AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #21 Skrevet 20. juni 2014 Her brukes Polarn o pyret. De har mye bedre løsninger på klærne som gjør at de sitter bra og fint. Særskilt er dette viktig for de minste barna, synes jeg. At buksa har god linning med justeringsmuligheter (knyting med snøre er ikke nok). Og så varer klærne fra PoP mye lengre enn billigmerkene. Billigbuksene er virkelig ikke fine på, og blir fort alt for snaue i lengden. Og så vil du vel ikke at barneklærne skal være laget av arbeidere på slavekontrakt i Bangladesh. Anonymous poster hash: 4140a...3b7
Gjest Maman Skrevet 20. juni 2014 #22 Skrevet 20. juni 2014 Polarn O.Pyret er best syns jeg, men kjøper mest billigklær. Kjøper da helst fra Lindex, syns de er finest. Cubus sine barneklær er ikke noe særlig fine syns jeg. Kvalitetsmessig er de like alle sammen er min erfaring, i hvert fall inneklær. Styrer unna jeans og slimfit da...
Kassiopeia Skrevet 20. juni 2014 #23 Skrevet 20. juni 2014 Av ull liker jeg Janus og Joha best. Det vi har prøvd av Nøstebarn er også fantastisk, men på grunn av prisene har vi ikke kjøpt mye. Ullfleecedressen er dog det beste plagget vi noen gang har kjøpt til gutten vår. Basisklær kjøper vi på Kappahl, H&M, cubus osv. Av yttertøy liker jeg veldig godt Reima, og det selges til halv pris så ofte på diverse nettsider at jeg synes ikke prisen er ille i det hele tatt.
Jade Skrevet 21. juni 2014 #24 Skrevet 21. juni 2014 Cubusklær med trykk på, så går trykket bort i vask kjempefort! Tilsvarende klær fra H&M bevarer trykket vask etter vask etter vask. Klær med krage fra Cubus blir helt uformelige etter en vask, og ser helt forferdelig ut!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #25 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har dårlig erfaring med Cubus sine klær. Og noe fra HM er blitt veldig stivt og fasongløst etter et par vask. Føler klærne på HM til litt større barn, fra 3 år, er bedre enn f.eks bodyene. Har en del t-skjorter fra HM til gutt på 5 år nå og de holder seg veldig fint. Cubus har jeg svært lite fra ettersom de plagene jeg kjøpte ikke svarte til forventningene i d hele tatt! Ellers kjøper jeg d meste av inneklær på PoP. Noe dyrere, men så mye bedre i kvalitet. I tillegg er de mye finere enn mye av d man finner på de andre kjedene. Dessuten kjøper vi mye på salgene så jeg synes er meget bra. Og så ønsker vi oss klær derfra til bursdager og jul. Av sko går d i Viking, Ecco og Nike. Vinterskoene fra Ecco har vi vært meget fornøyde med hvert år. Vi har regntøy fra HH. Kupp på XXL med jevne mellomrom. Dette er d tykke regntøyet som er helt tett til de våteste dagene. Parkdress fra Reima. Har aldri testet noen andre merker ettersom vi har vært veldig fornøyde med Reima, både vår og vinter. Fleece og softshell fra Bergans og PoP. Ullbodyer og ulltrøyer fra PoP er fantastiske! Holder seg år etter år. Sportsundertøy fra HH, også gode tilbud på XXL. Ellers ull fra janus og til de minste var jeg fornøyd med Joha. Gore tex-jakke og bukse fra Bergans holder seg like fint år etter år. Anonymous poster hash: 69192...157
plix Skrevet 21. juni 2014 #26 Skrevet 21. juni 2014 Jeg holder meg unna cubus nå, bodyene ble uformelige og krympet, strømpene mistet elastikken fort og som flere nevner, klær med trykk varer bare et par vask. Derimot har vi god erfaring med ullklærne deres. Lindex og enkelte plagg fra Kappahl, som nattklær og strømper, er blitt favoritter. Name It har noen plagg som virker å kunne arves, men bodyene og overdelene er vi ikke like glade i. PoP-erfaringer nevnt allerede signerer jeg. Jeg kjøpte noen bodyer fra nett, Ellos, kjøper ikke babyklær derifra igjen. Basic-plaggene fra H&M, hverdagskjolene og truser, sokker og strømper er vi fornøyd med. De ser vi kan arves, med mindre de er veldig godt brukt og har fått flekker. Regntøy ser vi er varierende, enkelte billig-regntøy har vart og kan arves (et sett fra Rema faktisk var vi heldig med), mens andre ikke holdt mål (SparKjøps regntøy tålte ikke normal lek ute). De to beste erfaringene er Reima og Stormberg. Når jeg handler, så foretrekker jeg hverdagsklær på salg eller i kjedebutikkene Lindex, KappAhl eller h&m. Ullklær fra Janus eller cubus, sko og støvler en god mix fra billig til dyrere.
