Gå til innhold

Linnea Myhre

Lillemy23

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå har jeg aldri sagt at det skal bli forbud mot å omtale plastisk kirurgi, men man bør være bevisst hvordan og om man omtaler det. Bloggere er influencers og målgruppen er unge kvinner som ofte er usikre på seg selv.

Og nei, jeg er heller ikke fan av at å normalisere (sykelig) overvekt fordi det er potensielt veldig helseskadelig å ha en viss BMI. 1-5 kvinner er for eksempel sykelig overvektig og å hylle dette i media er ikke riktig det heller. Forbud er å dra den langt ja.

Det er lov å bruke hodet i forhold til det man formidler i medier og SOME, selv om noe ikke bør forbys

Nå begynner du å bevege deg mot "ytringsanvsar" noe fascistene i AP bruker når noen sier noe de ikke liker. Jeg er helt sikker på at de er bevisste på hvordan de omtaler det og omtaler det slik at de får mest mulig penger. Bloggere bør få anbefale hva de vil for vhilken som helst grunn.

Hvem leser blogger seriøst? De alle grenser jo til satire. Det er underholdning ikke samfunnsopplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Å være venner med kvinner er slitsomt da. Menn er mye mer stabile.

Men dette er jo for deg personlig og ikke for folk flest. Derfor kan du ikke dra det inn i diskusjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Nå begynner du å bevege deg mot "ytringsanvsar" noe fascistene i AP bruker når noen sier noe de ikke liker. Jeg er helt sikker på at de er bevisste på hvordan de omtaler det og omtaler det slik at de får mest mulig penger. Bloggere bør få anbefale hva de vil for vhilken som helst grunn.

Hvem leser blogger seriøst? De alle grenser jo til satire. Det er underholdning ikke samfunnsopplæring.

Dette svarer jo ingen ting, du kommer jo bare med argumenter om "hvordan arbeiderpartiet svarer" Vennligst kom med et ordentlig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skråstreken skrev:

Dette svarer jo ingen ting, du kommer jo bare med argumenter om "hvordan arbeiderpartiet svarer" Vennligst kom med et ordentlig argument.

Du pakker inn ditt ønske om å sensurere med at folk må ta ansvar for det de yrter når de sier noe du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Du pakker inn ditt ønske om å sensurere med at folk må ta ansvar for det de yrter når de sier noe du ikke liker.

Du er veldig kverulerende nå, du kommer med argumenter som "kvinner er vanskelige å være med" "finere personer får flere venner" Og svada om hvor fascistisk arbeiderpartiet er samt svarer ikke på et et svar men henviser til hvor mange som leser blogger og at det er satire for det meste.

Du minner meg mer om hvordan Trump snakker, jeg ønsker gjerne å ha en saklig debatt med deg om du kan komme med faktiske innlegg og vise til hvor bra du mener det er med kosmetiske inngrep, det høres jo ut som du vet så mye om emne og hvor godt det er for folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Skråstreken skrev:

Du er veldig kverulerende nå, du kommer med argumenter som "kvinner er vanskelige å være med" "finere personer får flere venner" Og svada om hvor fascistisk arbeiderpartiet er samt svarer ikke på et et svar men henviser til hvor mange som leser blogger og at det er satire for det meste.

Du minner meg mer om hvordan Trump snakker, jeg ønsker gjerne å ha en saklig debatt med deg om du kan komme med faktiske innlegg og vise til hvor bra du mener det er med kosmetiske inngrep, det høres jo ut som du vet så mye om emne og hvor godt det er for folk.

Du kommer ikke med argumenter i dette innlegget. Du sier du er uenig med andre ting jeg sier uten at du argumenterer for eller mot tema vi diskuterer.

Så sammenligner du meg med tidens beste politiker, noe jeg synes er flatterende men unyttig. Vi må da kunne diskutere sak og ikke person. Leste du at trumfen har fått Nord-Korea til å roe ned livmoren og skal i samtaler med dem? KAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Nå snakker vi spesielt om unge mennesker som er lettpåvirkelig. Voksne mennesker leser blogger med et helt annet øye de som har noen år på baken.

Kan du være så snill å forklare hvorfor verden har å tape ved å begrense omtale av plastisk kirurgi?  Bloggere SOME som"selger" kirurgi og injeksjoner bidrar ikke til bedre allerede dårlig selvtillit snarere tvert i mot. Psykiske lidelser blant unge har aldri vært så høy og å normalisere fiksing på utseende er noe som kan være med på bedre unges helse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå snakker vi spesielt om unge mennesker som er lettpåvirkelig. Voksne mennesker leser blogger med et helt annet øye de som har noen år på baken.

Kan du være så snill å forklare hvorfor verden har å tape ved å begrense omtale av plastisk kirurgi?  Bloggere SOME som"selger" kirurgi og injeksjoner bidrar ikke til bedre allerede dårlig selvtillit snarere tvert i mot. Psykiske lidelser blant unge har aldri vært så høy og å normalisere fiksing på utseende er noe som kan være med på bedre unges helse

Å begrense skadelige ytringer er en forferdelig presedens. Barn og unge beskyttes av foreldrene. Masse kunst og kultur kan være skadelig. Å regulere det er en idiotisk ide.

