Jeg har kun ett plagg fra Nøstebarn, en ullfleecedress m. hette, skal jeg regne med at den blir ødelagt i BHG og heller bruke den hjemme?

Hvor får man kjøpt Janus? Vet Tom&Trine er på Sparkjøp?

Anonymous poster hash: 00d39...720

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt ullfleecedressen i bhg hvert eneste år, brukt av 3 barn i rask rekkefølge og den er fremdeles fin. Jeg er veldig glad i nøstebarn da mye der er 100 prosent ull og ikke bare en brøkdel ull og resten blanding. Ja, det er dyrt men kan gå i arv evt selges. Jeg har alltid vasket nøstebarnull i maskin på vanlig ullprogram, så skjønner ikke at ikke det er mulig.

Ellers er jeg veldig glad i skogstad sine bukser på høst og vår. De er slitesterke og holder godt. Ellers har vi brukt isbjørn, PoP, Reima, kax og didriksson og Stormberg og er fornøyd med de merkene.

Anonymous poster hash: 548ef...60b

Skrevet

TS her.

Kjekt med erfaringer :) ! Setter pris på det. Jeg har kun ett plagg fra Nøstebarn, en ullfleecedress m. hette, skal jeg regne med at den blir ødelagt i BHG og heller bruke den hjemme?

Du får kjøpt Janus på Sparkjøp også! Utrolig hva de har der :)

Skrevet

Jeg vasker nøstebarn- klær i maskin. Ullfleecedress har jeg som tykkere mellomlag i bhg, de ser fine ut fortsatt. På småbarns bruker de heldekkende smekker med ermer under måltider, så får ikke mye matgris på. Jeg har flekkfjerningssåpe uansett. Det går an å velge mørke farger så står man bedre mot flekker... lys ull med tomatflekker og bæsjflekker er ikke pent uansett merke.

Jeg liker veldig godt ull-silke bodyer fra Nøstebarn, de er utrolig myke. Og mye av mellomlagsklærne. Klærne har ingen suspekte tilsetningsstoffer, og kan vaskes sjeldent pga det antibakterielle lanolinet er i behold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt ullfleecedressen i bhg hvert eneste år, brukt av 3 barn i rask rekkefølge og den er fremdeles fin. <b> Jeg er veldig glad i nøstebarn da mye der er 100 prosent ull og ikke bare en brøkdel ull og resten blanding </b> Ja, det er dyrt men kan gå i arv evt selges. Jeg har alltid vasket nøstebarnull i maskin på vanlig ullprogram, så skjønner ikke at ikke det er mulig.

Ellers er jeg veldig glad i skogstad sine bukser på høst og vår. De er slitesterke og holder godt. Ellers har vi brukt isbjørn, PoP, Reima, kax og didriksson og Stormberg og er fornøyd med de merkene.

Anonymous poster hash: 548ef...60b

Det er da null problem å finne 100 % ull fra andre produsenter enn nøstebarn?? Jeg har ullklær til mine fra Joha, Name It, Cubus og Pierre Robert, og alt dette er i 100 % ull. Ja, det finnes sikkert ulltøy som er utblandet, og dermed ikke 100 % ull, men mitt inntrykk er iallfall at det absolutt ikke er det vanligste når det gjelder ulltøy til barn.

Anonymous poster hash: df40d...dad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, PoP er litt dyrt, så det gjelder vel å slå til når det er salg. Jeg har blitt salggal, saumfarer nettet etter salg.

Hvordan er kvaliteten på:

Stormberg?

Memini?

Ugly Childrens Clothing?

Nøstebarn?

Joha?

Sammenlignet med "alt annet"...

Stormberg syns jeg har god kvalitet.

MeMini kjøper jeg så og si alt av, men syns ikke kvaliteten er spesielt god i forhold til billigere klær.

Ugly CC liker jeg veldig godt, har ikke så veldig mange plagg, men de jeg har holder seg ekstremt godt i vask :)

Joha holder seg fint i vask, er behagelig, men lite i str :)

Anonymous poster hash: e1d18...e68

Skrevet

Av ull liker best Joha, Pierre Robert og PoP. Og Cubus sin ull, faktisk. Syns de har holdt seg godt i vask uten å nuppe. Janus er også bra, men syns de har noe lettere for å få småhull.

Skrevet

TS her.

Er den tenkt som inneklær, ville jeg holdt den hjemme.

Er den tenkt som ullklær under utedressen, så hadde jeg hatt den i barnehagen.

AnonymBruker
Skrevet

Er den tenkt som inneklær, ville jeg holdt den hjemme.

Er den tenkt som ullklær under utedressen, så hadde jeg hatt den i barnehagen.

Den er tenkt som (og brukt som) utedress alene om vår/høst, og under parkdressen :)

Skrevet

Den er tenkt som (og brukt som) utedress alene om vår/høst, og under parkdressen :)

Da ville jeg hatt den i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...