ViljaH Skrevet 21. juni 2014 #27 Skrevet 21. juni 2014 Basisplagg som truser og strømper fra HM. Kjøper aldri noe fra cubus da jeg har dårlig erfaring med kvaliteten deres. Bodyer fra HM ble helt uformelige etter noen vask. Så foretrekker Joha bomull. Deholder fasongen (og har mye bedre fasong i utgangspunktet). Sommertøy eller kjøper jeg på lindex og kappahl. Ull kjøper jeg fra joha mest, noe janus og nøstebarn. Ullstrøpis kun fra janus. Uteklær stort sett Reima, gjerne på salg.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #28 Skrevet 21. juni 2014 Tusen tall for erfaringene deres har jo en parkdress fra Reima, ja, det er god kvalitet, men du så dyrt! Når de er på salg, koster de allikevel 600kr, det er mye for babyklær synes jeg... Anonymous poster hash: 00d39...720
Kardinal Skrevet 21. juni 2014 #29 Skrevet 21. juni 2014 Jeg kjøper for det meste på h&m, name it og en sjelden gang (om jeg finner noe) på kappahl. Kjøper avogtil litt ekstra dyre inneklær og da har jeg likt Katvig (heilt utrolig god kvalitet!!!! kjøpte 2 body'er som vi brukte MASSE og er så og si like fine), claire (trykk og fasong holder ganske godt). Pop er jeg faktisk ikke fornøyd med. Buksene sitter rart på jenta mi og flere body'er der har vært formløse fra 1 gangs bruk. Sikkert bare jeg som har vært uheldig da :-P Av yttertøy går det stort sett i reflex (regntøy) og reima. Og virkelig elsker!!!!!! huene til kivat. Sitter som støpt selv om de er i dyreste laget
kaprifolen Skrevet 21. juni 2014 #30 Skrevet 21. juni 2014 (endret) Ja, PoP er litt dyrt, så det gjelder vel å slå til når det er salg. Jeg har blitt salggal, saumfarer nettet etter salg. Hvordan er kvaliteten på: Stormberg? Memini? Ugly Childrens Clothing? Nøstebarn? Joha? Sammenlignet med "alt annet"... Anonymous poster hash: 00d39...720 Jeg er fornøyd med alt, bortsett fra Nøstebarn, som jeg synes er fryktelig oppskrytt. Hadde to "like" ulldresser, en fra tom og trine, en fra nøstebarn. Tom og Trine ble brukt mest, OG holdt seg best. Joha er litt smale i fasongen, men gode i materialet. Hverdagstøy til barnehage er vi veldig fornøyde med Lindex! Smaken er jo forskjellig hva utseende angår, jeg liker at det er mer fargeutvalg og mindre "hello kitty" og "slimfit" enn mange sammenlignbare kjeder. Men jeg synes også klærne der ofte holder seg bedre, ikke minst på mykhet. Kjøpte nylig noen joggebukser der som var helt nydelig myke, og de virker ikke som om de blir stive og "tørre" i vask heller... Endret 21. juni 2014 av kaprifolen 1
Strenge Frk.Gerd Skrevet 21. juni 2014 #31 Skrevet 21. juni 2014 (endret) Pompdelux (www.pompdelux.no) lager utrolig gode klær! Vi har noen bukser derfra som har holdt seg fine gjennom sliting i sandkassa og klatring på diverse. Anbefales på det sterkeste! Ellers har vi en god blanding av PoP, lindex, kappahl, Nøstebarn i pysj og så går jeg innemellom bersersk på salget til Noa Noa! Endret 21. juni 2014 av Strenge Frk.Gerd
ViljaH Skrevet 22. juni 2014 #32 Skrevet 22. juni 2014 Tusen tall for erfaringene deres har jo en parkdress fra Reima, ja, det er god kvalitet, men du så dyrt! Når de er på salg, koster de allikevel 600kr, det er mye for babyklær synes jeg... Anonymous poster hash: 00d39...720 En god parkdress må du regne med å bruke 600 på. De skal bruke dem hver dag ute, og ha det godt ute. Mange unger i vår bhg har "billig-dresser", jeg har ikke studert merker, men mange er tunge og klumpete, og ungen blir bløt hver dag og må inn å skifte fordi er kald. Så du kan kutte på antall bukser/gensere/kjoler for sommer, og heller legge pengene i en god dress. Det er iallefall min mening. Enig med hun over om kivat luer...fantastisk. Vil aldri kjøpe Reima halslue igjen. 1
kaprifolen Skrevet 22. juni 2014 #33 Skrevet 22. juni 2014 Enig med Viljah. Unger flest har mer hverdagstøy enn de rekker utnytte. Spar heller der, og invester mer i skikkelig utetøy. Både sko, dress, votter og vindtett, varm lue er SÅ viktig for trivsel og helse!