Det er ikke bloggeres jobb å fikse ungers psykiske helse. Man må lide av ganske store vrangforestillinger fir å teo at rannveig og sophie skal kurere osykiske lidelserr gjennom bilder av rumpe og pupper og delvis sammenhengende tekster om muffins og stringtruser.

De er underholdning, og de er så vidt i stand til å hjelpe seg selv, de har ingen evne til å hjelpe noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Å begrense skadelige ytringer er en forferdelig presedens. Barn og unge beskyttes av foreldrene. Masse kunst og kultur kan være skadelig. Å regulere det er en idiotisk ide.

Det er ikke bloggeres jobb å fikse ungers psykiske helse. Man må lide av ganske store vrangforestillinger fir å teo at rannveig og sophie skal kurere osykiske lidelserr gjennom bilder av rumpe og pupper og delvis sammenhengende tekster om muffins og stringtruser.

De er underholdning, og de er så vidt i stand til å hjelpe seg selv, de har ingen evne til å hjelpe noen andre.

Hvis du mener at det er kun foreldrenes oppgave å beskytte barna fra (dårlig innflytelse, så er du helt på jordet. Ja, deres oppgave er gi dem en grunnleggende selvtillit, men det men de kan ikke beskyttes fra samfunnet. Hver gang de er på en pc, ser tv, er sammen med venner, går på skole etc, blir de utsatt for påvirkning. Barn og unge har ikke samme evne til å tenke kritisk . Det kommer med livserfaring og bokstavelig talt  at hjernen ennå er under utvikling. Ungdomstiden er preget av en slags identitetskrise hvor de er på søken. De er et forferdelig lett bytte for ytre faktorer.

Hvorfor tror du at det er så høy grad av psykiske lidelser blant unge kontra tidligere generasjoner? Du sier årsaken  er at grunnen er at foreldrene har gjort en dårlig jobb

Peace

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være ulovlig å reklamere for plastisk kirugi. Konkurranser der du kan vinne gavekort/rabatt til restylane og botox burde også være ulovlig. At det enda ikke har kommet regler for dette er helt på trynet!! Bloggere må tenke over hva de legger ut når det gjelder slike ting. De skal få all del få gjøre som de selv vil, men de trenger ikke skrive om det til små barn på 10 år.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvis du mener at det er kun foreldrenes oppgave å beskytte barna fra (dårlig innflytelse, så er du helt på jordet. Ja, deres oppgave er gi dem en grunnleggende selvtillit, men det men de kan ikke beskyttes fra samfunnet. Hver gang de er på en pc, ser tv, er sammen med venner, går på skole etc, blir de utsatt for påvirkning. Barn og unge har ikke samme evne til å tenke kritisk . Det kommer med livserfaring og bokstavelig talt  at hjernen ennå er under utvikling. Ungdomstiden er preget av en slags identitetskrise hvor de er på søken. De er et forferdelig lett bytte for ytre faktorer.

Hvorfor tror du at det er så høy grad av psykiske lidelser blant unge kontra tidligere generasjoner? Du sier årsaken  er at grunnen er at foreldrene har gjort en dårlig jobb

Peace

Jeg tror mer fokus, mindre stigma og bedre kunnskap har ført til at flere får hjelp. Like mange lider men flere får hjelp nå. 

Går du tilbake bare et par generasjoner så handlet psykologi om sjelen, vi låste folk inne i galehus, og behandlet folk med å lobotomere dem.

Psykiske lidelser er ikke i oppsving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tamsi skrev:

Synes du vi skal reklame for tobakk og alkohol også da? Eller gambling? 

Det er fullt av reklame for spilling, så det er lovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er en smule lei av å høre om alt som burde forbys. Etter min mening så skulle psykisk helse vært et fag fra barneskolen av. Man skulle lært hva mobbing kan gjøre med et menneske, og man skulle lært hva som er sunne og gode verdier. Man skulle lært at det å være et godt menneske på innsiden har så utrolig mye mer å si enn hvordan man ser ut på utsiden. Og på denne måten skaper man forhåpentligvis mennesker som er bedre rustet til å motstå quick fixes fordi de ikke føler seg bra nok utseendemessig. Å forby alt som kan skade mennesker med dårlig selvtillit er vel ikke veien å gå, det blir mye å forby isåfall. Jeg har tro på å bygge mennesker opp fra innsiden, ikke verne de fra alt som er dumt. 

Endret av Saade
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Speilvegg
47 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

De kaller seg Influencers, altså PÅVIRKERE, jeg synes det sier alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke forby operasjoner. Forby kun å reklamere for det. Forby rabattkoder og forby skrive om det. Psykisk helse som fag på skolen vil også være topp. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Saade skrev:

Må innrømme at jeg er en smule lei av å høre om alt som burde forbys. Etter min mening så skulle psykisk helse vært et fag fra barneskolen av. Man skulle lært hva mobbing kan gjøre med et menneske, og man skulle lært hva som er sunne og gode verdier. Man skulle lært at det å være et godt menneske på innsiden har så utrolig mye mer å si enn hvordan man ser ut på utsiden. Og på denne måten skaper man forhåpentligvis mennesker som er bedre rustet til å motstå quick fixes fordi de ikke føler seg bra nok utseendemessig. Å forby alt som kan skade mennesker med dårlig selvtillit er vel ikke veien å gå, det blir mye å forby isåfall. Jeg har tro på å bygge mennesker opp fra innsiden, ikke verne de fra alt som er dumt. 

Det er først og fremst foreldrenes oppgave å lære barna om gode verdier og å behandle andre mennesker med respekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
38 minutter siden, Monky skrev:

Det er først og fremst foreldrenes oppgave å lære barna om gode verdier og å behandle andre mennesker med respekt. 

Selvsagt. Men hadde ikke skadet og lære om dette på skolen også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
20 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

https://www.nrk.no/kultur/linnea-myhre_-_-jeg-synes-reklame-for-plastisk-kirurgi-bor-forbys-1.13954783

Hvordan kan folk være så korttenkte? Jeg skjønner ikke at folk tror at man bare kan forby noe man ikke liker.

Plastisk kirurgi er fantastisk, stygge folk med skader kan se normale ut. Hvis folk har lyst og har penger og er villige til å ta risikoen må de jo få gjøre hva de vil. Og selvsagt må man få lov til å snakke om det.

Man kan ikke forby ytringer man ikke liker, det er et ekstremt farlig presedens. 

Hvorfor er feminister så fascistiske?

Selvsagt er kosmetisk medisin/kosmetisk kirurgi fantastisk. Et lite barn født med leppe-/ganespalte kan hjelpes til et bedre liv og bokseren med knekt nese kan få tilbake sitt normale utseende. Hvis du mener ørene på barnet ditt står så mye ut at han kommer til å bli mobbet resten livet, kan du betale for en operasjon slik at han slipper det. Hvis kjæresten din har sett på bilder at det er moderne med små føtter, så kan man operere bort de ytterste leddene på tærne, og for den som ønsker det, kan man fjerne fettet i rumpa og legge det inn i lårene og på magen, når det blir moderne. Er det ikke fint? Selvsagt må man ha reklame for disse inngrepene, ellers får man ikke vite at man kan foreta slike inngrep. Spørsmålene er hvor den reklamen skal være. Skal den være på hjemmesiden til klinikken, eller skal den være i en rosablogg som skriver «kjære deg, min gode venn, se så fint det ble når jeg fikk store lår. Det gjorde jeg på klinikk Svada, det er litt dyrt, men de er kjempeflinke, her er bildene fra sykesengen. Jeg vet jo at du også vil ha store lår, så hvis du klikker på lenken, her, så får du 20% rabatt». Selvsagt er det knyttet status til å få utført kosmetiske inngrep, det viser at du har penger. Medisinsk korrigering av skjeve neser, underbitt, etc, er dekket av fellesskapet og gir ikke status, men endringer av utseendet fordi man ikke vil være seg selv, det må betales av egen lomme = status.

Hvem skal bestemme hva? Eller blir folk bare fornærmet hvis det er en vakker kvinne som prøver å si noe om dagens galskap knyttet til operasjoner og skjønnhetsidealer? 

Hva sier legene? https://tidsskriftet.no/2001/09/redaksjonelt/kosmetisk-medisin-pa-randen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen i Norge synes å være å fremme forslag om å forby alt vi ikke liker. Gjeldsslavene vil forby reklame for forbrukslån og kredittkort. Foreningen for overvektige vil forby tilbud på godteri. Og nå dette. Skal ikke jeg kunne se reklame om kosmetisk kirurrgi fordi det kan "skade" sarte sjeler?  

Vi kan ikke forby alt fordi noen få ikke klarer å styre seg. Rart det ikke er forbud mot alkohol også, fordi noen få ikke klarer å styre forbruket sitt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
19 minutter siden, Timsy skrev:

Løsningen i Norge synes å være å fremme forslag om å forby alt vi ikke liker. Gjeldsslavene vil forby reklame for forbrukslån og kredittkort. Foreningen for overvektige vil forby tilbud på godteri. Og nå dette. Skal ikke jeg kunne se reklame om kosmetisk kirurrgi fordi det kan "skade" sarte sjeler?  

Vi kan ikke forby alt fordi noen få ikke klarer å styre seg. Rart det ikke er forbud mot alkohol også, fordi noen få ikke klarer å styre forbruket sitt.

Det er jo forbudt med reklame for alkohol ... og tobakk og reseptbelagte medikamenter, og pengespill (bortsett fra Norsk Tipping, det er visst ikke pengespill 😅). 

Det Linnea vil fram til, tror jeg, men formulerer seg klønete, er at bloggerne ikke skal kunne være annonsører for kosmetiske inngrep. Hvorfor kan ikke klinikkene selv ha all nødvendig informasjon på sine nettsider? Bloggerne har jo ikke kunnskap nok til å vite hva de skriver om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...