Tante-Sofie Skrevet 22. juni 2014 #34 Skrevet 22. juni 2014 Så du kan kutte på antall bukser/gensere/kjoler for sommer, og heller legge pengene i en god dress. Det er iallefall min mening. Jeg er så enig. Gode sko og godt utetøy er den beste investeringen man kan gjøre om man ønsker seg barn som er glade i å være ute og i aktivitet. Mange selger forresten dressene sine etter en sessong, og dresser av god kvalitet er knapt synlig brukt. Man kan spare en del penger der, unger trenger ikke ha alt nytt. Jeg kjøpte usynlig brukt Reima-dress til gutten min for 300 kr før fjor vinter.
plix Skrevet 22. juni 2014 #35 Skrevet 22. juni 2014 Jeg kjøper for det meste på h&m, name it og en sjelden gang (om jeg finner noe) på kappahl. Kjøper avogtil litt ekstra dyre inneklær og da har jeg likt Katvig (heilt utrolig god kvalitet!!!! kjøpte 2 body'er som vi brukte MASSE og er så og si like fine), claire (trykk og fasong holder ganske godt). Pop er jeg faktisk ikke fornøyd med. Buksene sitter rart på jenta mi og flere body'er der har vært formløse fra 1 gangs bruk. Sikkert bare jeg som har vært uheldig da :-P Av yttertøy går det stort sett i reflex (regntøy) og reima. Og virkelig elsker!!!!!! huene til kivat. Sitter som støpt selv om de er i dyreste laget Sååååå enig! De er supre!!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #36 Skrevet 22. juni 2014 Ok da regner jeg med å bruke 600kr på vinterdress, da. Men erfaring med Ticket to heaven? Mini a ture? Didriksons? Isbjørn of sweden? Habalolo (eller noe) ?Anonymous poster hash: 00d39...720
Tante-Sofie Skrevet 22. juni 2014 #37 Skrevet 22. juni 2014 Jeg har veldig god erfaring med Ticket to Heaven, men de er ganske store i størrelsen. De er lange i ryggen og normale i bein og armer, så det er jo noe å tenke på. Reima er også stort i størrelsen, men der er det omvendt, med normal rygg og lange bein og armer.
ViljaH Skrevet 22. juni 2014 #38 Skrevet 22. juni 2014 Du kan jo se på de testene som er laget. Didriksons, ticket og reima tror jeg alle harbra dresser. Jeg vet ikke noe om de andre merkene.
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2014 #39 Skrevet 22. juni 2014 Isbjørn er noe av det beste som finnes av utetøy, men dyrt. Nøstebarn har vi knapt turt å sende i barnehagen, da det er dyrt og tåler lite... Men pysjene er fantastiske! Pompdelux var vi fornøyd med før, men nå har de blitt mye dårligere. Bruktkjøp anbefales på det varmeste, både på innetøy og utetøy. Vi elsker barnevadere som regntøy vi da, for ungene foretrekker å sitte i vannet, og da blir alt annet vått...
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #40 Skrevet 23. juni 2014 Pjokken har hatt vår-/høstdress fra ticket, den var fantastisk god og myk og fin for en liten tass. Gave fra snill svigermor, og holdt i halvannet år uten at det var problematisk med bevegelse for han. Til vinteren etter kjøpte jeg en isbjørn dress på salg. Den kosta fremdeles bortimot 800, men var utrolig god. Anbefales!! Ellers har vi vært heldige og arva reima-dresser som allerede har vært brukt på, 2-3 barn men likevel holdt godt. På seinvinteren nå ble det en pop parkdress (de har ofte gode tilbud), og den er vi også fornøyd med selv om vi ikke har fått testa den så veldig grundig ennå.Anonymous poster hash: 882df...a5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå